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BGG랭킹
BGG전체 : 15104
THEMATIC : 1441
FAMILYGAMES : 2673 -
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인원
1-2 명
BGG추천: 1-2 명 -
게임시간
20-30 분
-
연령
14+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
1.52 / 5
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디자이너
Todd Sanders
-
아티스트
Todd Sanders
-
인원
게임 소개
사건 해결: 네 가지 단서를 찾고 범죄자와 맞서 승리하십시오. 시간이나 체력이 떨어지면 상속녀는 살해되고 넌 게임이나 사건에서 져
재생에 필요:
36장의 카드 덱
4 노란색 주사위 조사
1 레드 페이퍼보이 다이
1 회색 지하 연결 다이
나무 정육면체 8개
게임 단계:
1. 줄거리 - 타임 카드의 큐브를 한 시간 아래로 이동하고 탐색 데크의 상위 3개의 카드를 그립니다. 그들의 앞면을 보지 마세요. 1을 선택하고 앞면을 위로 향하게 합니다(현재 Straily 카드입니다). 두 번째 카드는 폐기된 말뚝에 아래로 향하게 됩니다. 마지막 카드는 추첨 데크에 임의로 다시 배치됩니다. 각 Investigate 카드에는 I(Informants의 경우), C(C) 및 F(Follow a Lead의 경우) 카드 유형을 지정하는 문자가 표시됩니다.
2. 조사 - 게임에서 남은 시간을 확인하고 스토리라인 카드 왼쪽 아래에 있는 숫자 3개의 원을 찾습니다. Story(라인라인라인) 카드에서 현재 Time(시간) 카드에 표시된 시간과 가장 가깝지만 그보다 큰 숫자를 가진 원을 연속해서 봅니다. 탐색 주사위를 굴려서 일치시켜야 하는 아이콘 행입니다. 빨간색 및 회색 주사위, 트위스트 아이콘 또는 탐정’의 특수 액션을 사용할 수 있는 특정 항목이 없는 한 노란색 탐색 주사위를 사용하여 스토리라인 아이콘과 일치시킬 수 있습니다.
꼽추 - 노란색 탐색기를 굴려 한 번에 하나씩 체력에 따라 죽습니다. 빨간색 및/또는 회색 주사위가 있으면 굴릴 수도 있습니다. 주사위를 굴리거나 다시 굴릴 시기를 선택할 수 있습니다. 각 주사위는 네 개의 아이콘을 보여주며, 각각 두 쌍의 아이콘을 반복한다. (*) 어떤 주사위를 굴릴지, 언제 굴릴지 선택하는 것은 당신의 탐정 본능에 달려있다. 주사위마다 다 달라요. 5번째 또는 6번째 YELLOW 주사위를 굴려야 하는 경우 현재 주사위 중 하나를 선택하여 현재 면을 확인하고 다시 굴립니다.
체력이 1 또는 2인 경우 1시간을 빼서 추가로 YELLOW 다이를 굴릴 수 있습니다. 이 다이는 Investigate(탐색) 단계에서 롤링될 수 있으며 단계가 끝나면 손실됩니다.
주사위 외에 일치하는 트위스트 아이콘이 있는 경우, 형사 카드에서 해당 아이콘의 표시 큐브를 제거하여 사용할 수 있습니다.
줄거리 아이콘과 일치하면 해당 줄의 흰색 영역에 표시된 보상을 받을 수 있습니다. 아이콘을 일치시킬 수 없는 경우 해당 행의 갈색 영역에 표시된 것처럼 Strinmy, Time 또는 현재 보유하고 있는 아이템을 상실해야 합니다.
조사에 실패한 경우 표시된 노란색 다이 페이스에서 아이콘 하나를 선택하고 Cube(형사상 카드의 트위스트) 섹션에 표시할 수 있습니다. 이 방법으로 최대 4개의 트위스트 아이콘을 저장할 수 있습니다.
3. 범죄자와 맞서라 - 네 번째 단서를 찾으면 수사대에 맨 위 카드를 그리고 범죄자 카드에 표시된 다이 아이콘을 4명의 범죄자 중 하나와 일치시켜 상속녀를 구하기 위해 맞서야 할 사람을 찾으십시오. 이 범죄자에 대해 표시된 아이콘 행은 현재 스태미나에 나열된 탐색 주사위와 일치해야 합니다. 빨간색 및 회색 주사위를 굴릴 수 있는 특정 항목, 저장된 트위스트 아이콘 또는 탐정’s 특수 조치가 없는 한 노란색 탐색 주사위의 아이콘을 사용하여 범죄 아이콘과 일치시킬 수 있습니다. 게임에 남은 시간 동안 반올림하여 2시간마다 선택한 노란색 탐색 주사위를 다시 굴릴 수 있습니다. 아이콘을 일치시키고 사례를 해결하여 게임에서 승리하십시오!
