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BGG랭킹
BGG전체 : 491
THEMATIC : 110
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인원
1-5 명
BGG추천: 1-5 명 -
게임시간
90-90 분
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연령
14+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
2.42 / 5
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디자이너
Philip duBarry
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아티스트
Cody Jones, Dann May, Lucas Soriano
-
인원
게임 소개
히틀러의 독일에 대한 장악력이 강화되고 그의 미친 열정이 가면을 벗자, 제국의 최고위층 인사들이 그의 암살을 모의하기 시작한다. 시계 똑딱거림과 히틀러의 야망이 커짐에 따라, 이 대담무쌍한 소수는 힘을 기르고 공격할 완벽한 순간을 준비해야 한다. 게슈타포는 이 자들을 공모자라고 부르며 추적하고 있습니다.흑인 오케스트라 슈바르츠 카펠레"를 인용합니다. 이 용감한 애국자들의 무리가 너무 늦기 전에 그들의 나라를 완전한 파멸로부터 구할 수 있을까?
블랙오케스트라는 각 연주자가 히틀러에 대한 음모에 관련된 역사적인 인물을 고르는 것으로 시작한다. 이 어둡고 위험한 추적에서 동기부여는 아마도 당신의 가장 큰 무기일 것이다. 만약 여러분이 압도적인 위협 앞에서 자신의 신념에 충실하고 동지들에게 영감을 줄 수 있다면, 여러분은 여러분의 특별한 능력을 사용할 수 있고, 음모를 시도하고, 심지어 열성적이 될 수 있을 것입니다.
하지만 당신이 하는 모든 행동이 당국의 의심을 증가시킬 수도 있습니다. 게슈타포는 일상적인 소탕을 할 것이고, 의심이 많은 모든 선수들은 체포되어 심문될 것이다. 당신들 모두가 체포되거나 게슈타포가 당신의 비밀 문서를 찾으면, 당신은 지는 겁니다. 그리고 각각의 공모자에게 놓여진 혐의는 그들의 음모가 발각될 가능성을 증가시킬 것이다.
차례대로 플레이어는 이동, 아이템 찾기, 카드 뽑기와 같은 세 가지 행동을 취할 수 있으며, 게슈타포의 의심을 살 수 있는 위험을 감수하고 다이당 한 가지 행동을 취하기 위해 주사위를 굴릴 수도 있다. 이 주사위 굴리기 "콤파테 & 인용; 액션은 플레이어들이 가장 필요할 때 과감한 움직임을 할 수 있게 해준다.
작업이 완료되면 이벤트 카드가 그려집니다. 이 게임은 제2차 세계 대전의 7개 스테이지에 걸쳐 진행되며, 7개의 이벤트 카드 스택으로 표현된다. 이 카드는 2차 세계대전의 사건들을 대략 (엄밀히는 아니지만) 연대순으로 안내합니다. 새로운 단계들은 이사회의 새로운 영역을 열게 하고, 히틀러와 그의 부관들이 공모자들과 교류하게 하며, 다양한 기회와 위협을 제시하게 한다. 마지막 단계에서 연합군이 독일로 이동함에 따라 많은 보드 공간은 출입이 금지된다.
승리하기 위해서는 플롯 카드를 모아야 하며, 히틀러를 특정 공간에 두고 특정 아이템을 소유하는 등 필요한 요건을 모두 충족해야 한다. 그런 다음 모든 추가 수정자와 유용한 액션 카드를 포함하여 표시된 주사위를 굴려서 플롯을 시도할 수 있습니다. "의 총 개수히틀러를 살해하기 위해 필요한 상징물은 히틀러의 군사적 지원을 기반으로 하지만 공모자의 보안 수준에 따라 결정된다.이글스"는 그들이 감지되는 것을 볼 것이고, 그럼에도 불구하고 음모를 은폐할 것이다. 플레이어는 플롯을 성공적으로 완성할 수 있는 능력과 관련된 여러 공모자들의 상대적 의심 수준을 고려해야 합니다.
선수들은 성공하기 위해 약간의 운을 가지고 있을 뿐만 아니라 함께 일하고 가장 현명한 행동 방침에 대해 합의할 필요가 있을 것이다. 협동적인 성격 때문에 한 선수가 경기를 지배하는 현상은 확실성이 없다는 사실로 완화되며, 음모를 살려내기 위해 과감하거나 무모한 움직임을 보일 때가 많다. 종종 냉철한 머리가 우세하지만, 너무 냉정하게 행동하면 기회를 놓칠 수 있다. 협동조합 다이내믹은 선수가 체포되면 정말 흥미로워지고 심문에 저항하지 못하면 그룹에 선택지를 밝히지 않고 스스로 큰 결단을 내려야 할 것이다. 누구도 성공을 장담할 수 없다. 선수들이 실제 공모자들이 했던 것과 비슷한 긴장감 있는 대화를 나누며 진정 독특한 역사적 경험을 즐겼으면 한다.
