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  • 인원

    1-5 명

    BGG추천: 1-4 명
  • 게임시간

    45-90 분

  • 연령

    12+

    BGG추천: 10+
  • 게임 난이도

    2.42 / 5

게임 소개

진행 상태: 기술의 진화는 기술을 연구하는 카드 게임입니다. 각 플레이어는 고대 초기부터 자신의 문명을 가지고 다양한 기술을 배우며, 중세, 산업혁명, 현대 시대로 발전하여 오늘날의 인터넷 또는 사회복지 분야로 종지부를 찍는다.

다른 문명 게임과 달리, 프로그레스(Progress)는 한 사회의 발전을 돕는 기술을 연구하는 문명 건설의 한 가지 측면에 초점을 맞춘다. 게임 내 210개 기술카드는 3개 연령(고대, 중세, 산업)과 3개 유형(군사, 과학, 문화)으로 나뉜다. 모든 진보를 통해 고급 기술에 보다 쉽게 액세스할 수 있으며, 결국 다음 시대의 문을 열게 될 것입니다.

각 기술 카드는 하나의 추가 지식부터 더 큰 손 크기에 이르기까지 다양한 보너스를 제공합니다. 게임 내 대부분의 테크 카드는 여러 복사본(보통 플레이어 당 1개)으로 제공되지만, 핵심 기술은 덜 자주 발생하므로 플레이어들이 전문화되고 고유한 이점을 부여해야 한다. 당신이 연구하는 모든 기술은 최대 3개의 첨단 기술의 비용을 줄여 게임 종료를 향한 경쟁을 가속화한다.

게임 플레이는 효율적이므로 플레이어가 보통 두 가지 동작을 취하므로 각 턴이 짧아지고 다른 플레이어가 플레이하는 시간을 다운타임으로 보지 않고 계획적으로 사용할 수 있습니다.
Progress: Evolution of Technology is a card game about researching technologies. Each player takes his civilization from early antiquity and learns various technologies, moving progressively to the Middle Ages, the Industrial Revolution, and Modern Times and ending with today's Internet or Social Welfare.

Unlike other civilization games, Progress focuses on a single aspect of civilization building: researching technologies that help a society advance. The 210 technology cards in the game are divided into three ages (Ancient, Middle Ages, Industrial) and three types (Military, Science and Culture). With every advancement on a path, you gain easier access to its more advanced technologies and you'll end up opening the door to the next age.

Each tech card provides one bonus, which can vary from one extra knowledge to a larger hand size. Even though most tech cards in the game come in multiple copies (usually one per player), the key technologies occur less frequently, forcing players to specialize and granting them unique advantages. Every technology you research decreases the cost of up to three more advanced technologies, accelerating the race towards the end of the game.

The game play is streamlined, with players usually taking two actions, thus making each turn short and ensuring that you use the time when the others are playing for planning rather than seeing it as downtime.

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