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BGG랭킹
BGG전체 : 0
WARGAMES : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: 1-2+ 명 -
게임시간
240-240 분
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연령
12+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
3.00 / 5
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디자이너
David G. Martin, Leonard Millman
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아티스트
-
인원
게임 소개
부제:’ It’'s Finest Hour at Getysburg'는 3일 간의 서사시 전투 중 1일 동안 이 부대가 관여한 내용을 다루고 있다. 더 "이 시점에서 아이언 여단은 다음과 같은 부대로 구성되었다: 제19 인디애나 연대, 제24 미시간 연대, 그리고 제2 위스콘신 연대.솔로몬 메러디스 장군, 142 & 151 펜실베니아 연대 소속입니다. 제6 위스콘신 연대는 원래 여단의 일부였지만, 미시간 제24연대가 나중에 추가되는 동안 다른 부대들에 대한 이전의 손실로 인해 흡수되었다. 그들은 또한 독특한 머리 복장으로 인해 검은 모자 여단으로 알려져 있었고 적들과 동료들 사이에서 존경을 받았다. 게임 박스의 전면 커버에는 유니폼을 입고 '오스트리치'한 깃털을 두른 모자를 쓴 '재연' 그룹의 훌륭한 사진이 있습니다!
구성 요소는 얇은 '북 케이스' 스타일의 카드보드 박스, 규칙 책자, 7-COLOR 17&인용, 종이 지도 시트, 카드보드 카운터 세트 (200개) 및 플레이어들은 플레이 전에 자신만의 DICE를 제공해야 한다. 저자에 따르면 이것은 중간 정도의 복잡성으로 간주된다. 게임 스케일은 HEX당 가로 30야드, 고도 간격 10~20피트, 각 강점점=15-맨, 1-턴=6-분입니다.
지도 시트에는 게티스버그에서 서쪽으로 약 1마일 떨어진 맥퍼슨 능선의 전투 지역, 플레이 순서, 2개의 시나리오가 표시된 게임 턴 트랙(모닝~7턴, 오후~10턴 별도) 및 키 지형이 있다. 다양한 고도를 나타내는 BROWN의 그늘이 있고 가장 낮은 곳은 Light TAN, 스트림이 BLUE, 우즈가 BROWN으로 표시된 반면 울타리 및 등고선은 BROWN으로 표시됩니다. 게임 카운터는 북군의 경우 전면 & 후면 라이트 블루로 인쇄되고, 남군의 경우 RED & BLACK 인쇄로 인쇄되며(RED-Morning 시나리오, BLACK-Afternoon), 정보 제공, 교체 담당자 및 & Strength Point로 인쇄됩니다. 또한 카운터에는 유닛 유형을 나타내는 다양한 '모자' 및 '캡' 실루엣이 있으며, 일부 정보 제공 카운터에는 '돌격', '멜리', '볼리 파이어' 등과 같은 배치에 대한 군인 실루엣이 있습니다.
이 규칙은 데이비드 G. 마틴 박사의 역사적 배경과 적절한 참고 자료 목록을 상세히 기술한다. 마지막 페이지에는 COMMAND Point Chart, MOVITION Point Chart, Morious Table(사기 수정자 세부 정보 포함)이 있으며, 페이지의 역방향에는 MELEE 전투 결과 표, MELEE 전투 수정자 및 자발적 랠리 차트가 있습니다.
이 듀오의 이전 작품들에 익숙한 여러분들을 위해, 이 게임은 같은 노선을 따라갑니다. 플레이 순서는 [1]~1번째 플레이어 턴-A입니다.PREP.COMMAND 단계 1) 자발적 집회, 2) 리더 교체, 3) 명령 반지름 확인, 4) 명령 명령 B.실행 단계 -1) 명령 발행, 2) C 운동을 수행합니다.화재용 빗AT-1) 방어 사격, 2) 공격 사격 D.MELEE-1) 돌격 이동, 2) 공격 선언, 3) 철수 또는 정지, 4) 근접전 해결. [2]~2번째 플레이어가 A-D 단계를 반복합니다. [3]~승리 포인트 단계 [4]~게임 턴 종료.
