-
BGG랭킹
BGG전체 : 0
-
-
인원
2-7 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
40-40 분
-
연령
13+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
Richard Veloch
-
아티스트
Vim Viva
-
인원
게임 소개
INVISTABLE은 인내심과 용기 사이의 싸움 게임입니다. 그것은 여러분을 먼 나라에서 온 챔피언들이 경쟁하기 위해 와서 마지막으로 살아남은 사람으로 남는 경기장으로 데려갑니다. 용기와 인내의 균형을 터득함으로써 무적의 영광을 얻을 수 있을 것이다.
플레이어는 3개의 부족 중에서 챔피언을 선택하며, 각각 6개의 다른 등급으로 경기를 치른다. 각각 2개의 특별한 능력을 가진 18개의 *(21)개의 독특한 캐릭터, 2-6개의 *(7)개의 플레이어에게 3개의 플레이 모드가 훌륭한 재생 능력을 약속합니다. 규칙을 설계할 때, 우리의 목표는 체커처럼 쉽게, 그리고 전략적으로 체스처럼 깊게 만드는 것이었습니다. 우리의 경험으로 볼 때, 그것은 가장 잘 배울 수 있고, 심지어 처음 해보는 사람도 이길 수 있습니다!
플레이어는 3가지 종류의 카드를 자유롭게 사용할 수 있습니다. "액션"카드, 붉은색 배경, "장비&인용; 노란색 배경의 카드 및 "녹색 배경의 특수&인용 카드. 액션 카드는 좀 더 복잡한 "바위보" 메카니즘에서 작동하며, 플레이어는 원하는 위치에 상대를 배치하기 위해 어떤 공격을 시작할지 결정해야 합니다. 플레이어는 라운드에서 자신의 차례가 되거나 결투에 도전할 때마다 카드 3장을 덱에서 고른다. 그들의 차례가 끝날 때, 그들은 그들의 편의를 위해 카드 하나를 버리는 것을 선택할 수도 있지만, 이것은 또한 그들에게 불리하게 작용할 수 있다. 왜냐하면 여러분이 손에 들고 있는 카드가 적을수록, 여러분은 더 군침 돌게 하는 희생자를 만들기 때문입니다. 결투는 두 선수가 공격을 위해 두 개의 액션 카드, 모든 종류의 특수 카드를 사용할 수 있는 전투 메커니즘이다. '무적'은 경기장에서 한 시즌을 상징한다. 각 선수의 챔피언은 출신 부족에 따라 선발 지구력과 용기, 카드스톡이 다르다. 인내심과 용기는 경기에 사용되는 두 가지 주요 자원이다. 지구력은 선수가 얼마나 많은 피해를 입을 수 있는지를 결정하는데, 0으로 떨어지면 경쟁에서 탈락한다. 하지만, 그들은 게임에서 탈락하지 않는다. 지구력이 0으로 떨어진 선수들은 "고스트" 선수로 다음 차례에 경기장에 돌아오세요. 모든 장비와 용기를 잃었고, 하나의 인내력에서 출발했다. 아직 INVISTABLE 타이틀을 놓고 경쟁하고 있는 플레이어들은 더 이상 유령 플레이어들과 결투를 할 수 없지만, 이것은 반대로 작용하지 않기 때문에 그들은 실행자들에게 복수를 하거나 단순히 게임에서 다른 플레이어의 찬스를 가지고 노는 것을 즐길 수 있다. 성공한 히트곡마다 용기가 생겨요. 이것은 당신이 공격 카드를 할 때마다 결투하는 사람은 그것에 대해 유효한 방어 카드를 하지 않고, 그 선수는 인내심을 잃고 당신은 용기를 얻게 된다는 것을 의미한다. 각각의 캐릭터는 두 가지 특별한 능력을 가지고 있는데, 사용할 때 용기를 소비합니다. 첫 번째 능력에는 용기 포인트가 4개 소요되며, 다른 능력에는 두 배의 힘을 발휘하는 데 6점을 소비합니다. 선수들은 용기를 일찍 쓸지, 아니면 더 강력한 능력과 그 과정에서 탈락할 위험을 위해 저축할지, 아니면 누군가 자신의 용기를 훔칠 카드나 능력을 사용할지 선택해야 한다. 서사시 파이널 결투가 가까워질수록 플레이어들은 용기를 얻게 되는데, 플레이어를 제거할 때마다 6점의 용기가 생기고, 경쟁자가 적은 플레이어들을 위한 장비 카드도 더 많아진다. 장비 카드는 지구력과 용기 능력을 향상시키며, 특별한 캐드는 상대편과 "자원 재분배"를 무력화하는데 많은 용도를 가지고 있습니다.
(x) 표시된 값은 수집기 및 서명 버전을 참조합니다.
