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BGG랭킹
BGG전체 : 0
WARGAMES : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: 1-1 명 -
게임시간
180-180 분
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연령
12+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
2.25 / 5
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디자이너
Bob Weller
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아티스트
-
인원
게임 소개
도입부부터-'케셀링'은 1943년 말 연합군의 남부 이탈리아 침공 당시 두 명의 플레이어를 대상으로 한 시뮬레이션이다. 한 플레이어는 앨버트 케셀링 원수가 이끄는 추축군을 지휘하고, 다른 플레이어는 그의 역사적인 적수인 버나드 로 몽고메리 원수의 역할을 맡는다. 이것은 워게이머 매거진 5호에 처음 소개되었고, 그 후 박스 에디션으로 출시되었다.
20"x30"4-COLOR 종이 지도 시트; 4페이지 두께의 종이 규칙 책자; 182개의 카드보드 카운터 세트;로 구성되며, 플레이어는 플레이 전에 자신의 6면 다이(DIE)를 제공해야 한다.
지도 시트는 로마를 지나 남쪽으로 이탈리아 반도의 '끝'과 '힐'에 이르는 지역을 다루고 있다. 또한 지도 시트에는 문자 상자(A-F), 방향 상자(NW, NE), 전투 결과 표 A & B, 폭격 결과 표, 지형 방어 가치 차트, 연합군, 독일 대체 지점 트랙, 영국 및 영국.3~주일간) 보강/교체 표시, 독일 및 연합군(?) 상자 및 원형 '단계 표시기' 사용. 사용되는 색상은 파란색(수자원), Light BROWN-(산간), BROWN-(도로), & BLACK-(도시, 습지, 하이 피크, 해변, 마이너/메이저 에어베이스, 고유 공급원 및 레터링)이며, 에어베이스에는 '지상' 또는 '지상'을 나타내는 위치도 있습니다.
게임 카운터는 라이트 그레이(독일, 이탈리아), 옐로우-(영국), 브라운 얼라이드(NZ, 캐나다, 인도, 프랑스, 이탈리아), 그린-(미국)이며 모두 검은색으로 인쇄되어 있다. 또한 포병, 대공, 전투기, 폭격기, 해군, 교량, 매복, 파괴, 첨단 비행장, 요새 및 기타 다양한 색상의 정보 표시를 위한 '실루엣' 카운터도 있습니다. 또한 'Break-down’(큰 단위에서 작은 단위로) 및 'Battle-group’(반대)' 카운터가 포함되어 있습니다.
게임 턴은 얼라이언드 플레이어가 먼저 움직이는 다음과 같은 단계로 구성된다.본사 단계-BOTH 플레이어가 이들의 성향을 결정합니다; 2.기상 결정 단계; 3.연합군 이동 단계; 4.독일 전략 이동 단계; 5. 연합군 전술 운동 단계; 6.두 플레이어 모두 폭격을 수행합니다; 7.연합군 전투 단계; 8.연합군 교체 및 강화 단계; 9.독일 운동 단계; 10.연합군 전략 이동 단계; 11.독일 전술 운동 단계; 12.두 플레이어 모두 폭격을 수행합니다; 13.독일 전투 단계; 14.독일군 대체 및 강화 단계.
'특별' 규칙 중 일부는 다음과 같다. 날씨; '숨겨진' 이동(문자 상자-A-F & [?] 카운터); '오프보드' 지역 시칠리아(동맹), & N.W., N.E. 박스-(독일인만 해당); 해상 이동/이관/침략; 해군 총기 지원; 항만 & 해변헤드; 항만 파괴 & 해변헤드 공급; 철거 & 매부시; 파라드롭(동맹만 해당); 요새 건설(독일인만 해당); 특공대, 그리고 공기 모듈. 선택적 규칙에는 다음이 포함됩니다. 침공 해안 포대 규칙, 독일 전투 훈장(옵션) 및 독일 보안 부대 및 엔지니어 구조. 대안 시나리오는: 동부 해안 침공이다. 마지막 페이지 안쪽에는 설명, 에라타 및 디자인 & 플레이어의 참고 사항도 포함되어 있습니다.
20"x30"4-COLOR 종이 지도 시트; 4페이지 두께의 종이 규칙 책자; 182개의 카드보드 카운터 세트;로 구성되며, 플레이어는 플레이 전에 자신의 6면 다이(DIE)를 제공해야 한다.
