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BGG랭킹
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인원
0-0 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
0-0 분
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연령
0+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Joseph Miranda
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아티스트
Eric R. Harvey, Larry Hoffman, Joe Youst
-
인원
게임 소개
태평양 전투: 과달카날(Guadalcanal)은 조셉 미란다가 개발한 2인용 운영 레벨 게임이다. 이 게임은 228개의 다이컷 카운터를 포함하고 있으며, 대대를 주요 기동 유닛으로 하고 있으며, 공군 부대, 보급 마커, 작전 칩, 진압 치트, 속임수 마커를 포함한다. 이 다채로운 지도는 과달카날 섬을 특징으로 하고 있으며, 각각의 육각 지름은 약 2마일을 나타내며, 헨더슨 필드, 블러디 리지 같은 유명한 장소와 놀이 중에 쉽게 참조할 수 있는 다양한 차트와 표가 포함되어 있다.
이 규칙에는 보강, 진압, 물류, 재편성, 본부, 항공작전, 해상폭격, 포그 오브 워, 공병부대, 요새, 수륙양용운동, 대피, 고지, 포병, 공중우월성 등 다양한 표준 및 고유 규칙이 포함된다. 지원, 보급품 캡처, 공수 기계.
게임 순서는 다음과 같습니다.
계획 단계
첫 번째 플레이어 초기 임펄스
보조 플레이어 초기 임펄스
첫 번째 플레이어 추적 충동
보조 플레이어 추적 충동
승점 단계
게임의 승리는 중요한 헥스를 제어하기 위한 VP의 축적, 적 유닛의 제거, 아군 유닛의 대피에 의해 결정된다.
이 규칙에는 보강, 진압, 물류, 재편성, 본부, 항공작전, 해상폭격, 포그 오브 워, 공병부대, 요새, 수륙양용운동, 대피, 고지, 포병, 공중우월성 등 다양한 표준 및 고유 규칙이 포함된다. 지원, 보급품 캡처, 공수 기계.
게임 순서는 다음과 같습니다.
계획 단계
첫 번째 플레이어 초기 임펄스
보조 플레이어 초기 임펄스
첫 번째 플레이어 추적 충동
보조 플레이어 추적 충동
승점 단계
게임의 승리는 중요한 헥스를 제어하기 위한 VP의 축적, 적 유닛의 제거, 아군 유닛의 대피에 의해 결정된다.
Pacific Battles: Guadalcanal is a two-player (Japanese versus U.S.) operational level game, designed by Joseph Miranda. The game includes 228 medium-sized die-cut counters, with the battalion as the primary maneuver unit, and also includes air units, supply markers, campaign chits, suppression chits, and deception markers. The colorful map features the island of Guadalcanal, with each hex representing approximately two miles across, and includes such prominent locations as Henderson Field and Bloody Ridge, as well as various charts and tables for easy reference during play.
The rules entail a variety of standard and unique rules, such as Reinforcements, Suppression, Logistics, Reorganization, Headquarters, Air Operations, Naval Bombardment, Fog of War, Engineer Units, Fortifications, Amphibious Movement, Evacuation, as well as optional rules detailing aspects such as High Ground, Artillery, Air Superiority, Close Air Support, Capturing Supply, and Airborne mechanics.
The game sequence is as follows:
PLANNING PHASE
FIRST PLAYER INITIAL IMPULSE
SECOND PLAYER INITIAL IMPULSE
FIRST PLAYER FOLLOW-ON IMPULSE
SECOND PLAYER FOLLOW-ON IMPULSE
Victory Points phase
Victory in the game is determined by the accumulation of VPs for control of important hexes, eliminating enemy units, as well as evacuating friendly units.
The rules entail a variety of standard and unique rules, such as Reinforcements, Suppression, Logistics, Reorganization, Headquarters, Air Operations, Naval Bombardment, Fog of War, Engineer Units, Fortifications, Amphibious Movement, Evacuation, as well as optional rules detailing aspects such as High Ground, Artillery, Air Superiority, Close Air Support, Capturing Supply, and Airborne mechanics.
The game sequence is as follows:
PLANNING PHASE
FIRST PLAYER INITIAL IMPULSE
SECOND PLAYER INITIAL IMPULSE
FIRST PLAYER FOLLOW-ON IMPULSE
SECOND PLAYER FOLLOW-ON IMPULSE
Victory Points phase
Victory in the game is determined by the accumulation of VPs for control of important hexes, eliminating enemy units, as well as evacuating friendly units.
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