플레이어는 3개의 부족 중에서 챔피언을 선택하며, 각각 6개의 다른 등급으로 경기를 치른다. 각각 2개의 특별한 능력을 가진 18개의 *(21)개의 독특한 캐릭터, 2-6개의 *(7)개의 플레이어에게 3개의 플레이 모드가 훌륭한 재생 능력을 약속합니다. 규칙을 설계할 때, 우리의 목표는 체커처럼 쉽게, 그리고 전략적으로 체스처럼 깊게 만드는 것이었습니다. 우리의 경험으로 볼 때, 그것은 가장 잘 배울 수 있고, 심지어 처음 해보는 사람도 이길 수 있습니다!
플레이어는 3가지 종류의 카드를 자유롭게 사용할 수 있습니다. "액션"카드, 붉은색 배경, "장비&인용; 노란색 배경의 카드 및 "녹색 배경의 특수&인용 카드. 액션 카드는 좀 더 복잡한 "바위보" 메카니즘에서 작동하며, 플레이어는 원하는 위치에 상대를 배치하기 위해 어떤 공격을 시작할지 결정해야 합니다. 플레이어는 라운드에서 자신의 차례가 되거나 결투에 도전할 때마다 카드 3장을 덱에서 고른다. 그들의 차례가 끝날 때, 그들은 그들의 편의를 위해 카드 하나를 버리는 것을 선택할 수도 있지만, 이것은 또한 그들에게 불리하게 작용할 수 있다. 왜냐하면 여러분이 손에 들고 있는 카드가 적을수록, 여러분은 더 군침 돌게 하는 희생자를 만들기 때문입니다. 결투는 두 선수가 공격을 위해 두 개의 액션 카드, 모든 종류의 특수 카드를 사용할 수 있는 전투 메커니즘이다. '무적'은 경기장에서 한 시즌을 상징한다. 각 선수의 챔피언은 출신 부족에 따라 선발 지구력과 용기, 카드스톡이 다르다. 인내심과 용기는 경기에 사용되는 두 가지 주요 자원이다. 지구력은 선수가 얼마나 많은 피해를 입을 수 있는지를 결정하는데, 0으로 떨어지면 경쟁에서 탈락한다. 하지만, 그들은 게임에서 탈락하지 않는다. 지구력이 0으로 떨어진 선수들은 "고스트" 선수로 다음 차례에 경기장에 돌아오세요. 모든 장비와 용기를 잃었고, 하나의 인내력에서 출발했다. 아직 INVISTABLE 타이틀을 놓고 경쟁하고 있는 플레이어들은 더 이상 유령 플레이어들과 결투를 할 수 없지만, 이것은 반대로 작용하지 않기 때문에 그들은 실행자들에게 복수를 하거나 단순히 게임에서 다른 플레이어의 찬스를 가지고 노는 것을 즐길 수 있다. 성공한 히트곡마다 용기가 생겨요. 이것은 당신이 공격 카드를 할 때마다 결투하는 사람은 그것에 대해 유효한 방어 카드를 하지 않고, 그 선수는 인내심을 잃고 당신은 용기를 얻게 된다는 것을 의미한다. 각각의 캐릭터는 두 가지 특별한 능력을 가지고 있는데, 사용할 때 용기를 소비합니다. 첫 번째 능력에는 용기 포인트가 4개 소요되며, 다른 능력에는 두 배의 힘을 발휘하는 데 6점을 소비합니다. 선수들은 용기를 일찍 쓸지, 아니면 더 강력한 능력과 그 과정에서 탈락할 위험을 위해 저축할지, 아니면 누군가 자신의 용기를 훔칠 카드나 능력을 사용할지 선택해야 한다. 서사시 파이널 결투가 가까워질수록 플레이어들은 용기를 얻게 되는데, 플레이어를 제거할 때마다 6점의 용기가 생기고, 경쟁자가 적은 플레이어들을 위한 장비 카드도 더 많아진다. 장비 카드는 지구력과 용기 능력을 향상시키며, 특별한 캐드는 상대편과 "자원 재분배"를 무력화하는데 많은 용도를 가지고 있습니다.
(x) 표시된 값은 수집기 및 서명 버전을 참조합니다.
INVINCIBLE is a game of battle between endurance and courage. It takes you into an arena, where champions from faraway lands come to compete and remain the last man standing. By mastering the balance between courage and endurance, you may reap the glory of the INVINCIBLE.
Players chose their champion from among 3 different tribes, each fielding a variety of 6 *(7) different classes. 18 *(21) unique characters with 2 special abilities each, 3 playing modes for 2-6 *(7) players promises great replay-ability. When designing the rules, our goal was to make them as easy to pick up as checkers, and as tactically deep as chess. From our experience, it is best learned "on the go", and even first-timers DO win!