—출판사의 설명
재생에 필요:
36장의 카드 덱
4 노란색 주사위 조사
1 레드 페이퍼보이 다이
1 회색 지하 연결 다이
나무 정육면체 8개
게임 단계:
1. 줄거리 - 타임 카드의 큐브를 한 시간 아래로 이동하고 탐색 데크의 상위 3개의 카드를 그립니다. 그들의 앞면을 보지 마세요. 1을 선택하고 앞면을 위로 향하게 합니다(현재 Straily 카드입니다). 두 번째 카드는 폐기된 말뚝에 아래로 향하게 됩니다. 마지막 카드는 추첨 데크에 임의로 다시 배치됩니다. 각 Investigate 카드에는 I(Informants의 경우), C(C) 및 F(Follow a Lead의 경우) 카드 유형을 지정하는 문자가 표시됩니다.
2. 조사 - 게임에서 남은 시간을 확인하고 스토리라인 카드 왼쪽 아래에 있는 숫자 3개의 원을 찾습니다. Story(라인라인라인) 카드에서 현재 Time(시간) 카드에 표시된 시간과 가장 가깝지만 그보다 큰 숫자를 가진 원을 연속해서 봅니다. 탐색 주사위를 굴려서 일치시켜야 하는 아이콘 행입니다. 빨간색 및 회색 주사위, 트위스트 아이콘 또는 탐정’의 특수 액션을 사용할 수 있는 특정 항목이 없는 한 노란색 탐색 주사위를 사용하여 스토리라인 아이콘과 일치시킬 수 있습니다.
꼽추 - 노란색 탐색기를 굴려 한 번에 하나씩 체력에 따라 죽습니다. 빨간색 및/또는 회색 주사위가 있으면 굴릴 수도 있습니다. 주사위를 굴리거나 다시 굴릴 시기를 선택할 수 있습니다. 각 주사위는 네 개의 아이콘을 보여주며, 각각 두 쌍의 아이콘을 반복한다. (*) 어떤 주사위를 굴릴지, 언제 굴릴지 선택하는 것은 당신의 탐정 본능에 달려있다. 주사위마다 다 달라요. 5번째 또는 6번째 YELLOW 주사위를 굴려야 하는 경우 현재 주사위 중 하나를 선택하여 현재 면을 확인하고 다시 굴립니다.
체력이 1 또는 2인 경우 1시간을 빼서 추가로 YELLOW 다이를 굴릴 수 있습니다. 이 다이는 Investigate(탐색) 단계에서 롤링될 수 있으며 단계가 끝나면 손실됩니다.
주사위 외에 일치하는 트위스트 아이콘이 있는 경우, 형사 카드에서 해당 아이콘의 표시 큐브를 제거하여 사용할 수 있습니다.
줄거리 아이콘과 일치하면 해당 줄의 흰색 영역에 표시된 보상을 받을 수 있습니다. 아이콘을 일치시킬 수 없는 경우 해당 행의 갈색 영역에 표시된 것처럼 Strinmy, Time 또는 현재 보유하고 있는 아이템을 상실해야 합니다.
조사에 실패한 경우 표시된 노란색 다이 페이스에서 아이콘 하나를 선택하고 Cube(형사상 카드의 트위스트) 섹션에 표시할 수 있습니다. 이 방법으로 최대 4개의 트위스트 아이콘을 저장할 수 있습니다.
3. 범죄자와 맞서라 - 네 번째 단서를 찾으면 수사대에 맨 위 카드를 그리고 범죄자 카드에 표시된 다이 아이콘을 4명의 범죄자 중 하나와 일치시켜 상속녀를 구하기 위해 맞서야 할 사람을 찾으십시오. 이 범죄자에 대해 표시된 아이콘 행은 현재 스태미나에 나열된 탐색 주사위와 일치해야 합니다. 빨간색 및 회색 주사위를 굴릴 수 있는 특정 항목, 저장된 트위스트 아이콘 또는 탐정’s 특수 조치가 없는 한 노란색 탐색 주사위의 아이콘을 사용하여 범죄 아이콘과 일치시킬 수 있습니다. 게임에 남은 시간 동안 반올림하여 2시간마다 선택한 노란색 탐색 주사위를 다시 굴릴 수 있습니다. 아이콘을 일치시키고 사례를 해결하여 게임에서 승리하십시오!
—출판사의 설명
To Solve the Case: Find four clues and confront the Criminal to win. If Time or your Stamina runs out, the heiress is murdered and you lose the game and the Case.
Needed to Play:
The deck of 36 cards
4 YELLOW Investigate Dice
1 RED Paperboy Die
1 GRAY Underworld Connection Die
8 wooden cubes
Game Phases:
1. Storyline - Move the cube on the Time card down one hour and draw the top 3 cards of the Investigate deck. Do not look at their front sides. Choose 1 and place it face up in front of you (this is the current Storyline card); a 2nd card is placed on the discard pile face down; the last card is randomly placed back in the draw deck. Each Investigate card will display a letter designating the type of card - I for Informants, C for Cliffhangers and F for Follow a Lead.
