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  • 인원

    2-8 명

    BGG추천: - 명
  • 게임시간

    180-180 분

  • 연령

    10+

    BGG추천: 0+
  • 게임 난이도

    0.00 / 5

게임 소개

영국 남북전쟁의 전략 작전. 과거 및 가상 시나리오를 포함합니다.

게임은 플레이 가능하고 재미있도록 설계되었으며 전쟁의 전략적 요소에 집중합니다. 파이크, 머스킷총병, 용기병, 포트, 해군의 차이점이 있는 전술적 요소들이 작용한다. 이 게임의 또 다른 측면은 스코틀랜드 차원과 전쟁에 스코틀랜드를 계속 참여시키려는 것이다.

게임에는 일반 지시 카드 또는 군대 명령 카드와 같은 비밀 명령 카드가 포함되어 있습니다.일단 플레이가 끝나면 플레이어는 특정한 움직임이나 순서를 정하기 때문에 포그 오브 워(Fog of War)를 더하게 된다.

이 게임은 '킷' 형태로 나오는데, 이는 약간의 준비가 필요하다는 것을 의미한다.(카운터를 자르고 10면 주사위를 추가합니다.)모든 카운터는 파이크 연대, 머스킷 연대입니다말 등
플레이어는 과거 또는 프리셋에서 군대를 모집한다.그런 다음 육군 사령관은 왕당파와 의회당 5명씩 부대에 배치된다.명령은 비밀리에 이동 토큰 풀(즉, 북쪽, 남쪽, 서쪽, 동쪽, 남동쪽, 북서쪽 등)의 사령관들과 함께 쌓인 군대에게 내려진다.
무브먼트는 풋 3개 영역, 말 4개 영역, 건 1개 영역까지 가능합니다. 그런 다음, 플레이어는 누가 턴 주도권을 가지고 있는지 드러내기 위해 주사위를 굴리고, 플레이어는 자신의 순서를 드러내고 유닛을 움직여 적과 접촉할 가능성을 확인한다. 적과 접촉하면 전술 카드가 나오는데, 각 쪽이 플레이, 검색, 홀드 또는 회피하고 10면 주사위를 굴려 승부를 결정짓는다. 전투가 발생하면 10면 주사위와 교차 검사로 교전된 유닛의 백분율(파이크, 머스킷, 드라군,말, 총, 시지, 함선)을 파이어 앤 멜리 테이블에 올려놓았습니다. 파이크 온 멜리 전투의 예로는 60%를 들 수 있는데, 만약 파이크 3개 연대가 양쪽의 전투에 참여한다면, 10면 주사위 3개를 굴려 1-6을 명중시킬 수 있다.
이 롤은 수비수가 가지고 있는 지형과 사용한 지휘관에 따라 조정될 수 있으며, 이들은 게임이 진행될수록 전투 경험을 쌓는다. 대부분의 지휘관은 경험 수준에서 시작합니다.
0 또는 1.킹과 크롬웰 모두 0 경험에서 시작합니다.
경기는 1642년 1월부터 시작하여 1650년 9월까지 매주 한 차례씩 진행된다.선수들은 또한 다음 단계에서 추가 군대를 모집할 수 있다.
1643년, 1646년, 1649년.
Strategic Campaign of The English Civil Wars. Includes Historical and Hypothetical scenarios.

Game designed to be playable and fun and concentrates on the strategic elements of the war. Some tactical elements do come into play with differences between Pike, Musketeers, Dragoons,Forts, and Navies. Another aspect to the game is the Scottish dimension and trying to keep Scotland in the war.

Included with the game are secret order cards, either General Direction cards, or, Orders to the Armies.Once played, players are committed to a certain move or order thereby adding to the Fog of War.

The game comes in `Kit` form which means some preparation is required.(Cutting counters and adding 10 sided dice ).All counters are Regiments of Pike,Musket,Horse, etc
Players recruit armies from either an historical or free set up.Army Commanders are then deployed to units (5 per Royalist and Parliament).Orders are then issued secretly to armies stacked only with Commanders from a pool of movement tokens ( i.e North, South, West, East, South East, North West, etc).
Movement is up to 3 areas for Foot, 4 for Horse, and 1 for Guns. Players then roll a die to reveal who has the turn initiative and players then reveal their orders and move units checking for possible contacts with the enemy. If contact is made with the enemy, tactic cards come into play, each side either playing, Search,Hold, or Evade and rolling a 10 sided die for the outcome, which may still lead to armies not engaging in battle. If battles do occur, then they are resolved using 10 sided dice and cross checking a percentage number for units engaged (Pike,Musket,Dragoons,Horse,Guns,Siege,Ships) on a Fire and Melee table. An example of Pike on Melee is 60%, so if 3 Pike regiments were involved in a battle on either side, 3 10 sided dice would be rolled and would hit on a roll of 1-6.
These rolls can be adjusted by terrain the defender holds, and the Commanders used, who gain battle experience the further the game goes on. Most Commanders start at experience level
0 or 1.Both The King and Cromwell start at 0 experience.
The game is played in weekly turns and starts from Jan 1642 and lasts till September 1650 (a possible 36 turns ).Players may also recruit further armies during recruiting phases in
1643, 1646, and 1649.

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