블랙오케스트라는 각 연주자가 히틀러에 대한 음모에 관련된 역사적인 인물을 고르는 것으로 시작한다. 이 어둡고 위험한 추적에서 동기부여는 아마도 당신의 가장 큰 무기일 것이다. 만약 여러분이 압도적인 위협 앞에서 자신의 신념에 충실하고 동지들에게 영감을 줄 수 있다면, 여러분은 여러분의 특별한 능력을 사용할 수 있고, 음모를 시도하고, 심지어 열성적이 될 수 있을 것입니다.
하지만 당신이 하는 모든 행동이 당국의 의심을 증가시킬 수도 있습니다. 게슈타포는 일상적인 소탕을 할 것이고, 의심이 많은 모든 선수들은 체포되어 심문될 것이다. 당신들 모두가 체포되거나 게슈타포가 당신의 비밀 문서를 찾으면, 당신은 지는 겁니다. 그리고 각각의 공모자에게 놓여진 혐의는 그들의 음모가 발각될 가능성을 증가시킬 것이다.
차례대로 플레이어는 이동, 아이템 찾기, 카드 뽑기와 같은 세 가지 행동을 취할 수 있으며, 게슈타포의 의심을 살 수 있는 위험을 감수하고 다이당 한 가지 행동을 취하기 위해 주사위를 굴릴 수도 있다. 이 주사위 굴리기 "콤파테 & 인용; 액션은 플레이어들이 가장 필요할 때 과감한 움직임을 할 수 있게 해준다.
작업이 완료되면 이벤트 카드가 그려집니다. 이 게임은 제2차 세계 대전의 7개 스테이지에 걸쳐 진행되며, 7개의 이벤트 카드 스택으로 표현된다. 이 카드는 2차 세계대전의 사건들을 대략 (엄밀히는 아니지만) 연대순으로 안내합니다. 새로운 단계들은 이사회의 새로운 영역을 열게 하고, 히틀러와 그의 부관들이 공모자들과 교류하게 하며, 다양한 기회와 위협을 제시하게 한다. 마지막 단계에서 연합군이 독일로 이동함에 따라 많은 보드 공간은 출입이 금지된다.
승리하기 위해서는 플롯 카드를 모아야 하며, 히틀러를 특정 공간에 두고 특정 아이템을 소유하는 등 필요한 요건을 모두 충족해야 한다. 그런 다음 모든 추가 수정자와 유용한 액션 카드를 포함하여 표시된 주사위를 굴려서 플롯을 시도할 수 있습니다. "의 총 개수히틀러를 살해하기 위해 필요한 상징물은 히틀러의 군사적 지원을 기반으로 하지만 공모자의 보안 수준에 따라 결정된다.이글스"는 그들이 감지되는 것을 볼 것이고, 그럼에도 불구하고 음모를 은폐할 것이다. 플레이어는 플롯을 성공적으로 완성할 수 있는 능력과 관련된 여러 공모자들의 상대적 의심 수준을 고려해야 합니다.
선수들은 성공하기 위해 약간의 운을 가지고 있을 뿐만 아니라 함께 일하고 가장 현명한 행동 방침에 대해 합의할 필요가 있을 것이다. 협동적인 성격 때문에 한 선수가 경기를 지배하는 현상은 확실성이 없다는 사실로 완화되며, 음모를 살려내기 위해 과감하거나 무모한 움직임을 보일 때가 많다. 종종 냉철한 머리가 우세하지만, 너무 냉정하게 행동하면 기회를 놓칠 수 있다. 협동조합 다이내믹은 선수가 체포되면 정말 흥미로워지고 심문에 저항하지 못하면 그룹에 선택지를 밝히지 않고 스스로 큰 결단을 내려야 할 것이다. 누구도 성공을 장담할 수 없다. 선수들이 실제 공모자들이 했던 것과 비슷한 긴장감 있는 대화를 나누며 진정 독특한 역사적 경험을 즐겼으면 한다.
As Hitler's grasp on Germany tightens and his maniacal fervor is unmasked, men from the highest levels of the Reich begin to plot his assassination. As the clock ticks and Hitler's ambitions grow, these daring few must build their strength and prepare for the perfect moment to strike. The Gestapo hound their trail, calling these conspirators "Schwarze Kapelle", the Black Orchestra. Will this band of daring patriots save their country from utter ruin before it is too late?