2. Investigate - Check the time remaining in the game and locate the 3 numbered circles at the bottom left of the Storyline card. On the Storyline card, look at the circle in a row with a number closest to, but greater than, the hour marked currently on the Time card. This is the row of icons you must match by rolling your Investigate dice. You may only use the YELLOW Investigate dice to match the Storyline icons, unless you have certain Items that allow you to use the RED and GRAY dice, Twist icons, or your detective’s Special Action.
The Hunch - Roll each YELLOW Investigate die, one at a time, as dictated by your Stamina. You may also roll the RED and/or GRAY dice, if you have them. You may choose any of the dice to roll next and/or when to apply any rerolls. Each die shows four icons and each repeats two pairs of those icons, as designated by a *. Choosing which dice to roll and when depends on your detective instincts. Each die is different. If you need to roll a 5th or 6th YELLOW die, choose one of your current dice, noting its current face, and roll it again.
You may subtract an hour of time if your Stamina level is at 1 or 2 to roll an additional YELLOW die. This die may be rolled during the Investigate phase and is lost once the phase has ended.
You may use matching Twist icons, if you have them, in addition to the dice, by removing their marking cubes on the Criminal card.
If you can match the Storyline icons, you gain the reward shown in the white area in that row. If you cannot match the icons, you must lose Stamina, Time or your currently held Item, as shown in the brown area in that row.
If you have failed in your investigation, you may choose one icon from the YELLOW die faces shown and mark this in the Twist section on the Criminal card with a cube. You may save a maximum of 4 Twist icons in this manner.
3. Confront the Criminal - When the 4th clue is found, draw the top card on the Investigate deck and match the die icon shown to those of the 4 criminals on the Criminal card to discover who you must confront to save the heiress. The row of icons shown for this Criminal must be matched by rolling Investigate dice as listed by your current Stamina. You may only use the icons on the YELLOW Investigate dice to match the Criminal icons, unless you have certain Items which allow you to roll the RED and GRAY dice, saved Twist icons, or your detective’s Special Action. You may reroll a YELLOW Investigate die of your choice for every 2 hours of Time remaining in the game, rounding down. Match the icons, solve the Case, and win the game!
—description from the publisher
Needed to Play:
The deck of 36 cards
4 YELLOW Investigate Dice
1 RED Paperboy Die
1 GRAY Underworld Connection Die
8 wooden cubes
Game Phases:
1. Storyline - Move the cube on the Time card down one hour and draw the top 3 cards of the Investigate deck. Do not look at their front sides. Choose 1 and place it face up in front of you (this is the current Storyline card); a 2nd card is placed on the discard pile face down; the last card is randomly placed back in the draw deck. Each Investigate card will display a letter designating the type of card - I for Informants, C for Cliffhangers and F for Follow a Lead.
2. Investigate - Check the time remaining in the game and locate the 3 numbered circles at the bottom left of the Storyline card. On the Storyline card, look at the circle in a row with a number closest to, but greater than, the hour marked currently on the Time card. This is the row of icons you must match by rolling your Investigate dice. You may only use the YELLOW Investigate dice to match the Storyline icons, unless you have certain Items that allow you to use the RED and GRAY dice, Twist icons, or your detective’s Special Action.
The Hunch - Roll each YELLOW Investigate die, one at a time, as dictated by your Stamina. You may also roll the RED and/or GRAY dice, if you have them. You may choose any of the dice to roll next and/or when to apply any rerolls. Each die shows four icons and each repeats two pairs of those icons, as designated by a *. Choosing which dice to roll and when depends on your detective instincts. Each die is different. If you need to roll a 5th or 6th YELLOW die, choose one of your current dice, noting its current face, and roll it again.
You may subtract an hour of time if your Stamina level is at 1 or 2 to roll an additional YELLOW die. This die may be rolled during the Investigate phase and is lost once the phase has ended.
You may use matching Twist icons, if you have them, in addition to the dice, by removing their marking cubes on the Criminal card.
If you can match the Storyline icons, you gain the reward shown in the white area in that row. If you cannot match the icons, you must lose Stamina, Time or your currently held Item, as shown in the brown area in that row.
If you have failed in your investigation, you may choose one icon from the YELLOW die faces shown and mark this in the Twist section on the Criminal card with a cube. You may save a maximum of 4 Twist icons in this manner.
3. Confront the Criminal - When the 4th clue is found, draw the top card on the Investigate deck and match the die icon shown to those of the 4 criminals on the Criminal card to discover who you must confront to save the heiress. The row of icons shown for this Criminal must be matched by rolling Investigate dice as listed by your current Stamina. You may only use the icons on the YELLOW Investigate dice to match the Criminal icons, unless you have certain Items which allow you to roll the RED and GRAY dice, saved Twist icons, or your detective’s Special Action. You may reroll a YELLOW Investigate die of your choice for every 2 hours of Time remaining in the game, rounding down. Match the icons, solve the Case, and win the game!
—description from the publisher
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