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BGG랭킹
BGG전체 : 1603
THEMATIC : 282
STRATEGY : 845 -
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인원
1-5 명
BGG추천: 1-5 명 -
게임시간
120-120 분
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연령
12+
BGG추천: 14+ -
게임 난이도
3.23 / 5
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디자이너
Simone Romano, Nunzio Surace
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아티스트
Mario Barbati, Fernando Peniche, Simone Romano, Raffaele Stumpo, Nunzio Surace
-
인원
게임 소개
갤럭시 디펜더스는 1-5명의 플레이어들이 다가오는 외계인의 위협에 맞서 함께 싸우는 공상 과학 협동 전술 전투 게임이다. 각 플레이어는 외계인 침공으로부터 지구를 방어하기 위해 고유한 힘을 가진 하나 이상의 에이전트를 통제합니다. 게임플레이는 맞춤형 10면 주사위를 사용하는 전술 전투 시스템을 중심으로 전개된다. 각 플레이어는 순차적으로 에이전트 턴을 플레이한 후 에일리언 턴을 플레이합니다. 플레이어는 마지막 플레이어가 에일리언 차례를 마칠 때까지 시계 방향으로 차례를 수행합니다. 일단 완료되면, 게임은 플레이어들을 다음 라운드로 데려가는 이벤트 단계로 넘어간다. 플레이어는 최대 5명의 에이전트를 선택할 수 있다.
해병대: 미 특수부대 출신 해병대는 다양한 전투 상황, 특히 다수의 적을 관리할 수 있는 뛰어난 군인입니다.
생명공학: 바이오텍은 서비스 분야에서 가장 기술적으로 능숙한 에이전트입니다. 그는 상처를 치료하거나 전쟁 드론을 조종하기 위해 나노 기술을 사용할 수 있다.
잠입자: 치명적이고 은밀한 요원입니다. 이 치명적인 전문가는 어둠 속에 숨는 것을 선호합니다. 그녀는 움직임이 빠르고 단거리 전투력이 좋다.
저격수: 조용한 저격수이자 위장 및 원거리 전투 전문가입니다. 저격수는 평균적인 움직임과 뛰어난 장거리 화력을 가지고 있다.
헐크: 헐크는 성공적인 용병이었고 지금은 최고의 요원들 중 한 명입니다; 비록 느리지만, 그는 엄청난 피해에 대한 저항력을 가지고 있고 높은 화력을 가지고 있습니다.
따옴표는 없다.갤럭시 디펜더스의 에일리언 플레이어"; 대신, 에일리언들은 두 종류의 카드를 기반으로 한 인공지능 시스템을 통해 게임 시스템에 의해 통제된다:
각각 다른 외계인의 행동을 정의하고 기술과 전투 능력을 상세히 기술하는 외계인 카드입니다.
클로즈 컨텐트 카드는 각 외계인 턴의 시작 부분에서 어떤 외계인이 활성화되는지 확인하는 데 사용됩니다.
외계 종족별 고유 AI와 외계인 활성화에 대한 불확실성이 차례로 결합돼 전투의 혼돈을 실감나게 시뮬레이션하고 플레이어들에게 정교한 도전을 선사한다. 에이전트가 많아지면 외계인의 활성화가 많아지기 때문에 턴 구조는 플레이하는 에이전트 수에 따라 동적으로 확장될 수 있다. 게임 중 에이전트가 사망할 경우 시스템이 합리적이고 즐거운 수준으로 어려움을 호소하므로 여전히 임무를 완수할 수 있습니다.
지구를 향한 전투는 완전히 스토리 중심적인 캠페인으로 조직된 일련의 12개의 미션으로 수행될 것이다. 미션 이벤트는 두 가지 다른 방식으로 미래의 게임에 영향을 미칩니다.
각각의 미션에는 여러 결말이 있고, 어떤 미션의 결과가 이야기의 흐름을 바꿀 것입니다.
요원들은 임무를 수행하는 동안 경험을 쌓습니다. 이 경험은 다양한 기술과 기본 및 향상된 전술, 새로운 기기 사용 능력, 향상된 인간 무기, 에일리언 기술 등을 갖춘 훌륭한 군인으로 변신한다.