Players have 3 types of card at their disposal. "Action" card with reddish background, "Equipment" cards with yellow background, and "Special" cards with green background. The action cards work on a bit more complex "rock-paper-scissors" mechanics, and players need to decide which attacks to commence, in order to get their opponent in the spot they want them. Players pick 3 cards from the deck every time it's their turn in the round, or when they are challenged to a duel. At the end of their turn in the round, they may chose to discard one card for their convenience, yet this could also work against them, since the less cards you have on your hand, the more mouth-watering victim you make yourself. Duel is a battle mechanism, where two players engage into an exchange of action cards, where both of them are allowed to use two action cards for an attack, single special card of every kind, use as many equipment cards as they posses, and utilize their special abilities based on the amount of courage they gained in the season. (One whole game of INVINCIBLE represents a season in the arena). Each player's champion has different starting endurance, courage and card stock based on their tribe of origin. Endurance and courage are two main resources used in the game. Endurance determines how much damage can the player take, and if it drops to zero, the player is eliminated from the competition. However, they are not eliminated from the game. Players who's endurance drops to zero, come back to game in the next turn as "ghost" players. Losing all their equipment and courage, starting with a single point of endurance. Players who are still competing for the title of INVINCIBLE, can no longer duel the ghost players, but this does not work the other way around, and so they may take revenge on their executioners or simply have fun playing with other player's chances in the game. Courage is gained with every successful hit. This means every time you play an attack card, and you duelist does not play a valid defense card against it, that player loses a point of endurance, and you gain a point of courage. Each character has two special abilities, which spent the courage when used. First ability costs 4 courage points, and the other spends 6 points being twice as powerful. Players need to chose whether they spend their courage early, or save up for more powerful abilities and risk that they get eliminated in the process, or somebody uses a card or ability that would steal their courage. The closer to the epic final duel the game gets, the more courage players gain, as every time you eliminate a player, you gain 6 points of courage, and also, there are more equipment cards available for less competing players. Equipment cards improve endurance and courage capacities, and special cads have many uses to disabling your opponents and "resource redistribution".
(x) marked values refer to Collector's and Signature editions.
Players chose their champion from among 3 different tribes, each fielding a variety of 6 *(7) different classes. 18 *(21) unique characters with 2 special abilities each, 3 playing modes for 2-6 *(7) players promises great replay-ability. When designing the rules, our goal was to make them as easy to pick up as checkers, and as tactically deep as chess. From our experience, it is best learned "on the go", and even first-timers DO win!
Players have 3 types of card at their disposal. "Action" card with reddish background, "Equipment" cards with yellow background, and "Special" cards with green background. The action cards work on a bit more complex "rock-paper-scissors" mechanics, and players need to decide which attacks to commence, in order to get their opponent in the spot they want them. Players pick 3 cards from the deck every time it's their turn in the round, or when they are challenged to a duel. At the end of their turn in the round, they may chose to discard one card for their convenience, yet this could also work against them, since the less cards you have on your hand, the more mouth-watering victim you make yourself. Duel is a battle mechanism, where two players engage into an exchange of action cards, where both of them are allowed to use two action cards for an attack, single special card of every kind, use as many equipment cards as they posses, and utilize their special abilities based on the amount of courage they gained in the season. (One whole game of INVINCIBLE represents a season in the arena). Each player's champion has different starting endurance, courage and card stock based on their tribe of origin. Endurance and courage are two main resources used in the game. Endurance determines how much damage can the player take, and if it drops to zero, the player is eliminated from the competition. However, they are not eliminated from the game. Players who's endurance drops to zero, come back to game in the next turn as "ghost" players. Losing all their equipment and courage, starting with a single point of endurance. Players who are still competing for the title of INVINCIBLE, can no longer duel the ghost players, but this does not work the other way around, and so they may take revenge on their executioners or simply have fun playing with other player's chances in the game. Courage is gained with every successful hit. This means every time you play an attack card, and you duelist does not play a valid defense card against it, that player loses a point of endurance, and you gain a point of courage. Each character has two special abilities, which spent the courage when used. First ability costs 4 courage points, and the other spends 6 points being twice as powerful. Players need to chose whether they spend their courage early, or save up for more powerful abilities and risk that they get eliminated in the process, or somebody uses a card or ability that would steal their courage. The closer to the epic final duel the game gets, the more courage players gain, as every time you eliminate a player, you gain 6 points of courage, and also, there are more equipment cards available for less competing players. Equipment cards improve endurance and courage capacities, and special cads have many uses to disabling your opponents and "resource redistribution".
(x) marked values refer to Collector's and Signature editions.
베스트게시물
-
[콘텐츠]
[만화] 일단사는만화 2 - Lv.10
-
Lv.11
당근씨
-
7
-
270
-
2024-11-18
-
Lv.11
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.10
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
862
-
2024-11-18
-
Lv.10
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
9
-
553
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
9
-
491
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
453
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
655
-
2024-11-13
-
Lv.18
-
[자유]
코보게 명예 훼손으로 신고해도 되나요?
-
redhoney
-
9
-
672
-
2024-11-12
-
-
[자유]
코보게의 입장문에 대해
-
Lv.23
leonart
-
12
-
810
-
2024-11-13
-
Lv.23
-
[자유]
코보게 응원합니다. 모든 혐오와 편견에 반대합니다.
-
Lv.14
지금이최적기
-
11
-
978
-
2024-11-12
-
Lv.14
-
[자유]
게이머스 게이머들이 전부 매도당하는 것 같아 기분이 나빠 한마디 올립니다.
-
Lv.11
꿀떡이
-
8
-
1045
-
2024-11-13
-
Lv.11