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게임시간
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게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Dan Troyka
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아티스트
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인원
게임 소개
Zillions of Games:
최근 SETI 전송에서 디코딩된 알타이리언 체커는 한 면에 4개의 육각형이 있는 방사형 육각보드에서 플레이되는 체커/드롭형 게임이다. 각 플레이어는 보드의 반대편에 배열된 포드라고 불리는 10개의 조각으로 시작합니다.
팟은 피벗이라고 불리는 두 색깔의 이웃 조각을 선회하면서 움직인다. 팟은 보드의 빈 공간에 정지할 경우 임의의 수의 빈 공간이나 외부 공간을 통해 피벗 주위를 공전할 수 있다. 피벗에 인접한 공간에 전진 방향으로 착륙해야 합니다. 팟은 캡처할 수 없습니다.
팟이 보드 반대편의 음영 영역에 도달하면 워팟으로 승격됩니다. 워팟은 어떠한 궤도 공간에도 착륙할 수 있다는 점(즉, 전진할 필요가 없음)을 제외하면 일반 포드처럼 움직이며, 궤도를 도는 적의 조각도 포착한다.
워팟이 보드의 음영 영역으로 돌아오면 데스팟으로 승격된다. 데스팟은 워팟처럼 움직이며, 옆에 떨어진 적들의 조각은 모두 포획할 수 있다.
조각들이 움직이기 위해서는 선회점이 있어야 하기 때문에, 고립된 조각들은 냉동된다. 게임은 적의 함대를 흩어지게 하고 움직이지 않게 함으로써 승리한다. 턴을 시작할 때 피스가 없거나 움직임이 없는 선수가 지게 된다.
최근 SETI 전송에서 디코딩된 알타이리언 체커는 한 면에 4개의 육각형이 있는 방사형 육각보드에서 플레이되는 체커/드롭형 게임이다. 각 플레이어는 보드의 반대편에 배열된 포드라고 불리는 10개의 조각으로 시작합니다.
팟은 피벗이라고 불리는 두 색깔의 이웃 조각을 선회하면서 움직인다. 팟은 보드의 빈 공간에 정지할 경우 임의의 수의 빈 공간이나 외부 공간을 통해 피벗 주위를 공전할 수 있다. 피벗에 인접한 공간에 전진 방향으로 착륙해야 합니다. 팟은 캡처할 수 없습니다.
팟이 보드 반대편의 음영 영역에 도달하면 워팟으로 승격됩니다. 워팟은 어떠한 궤도 공간에도 착륙할 수 있다는 점(즉, 전진할 필요가 없음)을 제외하면 일반 포드처럼 움직이며, 궤도를 도는 적의 조각도 포착한다.
워팟이 보드의 음영 영역으로 돌아오면 데스팟으로 승격된다. 데스팟은 워팟처럼 움직이며, 옆에 떨어진 적들의 조각은 모두 포획할 수 있다.
조각들이 움직이기 위해서는 선회점이 있어야 하기 때문에, 고립된 조각들은 냉동된다. 게임은 적의 함대를 흩어지게 하고 움직이지 않게 함으로써 승리한다. 턴을 시작할 때 피스가 없거나 움직임이 없는 선수가 지게 된다.
From Zillions of Games:
Altairian Checkers, recently decoded from SETI transmissions, is a checkers/draughts type game played on a radial hex board with four hexes to a side. Each player starts with ten pieces called Pods arranged on opposite sides of the board.
A Pod moves by orbiting a neighboring piece of either color, called the pivot. A Pod can orbit around a pivot through any number of empty spaces or through outer space (off the board) provided it comes to rest on an empty space on the board. It must land in a space adjacent to the pivot in the forward direction. A Pod cannot capture.
When a Pod reaches the shaded area on the far side of the board, it promotes to a War Pod. A War Pod moves like a regular Pod, with the exception that it can land on any orbital space (i.e., forward progress is not required), and it captures any enemy piece that it orbits around.
When a War Pod returns to the shaded area on its own side of the board, it promotes to a Death Pod. A Death Pod moves like a War Pod, with the added condition that it captures any enemy piece that it lands next to.
Because pieces must have pivots to move, an isolated piece is frozen. The game is won by scattering the enemy fleet and leaving it with no move. A player who has no pieces or no moves at the start of a turn loses.
Altairian Checkers, recently decoded from SETI transmissions, is a checkers/draughts type game played on a radial hex board with four hexes to a side. Each player starts with ten pieces called Pods arranged on opposite sides of the board.
A Pod moves by orbiting a neighboring piece of either color, called the pivot. A Pod can orbit around a pivot through any number of empty spaces or through outer space (off the board) provided it comes to rest on an empty space on the board. It must land in a space adjacent to the pivot in the forward direction. A Pod cannot capture.
When a Pod reaches the shaded area on the far side of the board, it promotes to a War Pod. A War Pod moves like a regular Pod, with the exception that it can land on any orbital space (i.e., forward progress is not required), and it captures any enemy piece that it orbits around.
When a War Pod returns to the shaded area on its own side of the board, it promotes to a Death Pod. A Death Pod moves like a War Pod, with the added condition that it captures any enemy piece that it lands next to.
Because pieces must have pivots to move, an isolated piece is frozen. The game is won by scattering the enemy fleet and leaving it with no move. A player who has no pieces or no moves at the start of a turn loses.
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