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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-6 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
0-0 분
-
연령
7+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
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아티스트
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인원
게임 소개
네버랜드를 배경으로 한 어드벤처 게임. 후크 선장과 그의 해적단이 되거나 기회가 있을 때마다 공격할 수 있는 용감한 로스트 보이 중 하나가 되십시오. 피터팬을 도와주세요 네버랜드를 구하기 위해 비행하는 법을 기억하세요.
2-6명의 플레이어는 네버랜드 지도를 육로나 바다로 여행합니다.
게임의 목표.
게임보드에 있는 4개의 은신처(하우스)에 도달하기 위해, 메인 아일랜드와 클라우드에 각각 하나씩, 총 5개의 은신처 카드 중 하나에서 누락된 카드를 획득할 수 있다. 전투에서 아지트 카드를 획득할 수도 있습니다. 사라진 은신처 카드를 정확하게 추론한 첫 번째 플레이어가 게임에서 승리합니다.이동은 주사위를 굴려 육지나 바다를 통해 움직인다. 게임보드에 장애물이 나타나고 장애물을 극복하기 위해 각 장애물은 올바른 도구 카드(커틀라스, 디스기즈, 팅커벨 및 목재)가 필요합니다.
플레이어가 사라진 메모리 카드의 정확한 신원을 알게 되면 게임보드의 위치를 점유하거나 캡처해야 합니다.
후크 선장이든 해적이든 교수형 나무든 말이다.
팅커벨이나 길 잃은 소년이라면 Jolly Roger.
전투는 육지나 바다에서 조건이 충족될 때 치러진다.
(두 명의 플레이어가 5개의 공간 내에 있을 때 은신처에 도달하여 육지와 바다에서 오쿠피어/깃발 소유자를 공격합니다.)전투는 리파펄트(바다)나 캐터펄트(육지)의 카드 플레이로 해결된다.
보드 기호.
플레이어들은 피터로부터 5장의 카드를 섞어서 게임을 시작합니다.
팬과 캡틴 후크 카드 한 벌. 피터팬이나 후크 캡틴 심볼에 착지할 때 플레이어는 해당 덱에서 적절한 카드를 구입하여 2더블론을 금고에 지불해야 합니다. 플레이어는 20개의 더블론으로 게임을 시작합니다. 플레이어는 한 번에 캡틴 후크 5장과 피터팬 카드 5장만 소지할 수 있습니다.보물상자 심벌에 착지할 때 플레이어는 5장의 카드를 새 세트로 교환하거나 금고에서 10장의 더블론을 받을 수 있습니다.게임보드에도 장애물이 나타나며, 적절한 도구 카드(커틀라스, 디스과이즈, 드래프트, 틴커벨, 우드)를 재생하여 통과해야 합니다.
2-6명의 플레이어는 네버랜드 지도를 육로나 바다로 여행합니다.
게임의 목표.
게임보드에 있는 4개의 은신처(하우스)에 도달하기 위해, 메인 아일랜드와 클라우드에 각각 하나씩, 총 5개의 은신처 카드 중 하나에서 누락된 카드를 획득할 수 있다. 전투에서 아지트 카드를 획득할 수도 있습니다. 사라진 은신처 카드를 정확하게 추론한 첫 번째 플레이어가 게임에서 승리합니다.이동은 주사위를 굴려 육지나 바다를 통해 움직인다. 게임보드에 장애물이 나타나고 장애물을 극복하기 위해 각 장애물은 올바른 도구 카드(커틀라스, 디스기즈, 팅커벨 및 목재)가 필요합니다.
플레이어가 사라진 메모리 카드의 정확한 신원을 알게 되면 게임보드의 위치를 점유하거나 캡처해야 합니다.
후크 선장이든 해적이든 교수형 나무든 말이다.
팅커벨이나 길 잃은 소년이라면 Jolly Roger.
전투는 육지나 바다에서 조건이 충족될 때 치러진다.
(두 명의 플레이어가 5개의 공간 내에 있을 때 은신처에 도달하여 육지와 바다에서 오쿠피어/깃발 소유자를 공격합니다.)전투는 리파펄트(바다)나 캐터펄트(육지)의 카드 플레이로 해결된다.
보드 기호.
플레이어들은 피터로부터 5장의 카드를 섞어서 게임을 시작합니다.