지도 시트는 로마를 지나 남쪽으로 이탈리아 반도의 '끝'과 '힐'에 이르는 지역을 다루고 있다. 또한 지도 시트에는 문자 상자(A-F), 방향 상자(NW, NE), 전투 결과 표 A & B, 폭격 결과 표, 지형 방어 가치 차트, 연합군, 독일 대체 지점 트랙, 영국 및 영국.3~주일간) 보강/교체 표시, 독일 및 연합군(?) 상자 및 원형 '단계 표시기' 사용. 사용되는 색상은 파란색(수자원), Light BROWN-(산간), BROWN-(도로), & BLACK-(도시, 습지, 하이 피크, 해변, 마이너/메이저 에어베이스, 고유 공급원 및 레터링)이며, 에어베이스에는 '지상' 또는 '지상'을 나타내는 위치도 있습니다.
게임 카운터는 라이트 그레이(독일, 이탈리아), 옐로우-(영국), 브라운 얼라이드(NZ, 캐나다, 인도, 프랑스, 이탈리아), 그린-(미국)이며 모두 검은색으로 인쇄되어 있다. 또한 포병, 대공, 전투기, 폭격기, 해군, 교량, 매복, 파괴, 첨단 비행장, 요새 및 기타 다양한 색상의 정보 표시를 위한 '실루엣' 카운터도 있습니다. 또한 'Break-down’(큰 단위에서 작은 단위로) 및 'Battle-group’(반대)' 카운터가 포함되어 있습니다.
게임 턴은 얼라이언드 플레이어가 먼저 움직이는 다음과 같은 단계로 구성된다.본사 단계-BOTH 플레이어가 이들의 성향을 결정합니다; 2.기상 결정 단계; 3.연합군 이동 단계; 4.독일 전략 이동 단계; 5. 연합군 전술 운동 단계; 6.두 플레이어 모두 폭격을 수행합니다; 7.연합군 전투 단계; 8.연합군 교체 및 강화 단계; 9.독일 운동 단계; 10.연합군 전략 이동 단계; 11.독일 전술 운동 단계; 12.두 플레이어 모두 폭격을 수행합니다; 13.독일 전투 단계; 14.독일군 대체 및 강화 단계.
'특별' 규칙 중 일부는 다음과 같다. 날씨; '숨겨진' 이동(문자 상자-A-F & [?] 카운터); '오프보드' 지역 시칠리아(동맹), & N.W., N.E. 박스-(독일인만 해당); 해상 이동/이관/침략; 해군 총기 지원; 항만 & 해변헤드; 항만 파괴 & 해변헤드 공급; 철거 & 매부시; 파라드롭(동맹만 해당); 요새 건설(독일인만 해당); 특공대, 그리고 공기 모듈. 선택적 규칙에는 다음이 포함됩니다. 침공 해안 포대 규칙, 독일 전투 훈장(옵션) 및 독일 보안 부대 및 엔지니어 구조. 대안 시나리오는: 동부 해안 침공이다. 마지막 페이지 안쪽에는 설명, 에라타 및 디자인 & 플레이어의 참고 사항도 포함되어 있습니다.
From the introduction-"'Kesselring is a simulation for 2 players of the Allied invasion of southern Italy in late 1943. One player controls the Axis forces led by Field Marshal Albert Kesselring and the other assumes the role of his historical opponent Field Marshal Bernard Law Montgomery". This was first presented in The Wargamer Magazine issue 5, and then released as a boxed edition.
The components consist of the following: a 20" by 30" 4-COLOR paper mapsheet; a 4-pages thick paper RULES booklet; a set of 182 cardboard counters; and players will have to provide their own 6-sided DIE prior to play.
The Mapsheet covers an area from just past Rome, south to the 'tip' & 'heel' of the Italian peninsula. Also on the Mapsheet are lettered boxes (A-F), directional boxes (NW, NE), a 'Sicily' box, Combat Results Table A & B, Bombardment Results Table, Terrain Defense Value Chart, Allied & German Replacement Points Tracks, German, U.S., British, & Allied Battlegroups boxes, Terrain Effects Chart, Turn Record Track (from Sept.8-'43~Dec.22-'43~each a week long) with Reinforcements/Replacements indicated, German & Allied (?) boxes, & a circular 'Phase Indicator' for use. The COLORS used are BLUE- (Water features), Light BROWN- (Mountain), BROWN- (Roads), & BLACK- (Town/City, Marsh, High Peak, Beaches, Minor/Major Airbases, Intrinsic Supply Source, and the lettering)-there are also places to indicate at Airbases where units on 'On Ground' or 'In Air'.
The game counters are Light GRAY- (Germans, Italians), YELLOW- (British), BROWN-Allied (NZ, Canadians, Indians, French, Italians), GREEN- (U.S.), all with BLACK print on them. There are also some 'silhouette' counters for Artillery, Anti-Aircraft, Fighters, Bombers, Naval, Bridge, Ambush, Demolition, Advanced Airfield, Forts, and other informational markers in various COLORS. There are also 'Break-down’ (from larger to many smaller units), and 'Battle-group’ (Remnants) counters included.