Black Orchestra begins with each player choosing a historic figure involved in the conspiracy against Hitler. In this dark and dangerous pursuit, motivation is perhaps your greatest weapon. If you can stay true to your convictions in the face of overwhelming threat and inspire your comrades, then you will be able to use your special ability, attempt plots, and even become zealous (necessary for some extremely daring plots).
But every move you make may also increase the suspicion of the authorities. The Gestapo will make routine sweeps, and any players with high suspicion will be arrested and interrogated (possibly resulting in other players being arrested). If you are all arrested or if the Gestapo finds your secret papers, you lose. And the suspicion placed on each conspirator will increase the chances their plots are detected.
On a turn, players may take three actions, such as moving, searching for an item, or drawing a card; or, at the cost of one action per die, roll the dice in an attempt to gain even more actions — at the risk of attracting the suspicion of the gestapo. This dice rolling "Conspire" action allows players to make bold moves when most needed.
After the actions have been taken, an event card is drawn. The game is played over seven stages of World War 2, represented by seven stacks of event cards. These cards walk you through the events of WWII in a roughly (but not strictly) chronological order. New stages open up new areas of the board, cause Hitler and his deputies to interact with the Conspirators, and present various opportunities or threats. During the final stage, many board spaces become off-limits, as the Allies move closer to Germany.
To win, players must collect a plot card and fulfill all necessary requirements listed (such as having Hitler be in a certain space and possessing certain items--detonator & fuse, etc.). The active player may then attempt the plot by rolling the indicated dice, including all additional modifiers and helpful Action cards. The total of number of "Target" symbols needed to kill Hitler is based on Hitler's military support, but a Conspirator's security level decides if any "Eagles" rolled will see them detected, and foil the plot regardless. Players must consider their ability to successfully complete a plot and the relative suspicion levels of the different Conspirators involved.
Players will need to work together and agree on the wisest course of action, as well as have a little luck, to succeed. The phenomenon of one player dominating the game because of its cooperative nature is mitigated by the fact that there are no certainties, and often a player will need to make a bold or reckless move to keep the conspiracy alive. Cool heads often prevail, but play it too cool and you may miss your chance. The co-operative dynamic gets really interesting if a player is ever arrested, and fails to resist interrogation, then they will need to make a big decision all by themselves, without revealing their options to the group. No one player can guarantee success. It is hoped that players will have tense conversations similar to those had by the real conspirators and enjoy a truly unique historical experience.
Black Orchestra begins with each player choosing a historic figure involved in the conspiracy against Hitler. In this dark and dangerous pursuit, motivation is perhaps your greatest weapon. If you can stay true to your convictions in the face of overwhelming threat and inspire your comrades, then you will be able to use your special ability, attempt plots, and even become zealous (necessary for some extremely daring plots).
But every move you make may also increase the suspicion of the authorities. The Gestapo will make routine sweeps, and any players with high suspicion will be arrested and interrogated (possibly resulting in other players being arrested). If you are all arrested or if the Gestapo finds your secret papers, you lose. And the suspicion placed on each conspirator will increase the chances their plots are detected.
On a turn, players may take three actions, such as moving, searching for an item, or drawing a card; or, at the cost of one action per die, roll the dice in an attempt to gain even more actions — at the risk of attracting the suspicion of the gestapo. This dice rolling "Conspire" action allows players to make bold moves when most needed.
After the actions have been taken, an event card is drawn. The game is played over seven stages of World War 2, represented by seven stacks of event cards. These cards walk you through the events of WWII in a roughly (but not strictly) chronological order. New stages open up new areas of the board, cause Hitler and his deputies to interact with the Conspirators, and present various opportunities or threats. During the final stage, many board spaces become off-limits, as the Allies move closer to Germany.
To win, players must collect a plot card and fulfill all necessary requirements listed (such as having Hitler be in a certain space and possessing certain items--detonator & fuse, etc.). The active player may then attempt the plot by rolling the indicated dice, including all additional modifiers and helpful Action cards. The total of number of "Target" symbols needed to kill Hitler is based on Hitler's military support, but a Conspirator's security level decides if any "Eagles" rolled will see them detected, and foil the plot regardless. Players must consider their ability to successfully complete a plot and the relative suspicion levels of the different Conspirators involved.
Players will need to work together and agree on the wisest course of action, as well as have a little luck, to succeed. The phenomenon of one player dominating the game because of its cooperative nature is mitigated by the fact that there are no certainties, and often a player will need to make a bold or reckless move to keep the conspiracy alive. Cool heads often prevail, but play it too cool and you may miss your chance. The co-operative dynamic gets really interesting if a player is ever arrested, and fails to resist interrogation, then they will need to make a big decision all by themselves, without revealing their options to the group. No one player can guarantee success. It is hoped that players will have tense conversations similar to those had by the real conspirators and enjoy a truly unique historical experience.
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