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BGG랭킹
BGG전체 : 3178
STRATEGY : 1383
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인원
2-5 명
BGG추천: 2-5 명 -
게임시간
45-45 분
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연령
12+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
2.74 / 5
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디자이너
David Gregg
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아티스트
Conceptopolis, Andrew Hepworth, Jake Murray, Matthew Starbuck
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인원
게임 소개
게시자의 게임 설명:
어둠은 세상을 감싸고 혼돈은 지배한다. 인류는 그들이 아는 유일한 방법으로 맞서 싸웁니다. 강력한 통제를 통해서요. 하지만 어떻게 모든 논리를 거스르는 존재들을 통제할 수 있을까요?
나이트폴: 계엄은 히트 경쟁 게임인 나이트폴과 통합될 수 있는 독립형 게임입니다. 계엄령으로 특별한 힘을 가진 완전히 새로운 카드 세트가 제공되며 완전히 새로운 뱀파이어, 늑대인간, 사냥꾼, 그리고 영혼이 등장합니다. 계엄령은 또한 영양 공급 메커니즘을 도입한다. 사슬로 묶인 명령을 먹여서 더 큰 효과를 내라!
각각의 카드는 메인 색상과 두 개의 연결 색을 가지고 있습니다. 카드의 메인 색상을 이전 카드의 연결 색상과 일치시킬 수 있다면, 그 카드들을 묶을 수 있습니다. 체인이 시작되면, 플레이어들은 그 턴 동안 체인에 추가 카드를 연결할 수 있는 기회를 얻게 된다.
체인의 카드들은 선입선출의 역순으로 해결된다. 카드가 체인을 벗어나면 즉각적인 효과가 나타나며, 상대에게 피해를 입히거나 캐릭터를 플레이하여 상대방을 방어하고 공격합니다.
나이트폴의 목적은 상대방 덱에 상처를 입히고 덱에서 가장 적은 상처로 게임을 끝내는 것입니다. 그러나 조심하라: 사람이 더 많은 상처를 입을수록, 그들은 더 격분하고 그들의 갑판이 더 빨리 작동하며, 이것은 더 많은 카드와 더 큰 사슬이 당신에게 올 것이라는 것을 의미한다!
어둠은 세상을 감싸고 혼돈은 지배한다. 인류는 그들이 아는 유일한 방법으로 맞서 싸웁니다. 강력한 통제를 통해서요. 하지만 어떻게 모든 논리를 거스르는 존재들을 통제할 수 있을까요?
나이트폴: 계엄은 히트 경쟁 게임인 나이트폴과 통합될 수 있는 독립형 게임입니다. 계엄령으로 특별한 힘을 가진 완전히 새로운 카드 세트가 제공되며 완전히 새로운 뱀파이어, 늑대인간, 사냥꾼, 그리고 영혼이 등장합니다. 계엄령은 또한 영양 공급 메커니즘을 도입한다. 사슬로 묶인 명령을 먹여서 더 큰 효과를 내라!
각각의 카드는 메인 색상과 두 개의 연결 색을 가지고 있습니다. 카드의 메인 색상을 이전 카드의 연결 색상과 일치시킬 수 있다면, 그 카드들을 묶을 수 있습니다. 체인이 시작되면, 플레이어들은 그 턴 동안 체인에 추가 카드를 연결할 수 있는 기회를 얻게 된다.
체인의 카드들은 선입선출의 역순으로 해결된다. 카드가 체인을 벗어나면 즉각적인 효과가 나타나며, 상대에게 피해를 입히거나 캐릭터를 플레이하여 상대방을 방어하고 공격합니다.
나이트폴의 목적은 상대방 덱에 상처를 입히고 덱에서 가장 적은 상처로 게임을 끝내는 것입니다. 그러나 조심하라: 사람이 더 많은 상처를 입을수록, 그들은 더 격분하고 그들의 갑판이 더 빨리 작동하며, 이것은 더 많은 카드와 더 큰 사슬이 당신에게 올 것이라는 것을 의미한다!
Game description from the publisher:
Darkness envelops the world; chaos reigns. Humanity fights back in the only way they know how -- with forceful control. But how does one control creatures whose existence defies all logic?
Nightfall: Martial Law is a stand-alone game that can be integrated with the hit competitive deck-building game Nightfall. Martial Law brings you a complete new set of cards with special powers, and features all-new vampires, werewolves, hunters and ghouls. Martial Law also introduces the feeding mechanism: Feed your chained orders to give them greater effect!
Each card has a main color and two linking colors. If you can match the main color of a card to one of the linking colors of the previous card, you can chain those cards together. Once a chain is started, players all get an opportunity to link additional cards onto the chain during that turn.
Cards in the chain resolve in reverse order: first in, last out. Instant effects fire off as cards come off the chain, doing damage to your opponents or bringing characters into play to defend you and attack your opponents.
The object of Nightfall is to put wounds into your opponents’ decks and end the game with the least amount of wounds in your deck. But beware: the more wounds a person has, the more enraged they become and the faster their deck works, meaning more cards and bigger chains will come your way!
Darkness envelops the world; chaos reigns. Humanity fights back in the only way they know how -- with forceful control. But how does one control creatures whose existence defies all logic?
Nightfall: Martial Law is a stand-alone game that can be integrated with the hit competitive deck-building game Nightfall. Martial Law brings you a complete new set of cards with special powers, and features all-new vampires, werewolves, hunters and ghouls. Martial Law also introduces the feeding mechanism: Feed your chained orders to give them greater effect!
Each card has a main color and two linking colors. If you can match the main color of a card to one of the linking colors of the previous card, you can chain those cards together. Once a chain is started, players all get an opportunity to link additional cards onto the chain during that turn.
Cards in the chain resolve in reverse order: first in, last out. Instant effects fire off as cards come off the chain, doing damage to your opponents or bringing characters into play to defend you and attack your opponents.
The object of Nightfall is to put wounds into your opponents’ decks and end the game with the least amount of wounds in your deck. But beware: the more wounds a person has, the more enraged they become and the faster their deck works, meaning more cards and bigger chains will come your way!
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