The Game Turn consists of the following phases with the Allied Player moving first: 1.Headquarters Phase-BOTH Players determine the disposition of these; 2.Weather Determination Phase; 3.Allied Movement Phase; 4.German Strategic Movement Phase; 5. Allied Tactical Movement Phase; 6.BOTH Players Conduct Bombardments; 7.Allied Combat Phase; 8.Allied Replacements & Reinforcements Phase; 9.German Movement Phase; 10.Allied Strategic Movement Phase; 11.German Tactical Movement Phase; 12.BOTH Players Conduct Bombardments; 13.German Combat Phase; 14.German Replacements & Reinforcements Phase.
Some of the 'Special' Rules cover: Weather; 'Hidden' movement (the lettered boxes-A-F & the [?] counters); Movement from the 'Off-Board' areas Sicily- (Allies), & N.W., N.E.~boxes- (Germans only); Sea Movement/Transfer/Invasions; Naval Guns Support; Ports & Beachheads; Destruction of Ports & Beachhead Supply; Demolitions & Ambushes; Para-drops (Allied only); Forts Construction (Germans only); Commandoes; and the Air Module. OPTIONAL Rules include: Invasion Shore Battery Rule, Optional German Order of Battle, and German Security Units & Engineer's Constructions. An Alternative Scenario is: EAST Coast Invasion. There are also some Clarifications, Errata, and Design & Player's Notes included on the inside last page.
The components consist of the following: a 20" by 30" 4-COLOR paper mapsheet; a 4-pages thick paper RULES booklet; a set of 182 cardboard counters; and players will have to provide their own 6-sided DIE prior to play.
The Mapsheet covers an area from just past Rome, south to the 'tip' & 'heel' of the Italian peninsula. Also on the Mapsheet are lettered boxes (A-F), directional boxes (NW, NE), a 'Sicily' box, Combat Results Table A & B, Bombardment Results Table, Terrain Defense Value Chart, Allied & German Replacement Points Tracks, German, U.S., British, & Allied Battlegroups boxes, Terrain Effects Chart, Turn Record Track (from Sept.8-'43~Dec.22-'43~each a week long) with Reinforcements/Replacements indicated, German & Allied (?) boxes, & a circular 'Phase Indicator' for use. The COLORS used are BLUE- (Water features), Light BROWN- (Mountain), BROWN- (Roads), & BLACK- (Town/City, Marsh, High Peak, Beaches, Minor/Major Airbases, Intrinsic Supply Source, and the lettering)-there are also places to indicate at Airbases where units on 'On Ground' or 'In Air'.
The game counters are Light GRAY- (Germans, Italians), YELLOW- (British), BROWN-Allied (NZ, Canadians, Indians, French, Italians), GREEN- (U.S.), all with BLACK print on them. There are also some 'silhouette' counters for Artillery, Anti-Aircraft, Fighters, Bombers, Naval, Bridge, Ambush, Demolition, Advanced Airfield, Forts, and other informational markers in various COLORS. There are also 'Break-down’ (from larger to many smaller units), and 'Battle-group’ (Remnants) counters included.
The Game Turn consists of the following phases with the Allied Player moving first: 1.Headquarters Phase-BOTH Players determine the disposition of these; 2.Weather Determination Phase; 3.Allied Movement Phase; 4.German Strategic Movement Phase; 5. Allied Tactical Movement Phase; 6.BOTH Players Conduct Bombardments; 7.Allied Combat Phase; 8.Allied Replacements & Reinforcements Phase; 9.German Movement Phase; 10.Allied Strategic Movement Phase; 11.German Tactical Movement Phase; 12.BOTH Players Conduct Bombardments; 13.German Combat Phase; 14.German Replacements & Reinforcements Phase.
Some of the 'Special' Rules cover: Weather; 'Hidden' movement (the lettered boxes-A-F & the [?] counters); Movement from the 'Off-Board' areas Sicily- (Allies), & N.W., N.E.~boxes- (Germans only); Sea Movement/Transfer/Invasions; Naval Guns Support; Ports & Beachheads; Destruction of Ports & Beachhead Supply; Demolitions & Ambushes; Para-drops (Allied only); Forts Construction (Germans only); Commandoes; and the Air Module. OPTIONAL Rules include: Invasion Shore Battery Rule, Optional German Order of Battle, and German Security Units & Engineer's Constructions. An Alternative Scenario is: EAST Coast Invasion. There are also some Clarifications, Errata, and Design & Player's Notes included on the inside last page.
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