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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
0-0 분
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연령
0+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Michael Amundsen, Alek Erickson
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아티스트
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인원
게임 소개
캐터펄트는 전멸의 결정적인 2인 군사 게임이다.
규칙:
카타풀의 목표는 상대편의 모든 조각을 잡는 것입니다.
빛을 시작으로 플레이어는 자신의 조각 중 하나를 차례로 움직입니다.
합법적인 움직임을 할 수 없다면 통과해야 합니다.
조각들은 직선으로 움직이며 범위까지 이동하여 적이나 빈 공간만 통과하고 착륙한 적을 포함하여 통과한 적을 모두 포획한다. 참고로, 각 피스를 캡처하기 위해 해당 피스에 착륙할 필요는 없습니다.
각 피스의 기본 범위는 1입니다. 이동이 차단되는 세 개의 순방향 각각에 대해 범위가 두 배가 됩니다
캡처하지 않는 이동(빈 공간만 통과하고 착륙하는 이동)은 세 개의 순방향 중 하나에 있어야 합니다, 맞은편 모퉁이를 향해서.
캡쳐 동작(1개 이상의 상대편에 착지하거나 통과하는 동작)은 8개의 직교 또는 대각선 방향 중 어느 하나일 수 있다.
옵션 밸런싱 메커니즘:
이 게임은 선택적으로 단검을 사용하여 플레이할 수 있습니다. 어둠은 그것을 소유하면서 시작될 것이다. 차례대로 상대방에게 비수를 건네줄 수 있다. 그러면 이번 순서는 한 번이 아니라 두 번입니다.
—디자이너의 desc 설명
규칙:
카타풀의 목표는 상대편의 모든 조각을 잡는 것입니다.
빛을 시작으로 플레이어는 자신의 조각 중 하나를 차례로 움직입니다.
합법적인 움직임을 할 수 없다면 통과해야 합니다.
조각들은 직선으로 움직이며 범위까지 이동하여 적이나 빈 공간만 통과하고 착륙한 적을 포함하여 통과한 적을 모두 포획한다. 참고로, 각 피스를 캡처하기 위해 해당 피스에 착륙할 필요는 없습니다.
각 피스의 기본 범위는 1입니다. 이동이 차단되는 세 개의 순방향 각각에 대해 범위가 두 배가 됩니다
캡처하지 않는 이동(빈 공간만 통과하고 착륙하는 이동)은 세 개의 순방향 중 하나에 있어야 합니다, 맞은편 모퉁이를 향해서.
캡쳐 동작(1개 이상의 상대편에 착지하거나 통과하는 동작)은 8개의 직교 또는 대각선 방향 중 어느 하나일 수 있다.
옵션 밸런싱 메커니즘:
이 게임은 선택적으로 단검을 사용하여 플레이할 수 있습니다. 어둠은 그것을 소유하면서 시작될 것이다. 차례대로 상대방에게 비수를 건네줄 수 있다. 그러면 이번 순서는 한 번이 아니라 두 번입니다.
—디자이너의 desc 설명
Catapult is a decisive two-player army game of total annihilation.
Rules:
The goal of Catapult is to capture all your opponent\'s pieces.
Starting with light, players move one of their pieces each turn.
If you cannot make a legal move, you must pass.
Pieces move in a straight line, up to its range, passing only enemy or empty spaces, and capturing all passed enemies, including one landed on. Note, you do not have to land on a piece to capture it.
Each piece has default range of 1. Range is doubled for each of the three forward directions in which its movement is blocked
Non-capturing movements (a move that only passes and lands on empty spaces) must be in one of the three forward directions, towards the opposite corner.
Capturing movements (a move that lands on or passes through 1 or more opponent pieces) may be in any of the eight orthogonal or diagonal directions.
Optional balancing mechanism:
This game can optionally be played using the dagger. Dark would start out in possession of it. On your turn, you may pass the dagger to the opponent. If you do, for this turn, make two moves instead of one.
—description from the designer
Rules:
The goal of Catapult is to capture all your opponent\'s pieces.
Starting with light, players move one of their pieces each turn.
If you cannot make a legal move, you must pass.
Pieces move in a straight line, up to its range, passing only enemy or empty spaces, and capturing all passed enemies, including one landed on. Note, you do not have to land on a piece to capture it.
Each piece has default range of 1. Range is doubled for each of the three forward directions in which its movement is blocked
Non-capturing movements (a move that only passes and lands on empty spaces) must be in one of the three forward directions, towards the opposite corner.
Capturing movements (a move that lands on or passes through 1 or more opponent pieces) may be in any of the eight orthogonal or diagonal directions.
Optional balancing mechanism:
This game can optionally be played using the dagger. Dark would start out in possession of it. On your turn, you may pass the dagger to the opponent. If you do, for this turn, make two moves instead of one.
—description from the designer
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