구성 요소는 얇은 '북 케이스' 스타일의 카드보드 박스, 규칙 책자, 7-COLOR 17&인용, 종이 지도 시트, 카드보드 카운터 세트 (200개) 및 플레이어들은 플레이 전에 자신만의 DICE를 제공해야 한다. 저자에 따르면 이것은 중간 정도의 복잡성으로 간주된다. 게임 스케일은 HEX당 가로 30야드, 고도 간격 10~20피트, 각 강점점=15-맨, 1-턴=6-분입니다.
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이 규칙은 데이비드 G. 마틴 박사의 역사적 배경과 적절한 참고 자료 목록을 상세히 기술한다. 마지막 페이지에는 COMMAND Point Chart, MOVITION Point Chart, Morious Table(사기 수정자 세부 정보 포함)이 있으며, 페이지의 역방향에는 MELEE 전투 결과 표, MELEE 전투 수정자 및 자발적 랠리 차트가 있습니다.
이 듀오의 이전 작품들에 익숙한 여러분들을 위해, 이 게임은 같은 노선을 따라갑니다. 플레이 순서는 [1]~1번째 플레이어 턴-A입니다.PREP.COMMAND 단계 1) 자발적 집회, 2) 리더 교체, 3) 명령 반지름 확인, 4) 명령 명령 B.실행 단계 -1) 명령 발행, 2) C 운동을 수행합니다.화재용 빗AT-1) 방어 사격, 2) 공격 사격 D.MELEE-1) 돌격 이동, 2) 공격 선언, 3) 철수 또는 정지, 4) 근접전 해결. [2]~2번째 플레이어가 A-D 단계를 반복합니다. [3]~승리 포인트 단계 [4]~게임 턴 종료.
Sub-title:’ It’s Finest Hour at Gettysburg', and is about this Unit's involvement during the 1st Day of the epic 3-Day Battles that followed. The "IRON Brigade" at this point, consisted of the following Units: the 19th Indiana Regiment, the 24th Michigan Regiment, plus the 2nd, & 7th Wisconsin Regiments commanded by Brig.Gen. -Solomon Meredith, with elements of the 142nd & 151st Pennsylvania Regiments. The 6th Wisconsin Regiment had been a part of the original Brigade but had been 'absorbed' due to previous losses into the other units while the 24th Michigan was added later on. They were also known as the 'Black Hat' Brigade due to their distinctive head apparel and were well respected among their foes & peers. There is an excellent photo-depiction of a 're-enactment' group in full uniform on the front cover of the game box complete with their 'ostrich plumed' hats!
The components consist of the following: a thin 'book-case' style cardboard box; a RULES Booklet; a 7-COLOR 17" by 22" paper Map sheet; 2-Sets of cardboard counters (200 total); & Players must provide their OWN (2)~6-sided DICE prior to playing. This is considered to be of Moderate Complexity according to its authors. The game scale is given as: 30-yards across per HEX; Elevation intervals of 10~20-feet; each Strength Point=15-Men; and 1-Turn=6-Minutes.
On the Map sheet are: the Battle Area of a portion of McPherson's Ridge about 1-Mile West of Gettysburg; the Sequence of Play; a Game Turn Track with the 2-Scenarios displayed (a separate Morning~7-Turns & an Afternoon~10-Turns); & a Terrain Key. There are (4)-shades of BROWN to depict varying Elevations as well as Light TAN for the lowest, BLUE for Stream, & GREEN for Woods, while Fences & Contour lines are in BROWN. The Game counters are printed Front & Back with Light BLUE with BLACK print for the Union, & Light GRAY with RED & BLACK print for the Confederates (RED-Morning Scenario, BLACK-Afternoon), and WHITE with RED & BLACK print for informational, replacement Officers, & Strength Point markers. The counters also have various 'Hat' & 'Cap' silhouettes on them to represent the Unit types while some of the informational ones have a soldier(s) silhouette(s) on them for dispositions such as 'Charge', 'Melee', 'Volley Fire', etc.