다운로드 가능한 갤럭시 디펜더: 에일리언 마인드 변형 게임으로 게임을 경쟁적인 일로 변화시킬 수 있으며, 한 명의 플레이어가 에일리언 마스터마인드가 되어 에일리언 군대와 플레이 중인 카드를 제어하여 에이전트가 수행하는 각각의 임무를 좌절시킬 수 있습니다. 이를 위해 외계인 플레이어는 자신의 게임 목표를 완수하고, 전장으로 순간이동할 수 있는 새로운 "외계인 신호"를 획득한다. 최대 6명까지 플레이할 수 있는 이 변형은 한 번의 미션이나 갤럭시 디펜더스의 전체 캠페인에 사용할 수 있다. 에일리언 마인드를 사용하면 게임 난이도가 높아질 수 있으며 전문 플레이어에게만 추천됩니다.
해병대: 미 특수부대 출신 해병대는 다양한 전투 상황, 특히 다수의 적을 관리할 수 있는 뛰어난 군인입니다.
생명공학: 바이오텍은 서비스 분야에서 가장 기술적으로 능숙한 에이전트입니다. 그는 상처를 치료하거나 전쟁 드론을 조종하기 위해 나노 기술을 사용할 수 있다.
잠입자: 치명적이고 은밀한 요원입니다. 이 치명적인 전문가는 어둠 속에 숨는 것을 선호합니다. 그녀는 움직임이 빠르고 단거리 전투력이 좋다.
저격수: 조용한 저격수이자 위장 및 원거리 전투 전문가입니다. 저격수는 평균적인 움직임과 뛰어난 장거리 화력을 가지고 있다.
헐크: 헐크는 성공적인 용병이었고 지금은 최고의 요원들 중 한 명입니다; 비록 느리지만, 그는 엄청난 피해에 대한 저항력을 가지고 있고 높은 화력을 가지고 있습니다.
따옴표는 없다.갤럭시 디펜더스의 에일리언 플레이어"; 대신, 에일리언들은 두 종류의 카드를 기반으로 한 인공지능 시스템을 통해 게임 시스템에 의해 통제된다:
각각 다른 외계인의 행동을 정의하고 기술과 전투 능력을 상세히 기술하는 외계인 카드입니다.
클로즈 컨텐트 카드는 각 외계인 턴의 시작 부분에서 어떤 외계인이 활성화되는지 확인하는 데 사용됩니다.
외계 종족별 고유 AI와 외계인 활성화에 대한 불확실성이 차례로 결합돼 전투의 혼돈을 실감나게 시뮬레이션하고 플레이어들에게 정교한 도전을 선사한다. 에이전트가 많아지면 외계인의 활성화가 많아지기 때문에 턴 구조는 플레이하는 에이전트 수에 따라 동적으로 확장될 수 있다. 게임 중 에이전트가 사망할 경우 시스템이 합리적이고 즐거운 수준으로 어려움을 호소하므로 여전히 임무를 완수할 수 있습니다.
지구를 향한 전투는 완전히 스토리 중심적인 캠페인으로 조직된 일련의 12개의 미션으로 수행될 것이다. 미션 이벤트는 두 가지 다른 방식으로 미래의 게임에 영향을 미칩니다.
각각의 미션에는 여러 결말이 있고, 어떤 미션의 결과가 이야기의 흐름을 바꿀 것입니다.
요원들은 임무를 수행하는 동안 경험을 쌓습니다. 이 경험은 다양한 기술과 기본 및 향상된 전술, 새로운 기기 사용 능력, 향상된 인간 무기, 에일리언 기술 등을 갖춘 훌륭한 군인으로 변신한다.
다운로드 가능한 갤럭시 디펜더: 에일리언 마인드 변형 게임으로 게임을 경쟁적인 일로 변화시킬 수 있으며, 한 명의 플레이어가 에일리언 마스터마인드가 되어 에일리언 군대와 플레이 중인 카드를 제어하여 에이전트가 수행하는 각각의 임무를 좌절시킬 수 있습니다. 이를 위해 외계인 플레이어는 자신의 게임 목표를 완수하고, 전장으로 순간이동할 수 있는 새로운 "외계인 신호"를 획득한다. 최대 6명까지 플레이할 수 있는 이 변형은 한 번의 미션이나 갤럭시 디펜더스의 전체 캠페인에 사용할 수 있다. 에일리언 마인드를 사용하면 게임 난이도가 높아질 수 있으며 전문 플레이어에게만 추천됩니다.
Galaxy Defenders is a sci-fi cooperative, tactical battle game in which 1-5 players fight together against an oncoming alien menace. Each player takes control of one or more agents with unique powers to defend the planet from the alien invasion. Gameplay revolves around a tactical combat system, using custom ten-sided dice. Each player sequentially plays his Agent turn and then one Aliens turn. Players carry out their turns [agent and aliens] in clockwise order until the last player finishes his Aliens turn. Once done, the game passes to the Event phase that will bring the players to the next round. Players may choose up to five agents:
Marine: Coming from U.S. Special Forces, the Marine is an excellent soldier who can manage different combat situations, especially multiple enemies.
