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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-6 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
20-20 분
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연령
0+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Mike Agrelius
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아티스트
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인원
게임 소개
복을 세는 것은 플레이어들이 그들의 재정 관리를 하면서 정신적인 이득을 위한 특정한 것들을 성취하도록 격려하면서 삶을 이끌어가는 보드게임이다.
플레이어는 돌아가면서 다이를 굴리고 토큰을 움직이며 토큰이 착지하는 공간에 대한 명령을 실행합니다. 대부분의 경우, 그들은 돈을 지불해야 하는데, 이것은 보통 "에서 얻어진다.페이데이&따옴표. 플레이어들은 또한 사업체를 사고 그 공간에 착륙하는 다른 플레이어들로부터 수입을 얻을 수 있다. 돈이 부족하면 대출을 받을 수 있지만 대출이 너무 많으면 파산으로 이어져 선수의 최종 득점에 타격을 준다.
득점에 사용되는 축복은 대부분 성취를 달성함으로써 얻어진다. 대부분의 성취는 필요한 공간에 착륙함으로써 얻어진다. 어떤 경우에는 플레이어가 다른 공간을 방문해야 한다(예: 결혼하려면 "에 착지해야 한다).BYU Square", $15,000를 지불하고 "로 이동합니다.템플 스퀘어&인용문).
스파이스 오브 라이프 공간에 착지할 때 플레이어는 카드를 뽑고 인쇄된 지시를 따르며 이로울 수도 있고 해가 될 수도 있다. 어떤 카드들은 선택권을 제공한다: 플레이어는 현금이나 축복을 얻을 수 있고, 또는 희생할 것에 대해 고민할 수 있다.
복은 선수가 " 인용구에 착지할 때 득점된다.인터뷰 스퀘어". 게임은 한 선수가 3번의 인터뷰를 할 때 종료되며, 3번의 인터뷰 중 가장 높은 점수를 받은 선수가 승자가 된다.
언게임의 1985년 버전은 디자인이 더 단순하다. 보드에 공간이 적고 복을 얻기 위해 플레이어가 다른 공간을 추적해야 하는 이벤트가 없습니다. 가스펠 카드(사각형에 착지하여 유지됨)를 획득하고 최소 50개의 축복(합의에 따라 숫자를 조정할 수 있음)을 가진 첫 번째 플레이어가 승리하여 게임을 종료한다.
플레이어는 돌아가면서 다이를 굴리고 토큰을 움직이며 토큰이 착지하는 공간에 대한 명령을 실행합니다. 대부분의 경우, 그들은 돈을 지불해야 하는데, 이것은 보통 "에서 얻어진다.페이데이&따옴표. 플레이어들은 또한 사업체를 사고 그 공간에 착륙하는 다른 플레이어들로부터 수입을 얻을 수 있다. 돈이 부족하면 대출을 받을 수 있지만 대출이 너무 많으면 파산으로 이어져 선수의 최종 득점에 타격을 준다.
득점에 사용되는 축복은 대부분 성취를 달성함으로써 얻어진다. 대부분의 성취는 필요한 공간에 착륙함으로써 얻어진다. 어떤 경우에는 플레이어가 다른 공간을 방문해야 한다(예: 결혼하려면 "에 착지해야 한다).BYU Square", $15,000를 지불하고 "로 이동합니다.템플 스퀘어&인용문).
스파이스 오브 라이프 공간에 착지할 때 플레이어는 카드를 뽑고 인쇄된 지시를 따르며 이로울 수도 있고 해가 될 수도 있다. 어떤 카드들은 선택권을 제공한다: 플레이어는 현금이나 축복을 얻을 수 있고, 또는 희생할 것에 대해 고민할 수 있다.
복은 선수가 " 인용구에 착지할 때 득점된다.인터뷰 스퀘어". 게임은 한 선수가 3번의 인터뷰를 할 때 종료되며, 3번의 인터뷰 중 가장 높은 점수를 받은 선수가 승자가 된다.
언게임의 1985년 버전은 디자인이 더 단순하다. 보드에 공간이 적고 복을 얻기 위해 플레이어가 다른 공간을 추적해야 하는 이벤트가 없습니다. 가스펠 카드(사각형에 착지하여 유지됨)를 획득하고 최소 50개의 축복(합의에 따라 숫자를 조정할 수 있음)을 가진 첫 번째 플레이어가 승리하여 게임을 종료한다.
Count Your Blessings is a board game that takes players through life, encouraging them to accomplish certain things for spiritual gain while managing their finances.
Players take turns to roll a die and move their tokens, executing instructions on the space their tokens land on. Most of the time, they have to pay money, which is usually gained from the "Pay Day" space. Players can also buy businesses and earn income from other players who land on those spaces. Loans can be taken if money is insufficient, but too many loans lead to bankruptcy, which will hurt a player's final score.
Blessings, used for scoring, are mostly gained by achieving accomplishments. Most accomplishments (getting a diploma, attending church, etc) are gained by landing on the spaces required. Some require players to have visited another space (e.g. to get married, one must land on "BYU Square", pay $15,000, then proceed to the "Temple Square").
When landing on a Spice of Life space, players draw a card and follow the instructions printed, which can be beneficial or detrimental. Some cards offer choices: a player can either gain cash or Blessings, or possibly mull over which to sacrifice.
Blessings are scored for a player when he or she lands on the "Interview Square". The game ends when a player has three Interviews; the player with the highest total score (from three Interviews) is the winner.
The 1985 version by Ungame is simpler in design. It has fewer spaces on the board and does not have events that require players to track to different spaces to gain Blessings. The first player to obtain a Gospel card (obtained by landing on a square) and have at least 50 Blessings (the number can be adjusted on agreement) wins and ends the game.
Players take turns to roll a die and move their tokens, executing instructions on the space their tokens land on. Most of the time, they have to pay money, which is usually gained from the "Pay Day" space. Players can also buy businesses and earn income from other players who land on those spaces. Loans can be taken if money is insufficient, but too many loans lead to bankruptcy, which will hurt a player's final score.
Blessings, used for scoring, are mostly gained by achieving accomplishments. Most accomplishments (getting a diploma, attending church, etc) are gained by landing on the spaces required. Some require players to have visited another space (e.g. to get married, one must land on "BYU Square", pay $15,000, then proceed to the "Temple Square").
When landing on a Spice of Life space, players draw a card and follow the instructions printed, which can be beneficial or detrimental. Some cards offer choices: a player can either gain cash or Blessings, or possibly mull over which to sacrifice.
Blessings are scored for a player when he or she lands on the "Interview Square". The game ends when a player has three Interviews; the player with the highest total score (from three Interviews) is the winner.
The 1985 version by Ungame is simpler in design. It has fewer spaces on the board and does not have events that require players to track to different spaces to gain Blessings. The first player to obtain a Gospel card (obtained by landing on a square) and have at least 50 Blessings (the number can be adjusted on agreement) wins and ends the game.
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