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  • 인원

    2-4 명

    BGG추천: - 명
  • 게임시간

    30-30 분

  • 연령

    12+

    BGG추천: 0+
  • 게임 난이도

    3.00 / 5

게임 소개

테마:
아레나 오브 히어로즈는 선수들이 죽을 때까지 싸우면서 격투장에서 서로 맞붙게 합니다. 이 작품은 수천 명의 팬들에 의해 응원받는 검투사들로 가득 찬 경기장을 연상시킨다.

게임 실행:
게임 보드는 5" 격자 모양으로 구성되어 있으며, 플레이어들은 코너에서 시작하여 10개의 라이프 토큰을 받고, 각각 5개의 카드를 받는다. 126개의 카드 전체 데크에 검은색 무브 카드, 빨간색 컴뱃 카드, 풀 컬러 아이템 카드 등 3가지 다른 종류의 카드가 있습니다. 선수들은 각 턴의 시작에서 5장의 카드를 풀핸드백으로 끄집어내서, 자신의 모든 카드를 차례에 사용하거나 다른 플레이어의 차례에 대한 공격을 방어하기 위해 약간의 휴식을 취할 수 있다. 공격이 성공할 때마다 방어자는 생명 토큰을 잃게 됩니다.

가운데 사각형:
5"x5" 그리드의 중앙 사각형은 공격자와 수비수 모두를 위한 특별한 특성을 가지고 있습니다. 공격자가 중앙 스퀘어를 점령하고 있다가 성공적으로 수비수를 공격하면 수비수는 2개의 생명 토큰을 잃게 된다. 만약 수비수가 중앙 스퀘어에 있고 공격자가 공격을 성공적으로 받아낸다면, 공격은 수비수가 적중하거나(그리고 하나의 생명 토큰을 잃거나) 공격자를 중앙 스퀘어에서 벗어나 인접한 스퀘어로 넘어뜨릴 수 있는 선택권을 가진다. 이렇게 하면 공격자는 현재 사용 가능한 중앙 스퀘어를 먼저 점유함으로써 수비수에 대한 두 번째 공격 시 추가 피해를 입히기 위한 다양한 조합을 설정할 수 있다.

이동 카드:
무브먼트 카드는 플레이어가 미니어처 한 칸을 카드의 이미지에 표시된 대로 대각선 또는 직교로 이동할 수 있게 한다.

전투 카드:
전투 카드는 카드의 이미지에 표시된 대로 대각선 또는 직교 상대를 공격하기 위해 사용됩니다. 카드 구석에 있는 숫자에 따라 공격의 강도가 결정된다. 전투 카드는 공격으로부터 방어하는 데에도 사용되며, 수비수의 카드가 공격자의 카드 번호와 같거나 더 클 경우 성공한다. 전투 카드는 던지는 도끼를 사용하지 않는 한 다른 플레이어와 미니어처가 인접한 경우에만 플레이할 수 있습니다(아래 아이템 카드 참조).

항목 카드:
아이템 카드에는 다양한 무기, 갑옷 및 전투 카드의 번호를 수정할 수 있는 기타 아이템이 포함되어 있습니다. 플레이어가 양손 도끼(공격할 때 +4)를 장착하고 7로 전투 카드를 할 경우, 수비수는 11 이상으로 공격에 대응해야 한다. 수비수가 방패(+3)를 장착했다면 공격을 방어하기 위해 8점 이상만 필요하다. 공격과 수비를 위한 보너스는 쌓지만 선수 한 명당 2장의 카드만 장착할 수 있고 특정 카드는 다른 카드와 동시에 장착할 수 없다.

목표:
마지막 선수가 되어라.
Theme:
Arena of Heroes puts the players against each other in a fighting arena as they battle to the death. The artwork is reminiscent of an arena filled with gladiators being cheered on by thousands of fans.

Game-play:
The game board consists of a 5" by 5" grid, players start in the corners, are given 10 life tokens, and dealt 5 cards each. There are 3 different types of cards in the full deck of 126 cards: black Movement Cards, red Combat Cards, and full color Item Cards. The players draw back up to a full hand of 5 cards at the beginning of each turn, allowing the player to use all their cards on their turn or hold some back to defend against attacks on the other players' turns. Each successful attack causes the defender to lose a life token.

The Center Square:
The center square of the 5" by 5" grid has special properties for both attackers and defenders. If an attacker is occupying the center square and successfully lands an attack on the defender, the defender loses 2 life tokens. If the defender is in the center square and the attacker successfully lands an attack, the attack has the choice of the defender taking the hit (and losing one life token) or knocking the attacker out of the center square and into any available adjacent square. This can setup the attacker for various combinations for dealing additional damage on a second attack on the defender by first occupying the now available center square.

Movement Cards:
Movement Cards allow the players to move their miniature one square either diagonal or orthogonal as denoted by the image on the card.

Combat Cards:
The Combat Cards are used to attack opponents either diagonal or orthogonal as denoted by the image on the card. The strength of the attack is determined by the number in the corner of the card. Combat Cards are also used to defend against attacks and are successful if the defender's card is equal to or greater than the number on the attacker's card. Combat cards can only be played against another player if their miniatures are adjacent, unless using the throwing axe (see Item Cards below).

Item Cards:
The Item Cards include various weapons, armor, and other items to modify the numbers on the Combat Cards. If a player has the two handed axe equipped (+4 to attack) and plays a Combat Card with a 7, the defender must counter the attack with an 11 or higher. If the defender had a shield equipped (+3 to defense), then only an 8 or higher is required to defend the attack. Bonuses to attack and defend do stack, but each player can only have 2 cards equipped and certain cards cannot be equipped at the same time as any others.

Goal:
Be the last player standing.

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