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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
1-6 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
30-30 분
-
연령
10+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Jay Falk
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아티스트
Jay Falk
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인원
게임 소개
이디슈 캅은 유대인이 구부러진 채로 두뇌 티저와 수수께끼를 내는 게임입니다. 상자에는 각각 3개의 단서가 있고 답이 거꾸로 인쇄된 134개의 퍼즐 카드와 "라고 적힌 20개의 쿼리 카드가 들어 있습니다: "이 카드는 예, 아니오로 한 번 쓸 수 있습니다.
게임을 시작하기 위해, 한 명의 플레이어가 "퍼즐 마스터"가 되어 카드가 사라질 때까지 플레이어들에게 한 번에 20장의 쿼리 카드를 왼쪽에서 오른쪽으로 하나씩 전달합니다. 5명이면 각 플레이어마다 4장의 쿼리 카드를 받게 됩니다.
퍼즐 마스터는 퍼즐 카드를 선택하고 퍼즐을 그룹에게 읽어줍니다(자신에게만 답을 읽어준다.
왼쪽에서 오른쪽으로 플레이어들은 질의 카드를 제출하고 예, 아니오 질문을 합니다. 가능한 네 가지 대답은 "이다.네, " " 아니요, " "관련 없음, " 및 "부분적으로 정답입니다." 질문자가 "를 받은 경우;예 & 인용; 다른 쿼리 카드를 재생하지 않고 계속해서 후속 질문을 할 수 있습니다. 만약 그들이 다른 답을 받으면, 그들의 왼쪽으로 이동하세요.
선수들은 질문이 중복되지 않도록 세심한 주의를 기울여야 한다.
퍼즐을 맞추는 사람은 퍼즐 카드를 보관합니다. 모든 쿼리 카드가 재생되기 전에 아무도 답을 결정할 수 없으면 퍼즐 마스터는 퍼즐 카드를 보관하고 퍼즐 마스터의 역할은 왼쪽으로 돌아가 쿼리 카드를 다시 처리합니다. 이 게임의 목적은 퍼즐 카드 3개를 따는 것입니다.
퍼즐 마스터가 최종 결정권자이지만, 퍼즐 마스터가 오답이나 오해의 소지가 있는 답을 제시했다고 그룹이 만장일치로 믿으면 퍼즐 카드를 보관하지 않고 다음 라운드에 참가하지 않는다.
플레이어는 제공된 3가지 단서를 하나씩 읽고 답을 추론해보는 방식으로 혼자 플레이할 수 있다.
게임을 시작하기 위해, 한 명의 플레이어가 "퍼즐 마스터"가 되어 카드가 사라질 때까지 플레이어들에게 한 번에 20장의 쿼리 카드를 왼쪽에서 오른쪽으로 하나씩 전달합니다. 5명이면 각 플레이어마다 4장의 쿼리 카드를 받게 됩니다.
퍼즐 마스터는 퍼즐 카드를 선택하고 퍼즐을 그룹에게 읽어줍니다(자신에게만 답을 읽어준다.
왼쪽에서 오른쪽으로 플레이어들은 질의 카드를 제출하고 예, 아니오 질문을 합니다. 가능한 네 가지 대답은 "이다.네, " " 아니요, " "관련 없음, " 및 "부분적으로 정답입니다." 질문자가 "를 받은 경우;예 & 인용; 다른 쿼리 카드를 재생하지 않고 계속해서 후속 질문을 할 수 있습니다. 만약 그들이 다른 답을 받으면, 그들의 왼쪽으로 이동하세요.
선수들은 질문이 중복되지 않도록 세심한 주의를 기울여야 한다.
퍼즐을 맞추는 사람은 퍼즐 카드를 보관합니다. 모든 쿼리 카드가 재생되기 전에 아무도 답을 결정할 수 없으면 퍼즐 마스터는 퍼즐 카드를 보관하고 퍼즐 마스터의 역할은 왼쪽으로 돌아가 쿼리 카드를 다시 처리합니다. 이 게임의 목적은 퍼즐 카드 3개를 따는 것입니다.
퍼즐 마스터가 최종 결정권자이지만, 퍼즐 마스터가 오답이나 오해의 소지가 있는 답을 제시했다고 그룹이 만장일치로 믿으면 퍼즐 카드를 보관하지 않고 다음 라운드에 참가하지 않는다.
플레이어는 제공된 3가지 단서를 하나씩 읽고 답을 추론해보는 방식으로 혼자 플레이할 수 있다.
Yiddishe Kop is a game of brain teasers and riddles with a Jewish bent. The box contains 134 Puzzle Cards with 3 clues each and the answer printed upside down; and 20 Query Cards that say: "This card good for one yes or no question."
To begin play, one player becomes the "Puzzle Master" and deals the 20 Query cards to the players one at a time left-to-right until the cards are gone. With 5 players, each player gets 4 Query Cards.
The Puzzle Master then chooses a Puzzle Card and reads the puzzle to the group (and reads the answer to themselves only).
From left-to-right players turn in a Query Card to ask a yes-or-no question. The four possible answers are "Yes," "No," "Irrelevant," and "Partially Correct." If the questioner receive a "Yes" they may continue to ask follow-up questions without playing another Query Card. If they receive any other answer, play moves to their left.
Players need to pay close attention to the questions being asked so they don't duplicate questions.
Whoever answers the puzzle correctly keeps the Puzzle Card. If no one is able to determine the answer before all the Query Cards are played, the Puzzle Master keeps the Puzzle Card and the role of Puzzle Master rotates to their left and the Query Cards are dealt again. The object of the game is to win 3 Puzzle Cards.
The Puzzle Master is the final arbiter, but if the answer is read and the group unanimously believes the Puzzle Master gave incorrect or misleading answers, they do not keep the Puzzle Card and sit out the next round.
Players may play alone by reading the 3 clues provided one by one and trying to deduce the answer.
To begin play, one player becomes the "Puzzle Master" and deals the 20 Query cards to the players one at a time left-to-right until the cards are gone. With 5 players, each player gets 4 Query Cards.
The Puzzle Master then chooses a Puzzle Card and reads the puzzle to the group (and reads the answer to themselves only).
From left-to-right players turn in a Query Card to ask a yes-or-no question. The four possible answers are "Yes," "No," "Irrelevant," and "Partially Correct." If the questioner receive a "Yes" they may continue to ask follow-up questions without playing another Query Card. If they receive any other answer, play moves to their left.
Players need to pay close attention to the questions being asked so they don't duplicate questions.
Whoever answers the puzzle correctly keeps the Puzzle Card. If no one is able to determine the answer before all the Query Cards are played, the Puzzle Master keeps the Puzzle Card and the role of Puzzle Master rotates to their left and the Query Cards are dealt again. The object of the game is to win 3 Puzzle Cards.
The Puzzle Master is the final arbiter, but if the answer is read and the group unanimously believes the Puzzle Master gave incorrect or misleading answers, they do not keep the Puzzle Card and sit out the next round.
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