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BGG랭킹
BGG전체 : 5558
STRATEGY : 1925
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인원
3-5 명
BGG추천: 3-5 명 -
게임시간
240-240 분
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연령
0+
BGG추천: 14+ -
게임 난이도
3.89 / 5
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디자이너
Björn Rabenstein
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아티스트
-
인원
게임 소개
롤링 스톡은 주식과 회사 거래에 관한 카드 게임입니다. 참가자들은 경매에서 개인 회사를 사들이는 투자자들로, 나중에 기업공개(IPO)를 위해 사용하거나 이미 존재하는 기업들에 매각(그 법인의 자회사로 전환하기 위해)할 수 있다. 기업의 대주주는 신주를 발행하고, 배당금을 지급하고, 다른 기업, 플레이어 또는 불길한 외국인 투자자의 자회사를 더 많이 매입하는 등의 행위를 통제한다.
그 회사들은 초기 프로이센 철도를 시작으로 교통을 테마로 한다. 더 많은 기업이 인수될수록 게임의 범위는 독일, 나중에는 유럽, 궁극적으로는 우주까지 확대된다. 범위가 넓어지면서 고령 기업은 결국 탕감받아야 할 때까지 수익성이 점점 떨어지면서 오너의 장부가치에 심한 타격을 입게 된다.
순수한 카드 게임으로서, 롤링 스톡은 실제 교통수단을 시뮬레이션할 수 있는 게임 보드가 없다. 대신, 네트워킹 효과는 같은 회사의 자회사인 지리적으로 인접한 회사들 간의 시너지 효과에 의해 모델링됩니다. 이 단순화된 모델은 단지 게임의 핵심이자 영혼인 주식과 기업의 거래를 위한 발판을 마련할 뿐이다.
롤링 스톡은 막연히 18xx 시리즈의 게임들에서 영감을 받았으나, 그것은 분명히 그것의 일부가 아니다. 분명히 선로 건설은 완전히 빠져있지만, 모든 표면적인 유사성을 가진 주식 시장조차도 근본적으로 다른 것으로 드러났습니다.
18xx 시리즈에 비해 롤링 스톡은 매우 간단한 규칙을 가지고 있다. 그러나 전략적으로는 비교적 깊고 복잡하다.
그 회사들은 초기 프로이센 철도를 시작으로 교통을 테마로 한다. 더 많은 기업이 인수될수록 게임의 범위는 독일, 나중에는 유럽, 궁극적으로는 우주까지 확대된다. 범위가 넓어지면서 고령 기업은 결국 탕감받아야 할 때까지 수익성이 점점 떨어지면서 오너의 장부가치에 심한 타격을 입게 된다.
순수한 카드 게임으로서, 롤링 스톡은 실제 교통수단을 시뮬레이션할 수 있는 게임 보드가 없다. 대신, 네트워킹 효과는 같은 회사의 자회사인 지리적으로 인접한 회사들 간의 시너지 효과에 의해 모델링됩니다. 이 단순화된 모델은 단지 게임의 핵심이자 영혼인 주식과 기업의 거래를 위한 발판을 마련할 뿐이다.
롤링 스톡은 막연히 18xx 시리즈의 게임들에서 영감을 받았으나, 그것은 분명히 그것의 일부가 아니다. 분명히 선로 건설은 완전히 빠져있지만, 모든 표면적인 유사성을 가진 주식 시장조차도 근본적으로 다른 것으로 드러났습니다.
18xx 시리즈에 비해 롤링 스톡은 매우 간단한 규칙을 가지고 있다. 그러나 전략적으로는 비교적 깊고 복잡하다.
Rolling Stock is a card game about stock and company trading. Players are investors buying private companies in auctions, which they may later use for an IPO (to turn them into corporations) or sell to already existing corporations (to turn them into subsidiaries of that corporation). The majority share holder of a corporation controls its actions: issuing new shares, paying dividends, and buying more subsidiaries from other corporations, players, or an ominous foreign investor.
The companies are transportation themed, starting with the early Prussian railroad. As more companies are bought, the scope of the game expands to Germany, later Europe, and ultimately even space. With expanding scope, older companies become less and less profitable until they have to be written off eventually, severely hitting the book value of their owner.
As a pure card game, Rolling Stock has no game board to simulate actual transportation. Instead, networking effects are modeled by synergies between geographically adjacent companies that are subsidiaries of the same corporation. This simplistic model merely sets the stage for the trading of stocks and companies, which is the heart and soul of the game.
Rolling Stock is vaguely inspired by the 18xx series of games but it is clearly not a part of it. Obviously, track building is missing entirely, but even the stock market with all its superficial similarities turns out to be fundamentally different.
Compared to the 18xx series, Rolling Stock has extremely simple rules. Strategically, however, it is comparably deep and complex.
The companies are transportation themed, starting with the early Prussian railroad. As more companies are bought, the scope of the game expands to Germany, later Europe, and ultimately even space. With expanding scope, older companies become less and less profitable until they have to be written off eventually, severely hitting the book value of their owner.
As a pure card game, Rolling Stock has no game board to simulate actual transportation. Instead, networking effects are modeled by synergies between geographically adjacent companies that are subsidiaries of the same corporation. This simplistic model merely sets the stage for the trading of stocks and companies, which is the heart and soul of the game.
Rolling Stock is vaguely inspired by the 18xx series of games but it is clearly not a part of it. Obviously, track building is missing entirely, but even the stock market with all its superficial similarities turns out to be fundamentally different.
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