팬과 캡틴 후크 카드 한 벌. 피터팬이나 후크 캡틴 심볼에 착지할 때 플레이어는 해당 덱에서 적절한 카드를 구입하여 2더블론을 금고에 지불해야 합니다. 플레이어는 20개의 더블론으로 게임을 시작합니다. 플레이어는 한 번에 캡틴 후크 5장과 피터팬 카드 5장만 소지할 수 있습니다.보물상자 심벌에 착지할 때 플레이어는 5장의 카드를 새 세트로 교환하거나 금고에서 10장의 더블론을 받을 수 있습니다.게임보드에도 장애물이 나타나며, 적절한 도구 카드(커틀라스, 디스과이즈, 드래프트, 틴커벨, 우드)를 재생하여 통과해야 합니다.
Adventure game set in Neverland. Become Captain Hook and his Pirates or one of the |Brave Lost Boys ready to attack at every opportunity. Help Peter Pan Remember how to fly in order to save Neverland.
2-6 players travel around a map of Neverland either by land or sea.
Objective of the game.
To reach the four hideouts ( huts ) on the gameboard, one on each of the main islands and one on the cloud, in order to win the four hideout cards and so deduce the one that is missing from the five total hideout cards. Hideout cards can also be won in battle. The first player to correctly deduce the missing hideout card wins the game.Movement is done by rolling the dice and moving by land or sea. Obstacles appear on the gameboard and each obstacle requires the correct tool card to overcome the obstacle ( cutlass,Disguise, Tinkerbell and wood )
Once the player knows the correct identity of the missing memory card then the players have to either occupy/capture locations on the gameboard.
Hangman`s Tree if Captain Hook or a Pirate.
The Jolly Roger if Tinkerbell or a Lost Boy.
Battles are fought when conditions are met on land or sea.
(Reaching a Hideout and attacking the ocupier/flag owner on land, at sea when two players are within 5 spaces of each other ).Battles are resolved by card play of either Rifapults (sea)or catapults (Land).
Board Symbols.
Players start the game with five cards shuffled from the Peter
Pan and Captain Hook deck of cards. When landing on any of the Peter Pan or Captain Hook symbols players have to buy the appropriate card from that deck and pay the treasury 2 doubloons. Players begin the game with 20 doubloons. Players may only hold 5 Captain Hook and 5 Peter Pan cards at any one time..When landing on a Treasure Chest symbol players have the option to exchange their 5 cards for new sets or receive 10 doubloons from the treasury.Obstacles also appear on the gameboard and must be passed by playing the appropriate tool card in order to pass ( Cutlass,Disguise,Raft,Tinkerbell, and Wood. )
2-6 players travel around a map of Neverland either by land or sea.
Objective of the game.
To reach the four hideouts ( huts ) on the gameboard, one on each of the main islands and one on the cloud, in order to win the four hideout cards and so deduce the one that is missing from the five total hideout cards. Hideout cards can also be won in battle. The first player to correctly deduce the missing hideout card wins the game.Movement is done by rolling the dice and moving by land or sea. Obstacles appear on the gameboard and each obstacle requires the correct tool card to overcome the obstacle ( cutlass,Disguise, Tinkerbell and wood )
Once the player knows the correct identity of the missing memory card then the players have to either occupy/capture locations on the gameboard.
Hangman`s Tree if Captain Hook or a Pirate.
The Jolly Roger if Tinkerbell or a Lost Boy.
Battles are fought when conditions are met on land or sea.
(Reaching a Hideout and attacking the ocupier/flag owner on land, at sea when two players are within 5 spaces of each other ).Battles are resolved by card play of either Rifapults (sea)or catapults (Land).
Board Symbols.
Players start the game with five cards shuffled from the Peter
Pan and Captain Hook deck of cards. When landing on any of the Peter Pan or Captain Hook symbols players have to buy the appropriate card from that deck and pay the treasury 2 doubloons. Players begin the game with 20 doubloons. Players may only hold 5 Captain Hook and 5 Peter Pan cards at any one time..When landing on a Treasure Chest symbol players have the option to exchange their 5 cards for new sets or receive 10 doubloons from the treasury.Obstacles also appear on the gameboard and must be passed by playing the appropriate tool card in order to pass ( Cutlass,Disguise,Raft,Tinkerbell, and Wood. )
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