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BGG랭킹
BGG전체 : 915
FAMILYGAMES : 262
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인원
2-2 명
BGG추천: 2-2 명 -
게임시간
30-30 분
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연령
10+
BGG추천: 10+ -
게임 난이도
1.74 / 5
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디자이너
Brent Povis
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아티스트
Vince Dorse, Jarek Nocoń, Brent Povis
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인원
게임 소개
그 숲은 햇빛으로 얼룩덜룩하게 자란 오래된 나무들이다. 숲속과 움푹 들어간 곳마다 맛있는 버섯이 손짓한다. 모렐이 이 숲에서 가장 인기 있는 동물일 수도 있지만, 많은 맛있고 가치 있는 품종들이 이 현명한 수집가를 기다리고 있습니다. 운이 좋은 날이라고 생각되면 바구니를 가져오세요. 밤에 먹이를 찾아 헤매다 보면 넌 혼자 남게 될 거야. 배가 고프면 냄비를 불 위에 올려놓고 소트 앤 이큐트 향을 맡으며 버터를 바르세요. 상업적으로 느껴지나요? 숲 속 깊은 곳에서 무엇을 찾는지 알 수 있는 정보를 얻기 위해 지역 애호가들에게 돼지 고기를 팔아라.
두 명의 플레이어를 위한 전략 카드 게임인 모렐은 두 개의 덱을 사용한다: 바구니, 사이다, 버터, 팬, 달뿐만 아니라 10가지 종류의 버섯을 포함하는 데이 덱(84개의 카드)과 달빛으로 먹이를 구할 수 있는 작은 나이트 덱(8개의 카드). 각각의 버섯 카드는 판매용과 요리용 두 가지 가치를 가지고 있다. 버섯처럼 두 개 이상을 판매하면 포레스트에서 선택권을 넓힐 수 있는 사냥용 스틱(즉, 테이블 위의 8개의 페이스업 카드)을 얻을 수 있어 게임마다 변화하는 공격적 또는 방어적 플레이가 가능하다. 버섯 – 버터나 사이다에 지글지글 볶는 것과 같은 3가지 이상의 요리 세트는 만약 세트가 충분히 크다면 게임에서 승리할 수 있는 점수를 얻는다. 독버섯이 분노를 휘두르고 손크기 제한이 있는 상황에서 카드 선택은 매번 까다로운 문제다.
각 턴에 따라 숲에서 나온 카드 한 장이 짧은 시간 동안만 사용할 수 있는 부패 더미로 이동합니다. 이어 데이데크가 뒤에서 숲을 다시 채우는 방식으로 전략조각을 모으고, 일부는 지나가고, 일부는 앞에 놓여있는 숲속 산책 효과를 낸다.
두 명의 플레이어를 위한 전략 카드 게임인 모렐은 두 개의 덱을 사용한다: 바구니, 사이다, 버터, 팬, 달뿐만 아니라 10가지 종류의 버섯을 포함하는 데이 덱(84개의 카드)과 달빛으로 먹이를 구할 수 있는 작은 나이트 덱(8개의 카드). 각각의 버섯 카드는 판매용과 요리용 두 가지 가치를 가지고 있다. 버섯처럼 두 개 이상을 판매하면 포레스트에서 선택권을 넓힐 수 있는 사냥용 스틱(즉, 테이블 위의 8개의 페이스업 카드)을 얻을 수 있어 게임마다 변화하는 공격적 또는 방어적 플레이가 가능하다. 버섯 – 버터나 사이다에 지글지글 볶는 것과 같은 3가지 이상의 요리 세트는 만약 세트가 충분히 크다면 게임에서 승리할 수 있는 점수를 얻는다. 독버섯이 분노를 휘두르고 손크기 제한이 있는 상황에서 카드 선택은 매번 까다로운 문제다.
각 턴에 따라 숲에서 나온 카드 한 장이 짧은 시간 동안만 사용할 수 있는 부패 더미로 이동합니다. 이어 데이데크가 뒤에서 숲을 다시 채우는 방식으로 전략조각을 모으고, 일부는 지나가고, 일부는 앞에 놓여있는 숲속 산책 효과를 낸다.
The woods are old-growth, dappled with sunlight. Delicious mushrooms beckon from every grove and hollow. Morels may be the most sought-after in these woods, but there are many tasty and valuable varieties awaiting the savvy collector. Bring a basket if you think it's your lucky day. Forage at night and you will be all alone when you stumble upon a bonanza. If you're hungry, put a pan on the fire and bask in the aroma of chanterelles as you sauté them in butter. Feeling mercantile? Sell porcini to local aficionados for information that will help you find what you seek deep in the forest.
Morels, a strategic card game for two players, uses two decks: a Day Deck (84 cards) that includes ten different types of mushrooms as well as baskets, cider, butter, pans, and moons; and a smaller Night Deck (8 cards) of mushrooms to be foraged by moonlight. Each mushroom card has two values: one for selling and one for cooking. Selling two or more like mushrooms grants foraging sticks that expand your options in the forest (that is, the running tableau of eight face-up cards on the table), enabling offensive or defensive plays that change with every game played. Cooking sets of three or more like mushrooms – sizzling in butter or cider if the set is large enough – earns points toward winning the game. With poisonous mushrooms wielding their wrath and a hand-size limit to manage, card selection is a tricky proposition at every turn.
Following each turn, one card from the forest moves into a decay pile that is available for only a short time. The Day Deck then refills the forest from the back, creating the effect of a walk in the woods in which some strategic morsels are collected, some are passed by, and others lay ahead.
Morels, a strategic card game for two players, uses two decks: a Day Deck (84 cards) that includes ten different types of mushrooms as well as baskets, cider, butter, pans, and moons; and a smaller Night Deck (8 cards) of mushrooms to be foraged by moonlight. Each mushroom card has two values: one for selling and one for cooking. Selling two or more like mushrooms grants foraging sticks that expand your options in the forest (that is, the running tableau of eight face-up cards on the table), enabling offensive or defensive plays that change with every game played. Cooking sets of three or more like mushrooms – sizzling in butter or cider if the set is large enough – earns points toward winning the game. With poisonous mushrooms wielding their wrath and a hand-size limit to manage, card selection is a tricky proposition at every turn.
Following each turn, one card from the forest moves into a decay pile that is available for only a short time. The Day Deck then refills the forest from the back, creating the effect of a walk in the woods in which some strategic morsels are collected, some are passed by, and others lay ahead.
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