The RULES detail the Historical background by Dr. David G. Martin, with a decent listing of reference materials. The last page contains the COMMAND Point Chart, MOVEMENT Point Chart, MORALE Table- (with Morale Modifiers detailed) while the REVERSE side of the page has the MELEE Combat Results Table, MELEE Combat Modifiers, & SPONTANEOUS Rally Chart.
For those of you familiar with the previous works of this duo, this game follows along those same lines. The Sequence of Play is as follows: [1]~1st Player Turn-A.PREP.COMMAND Phase-1) Spontaneous Rally, 2) Leader Replacement, 3) Check Command Radius, 4) Rally Ordered B.EXECUTION Phase. -1) Issue Orders, 2) Conduct Movement C.FIRE COMBAT Phase-1) Defensive Fire, 2) Offensive Fire D.MELEE Phase-1) Charge Movement, 2) Declare Attacks, 3) Withdraw or Stand, 4) Melee Combat Resolved. [2]~2nd Player repeats Phases A-D. [3]~Victory Point Phase [4]~Game Turn Ends.
The components consist of the following: a thin 'book-case' style cardboard box; a RULES Booklet; a 7-COLOR 17" by 22" paper Map sheet; 2-Sets of cardboard counters (200 total); & Players must provide their OWN (2)~6-sided DICE prior to playing. This is considered to be of Moderate Complexity according to its authors. The game scale is given as: 30-yards across per HEX; Elevation intervals of 10~20-feet; each Strength Point=15-Men; and 1-Turn=6-Minutes.
On the Map sheet are: the Battle Area of a portion of McPherson's Ridge about 1-Mile West of Gettysburg; the Sequence of Play; a Game Turn Track with the 2-Scenarios displayed (a separate Morning~7-Turns & an Afternoon~10-Turns); & a Terrain Key. There are (4)-shades of BROWN to depict varying Elevations as well as Light TAN for the lowest, BLUE for Stream, & GREEN for Woods, while Fences & Contour lines are in BROWN. The Game counters are printed Front & Back with Light BLUE with BLACK print for the Union, & Light GRAY with RED & BLACK print for the Confederates (RED-Morning Scenario, BLACK-Afternoon), and WHITE with RED & BLACK print for informational, replacement Officers, & Strength Point markers. The counters also have various 'Hat' & 'Cap' silhouettes on them to represent the Unit types while some of the informational ones have a soldier(s) silhouette(s) on them for dispositions such as 'Charge', 'Melee', 'Volley Fire', etc.
The RULES detail the Historical background by Dr. David G. Martin, with a decent listing of reference materials. The last page contains the COMMAND Point Chart, MOVEMENT Point Chart, MORALE Table- (with Morale Modifiers detailed) while the REVERSE side of the page has the MELEE Combat Results Table, MELEE Combat Modifiers, & SPONTANEOUS Rally Chart.
For those of you familiar with the previous works of this duo, this game follows along those same lines. The Sequence of Play is as follows: [1]~1st Player Turn-A.PREP.COMMAND Phase-1) Spontaneous Rally, 2) Leader Replacement, 3) Check Command Radius, 4) Rally Ordered B.EXECUTION Phase. -1) Issue Orders, 2) Conduct Movement C.FIRE COMBAT Phase-1) Defensive Fire, 2) Offensive Fire D.MELEE Phase-1) Charge Movement, 2) Declare Attacks, 3) Withdraw or Stand, 4) Melee Combat Resolved. [2]~2nd Player repeats Phases A-D. [3]~Victory Point Phase [4]~Game Turn Ends.
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