Biotech: The Biotech is the most technologically adept agent in service. He can use Nano-Technology to heal wounds or control war drones.
Infiltrator: A deadly and stealthy agent. This lethal specialist prefers hiding in the shadows. She has fast movement and good short-range combat ability.
Sniper: A silent sharpshooter and expert in camouflage and ranged combat. The sniper has average movement and excellent long-range firepower.
Hulk: The Hulk was a successful mercenary and now is one of the best agents; although slow, he enjoys an extraordinary resistance to damage and has high firepower.
There is no "Alien player" in Galaxy Defenders; instead, the aliens are controlled by the game system itself, through an artificial intelligence system based on two types of cards:
Alien cards, which define the behavior of each different alien and detail its skills and combat abilities.
Close Encounter cards, which are used at the beginning of each alien turn to determine which aliens activate.
The combination of a unique AI for each alien species and the uncertainty about alien activation in a turn provides a realistic simulation of the chaos of battle and a sophisticated challenge for the players. Since having more agents brings more alien activations for the aliens, the turn structure allows the level of difficulty to scale dynamically based on the number of agents in play. If agents die during the game, the system "recalibrates" the difficulty to a reasonable and enjoyable level, so you still have a chance to complete the mission.
The battle for Earth will be carried out in a series of twelve missions organized in a completely story-driven campaign. Mission events influence future games in two different ways:
Each mission has multiple endings, and the outcome of any mission will change the flow of the story.
The agents gain experience during the missions. This experience transforms a good soldier into a perfect Galaxy Defender agent with multiple skills, basic and improved tactics, and the ability to use new devices, improved human weapons, and Alien technology.
With the downloadable Galaxy Defenders: Alien Mind variant, you can transform the game into a competitive affair, with one player becoming the alien mastermind and controlling the alien army and the card in play, attempting to thwart each mission undertaken by the Agents. To do this, the alien player completes his own game objectives, obtaining new "alien signals" that can be teleported onto the battlefield. This variant, which allows for play with up to six players, can be used in a single mission or for a whole campaign of Galaxy Defenders. Using Alien Mind may increase the game difficulty and is suggested only for expert players.
Marine: Coming from U.S. Special Forces, the Marine is an excellent soldier who can manage different combat situations, especially multiple enemies.
Biotech: The Biotech is the most technologically adept agent in service. He can use Nano-Technology to heal wounds or control war drones.
Infiltrator: A deadly and stealthy agent. This lethal specialist prefers hiding in the shadows. She has fast movement and good short-range combat ability.
Sniper: A silent sharpshooter and expert in camouflage and ranged combat. The sniper has average movement and excellent long-range firepower.
Hulk: The Hulk was a successful mercenary and now is one of the best agents; although slow, he enjoys an extraordinary resistance to damage and has high firepower.
There is no "Alien player" in Galaxy Defenders; instead, the aliens are controlled by the game system itself, through an artificial intelligence system based on two types of cards:
Alien cards, which define the behavior of each different alien and detail its skills and combat abilities.
Close Encounter cards, which are used at the beginning of each alien turn to determine which aliens activate.
The combination of a unique AI for each alien species and the uncertainty about alien activation in a turn provides a realistic simulation of the chaos of battle and a sophisticated challenge for the players. Since having more agents brings more alien activations for the aliens, the turn structure allows the level of difficulty to scale dynamically based on the number of agents in play. If agents die during the game, the system "recalibrates" the difficulty to a reasonable and enjoyable level, so you still have a chance to complete the mission.
The battle for Earth will be carried out in a series of twelve missions organized in a completely story-driven campaign. Mission events influence future games in two different ways:
Each mission has multiple endings, and the outcome of any mission will change the flow of the story.
The agents gain experience during the missions. This experience transforms a good soldier into a perfect Galaxy Defender agent with multiple skills, basic and improved tactics, and the ability to use new devices, improved human weapons, and Alien technology.
With the downloadable Galaxy Defenders: Alien Mind variant, you can transform the game into a competitive affair, with one player becoming the alien mastermind and controlling the alien army and the card in play, attempting to thwart each mission undertaken by the Agents. To do this, the alien player completes his own game objectives, obtaining new "alien signals" that can be teleported onto the battlefield. This variant, which allows for play with up to six players, can be used in a single mission or for a whole campaign of Galaxy Defenders. Using Alien Mind may increase the game difficulty and is suggested only for expert players.
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