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BGG랭킹
BGG전체 : 3121
WARGAMES : 586
THEMATIC : 577 -
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인원
2-2 명
BGG추천: 2-2+ 명 -
게임시간
30-30 분
-
연령
14+
BGG추천: 10+ -
게임 난이도
2.40 / 5
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디자이너
Bill Podurgiel, Ted Terranova
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아티스트
-
인원
게임 소개
리벳워즈는 테드 테라노바의 뒤틀린 상상력에서 비롯된 미니어처 보드게임으로, 1차 세계대전을 결코 떠나지 않고 걸어다니는 탱크, 디젤 동력 장갑, 외발 자전거 차량, 갑옷 도금 기병과 같은 기이한 기술을 바탕으로 한 디젤펑크 세계를 배경으로 한다.
귀여운 비주얼이 여러분을 속이지 않게 하세요, 이곳은 불안하고 전쟁으로 찢어진 동지애와 어두운 유머로 가득 찬 세상입니다.
리벳워즈는 양 선수가 매 라운드마다 유닛을 배치해 상대의 위협에 대응하고 전술적으로 한발 앞서나가는 전략 게임이다.
RES OF Nations와 같은 RTS 게임에서 작업한 Ted의 경험에 크게 영향을 받은 플레이어들은 자원(벙커 및 캡쳐 포인트)을 모아서 새로운 유닛의 스트림을 배치하는 데 사용합니다!
전술적 지형에 간만의 변화가 있고 상대가 이기고 있다고 생각하는 순간에도 놀라움을 선사할 수 있습니다!
귀여운 비주얼이 여러분을 속이지 않게 하세요, 이곳은 불안하고 전쟁으로 찢어진 동지애와 어두운 유머로 가득 찬 세상입니다.
리벳워즈는 양 선수가 매 라운드마다 유닛을 배치해 상대의 위협에 대응하고 전술적으로 한발 앞서나가는 전략 게임이다.
RES OF Nations와 같은 RTS 게임에서 작업한 Ted의 경험에 크게 영향을 받은 플레이어들은 자원(벙커 및 캡쳐 포인트)을 모아서 새로운 유닛의 스트림을 배치하는 데 사용합니다!
전술적 지형에 간만의 변화가 있고 상대가 이기고 있다고 생각하는 순간에도 놀라움을 선사할 수 있습니다!
Rivet Wars is a miniatures boardgame that springs forth from the warped imagination of Ted Terranova - set on a Dieselpunk world that never quite left World War I but with crazy technology like walking tanks, diesel powered armor, unicycled vehicles and armor plated cavalry!
Don't let the cute visuals fool you, it's a world full of angst, war-torn camaraderie and dark humor.
Rivet Wars is at its heart a strategy game, with both players deploying units each round to counter the threats set forth by their opponent and stay one tactical step ahead.
Heavily influenced by Ted's experience working on RTS games like Rise of Nations, players gather resources (bunkers and capture points) and use these to deploy streams of new units!
There's an ebb and flow on the tactical landscape and you can stock up surprises for your opponent to be unleashed even as he thinks he's winning!
Don't let the cute visuals fool you, it's a world full of angst, war-torn camaraderie and dark humor.
Rivet Wars is at its heart a strategy game, with both players deploying units each round to counter the threats set forth by their opponent and stay one tactical step ahead.
Heavily influenced by Ted's experience working on RTS games like Rise of Nations, players gather resources (bunkers and capture points) and use these to deploy streams of new units!
There's an ebb and flow on the tactical landscape and you can stock up surprises for your opponent to be unleashed even as he thinks he's winning!
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