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BGG랭킹
BGG전체 : 1990
STRATEGY : 990
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인원
1-4 명
BGG추천: 1-4 명 -
게임시간
60-180 분
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연령
12+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
3.75 / 5
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디자이너
Isaac Childres
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아티스트
Josh T. McDowell, Jeff Ward
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인원
게임 소개
Forge War에서 플레이어는 약탈하는 하피, 저주받은 지하감옥, 불을 뿜는 드래곤이 만연한 왕국에서 대장장이의 역할을 맡게 된다. 그들은 광산에서 광석을 채취하고, 시장에서 무기 디자인을 구매하고, 그리고 나서 이 자원들을 점점 깊어가는 어둠에 맞서 싸우기 위해 탐험을 계속할 모험가들을 위해 무기를 만드는 데 사용한 혐의를 받고 있다. 만약 모험가들이 성공한다면, 그들은 더 많은 광석, 돈, 그리고 플레이어들이 성장하는 무기 제조 제국에 다시 투자할 수 있는 다른 보상을 가지고 돌아올 것이다.
그 핵심인 포지워는 퀘스트 획득을 통해 발생하는 공격적 투자의 보상 게임이다. 그러나 퀘스트 관리는 플레이어에게 어려운 일이 되는데, 그 이유는 퀘스트가 즉시 완료되지 않고 각 턴마다 진행되어 더 어려워지기 때문이다. 특정 시간 간격으로 플레이어는 퀘스트에 자원을 더 추가해야 하며 그렇지 않으면 실패하게 됩니다.
게임플레이는 각 라운드에서 세 가지 다른 단계를 거친다. 첫 번째 단계는 자원 생산을 극대화하기 위해 육각 격자 주위로 조각을 이동하는 것으로 구성된다. 두 번째 단계는 새로운 무기 계획과 다른 장점에 접근하기 위한 행동 차단 정비사가 특징인 시장 단계이다. 마지막 단계는 사용 가능한 카드 풀에서 선택하는 퀘스트의 획득 및 관리입니다.
그 핵심인 포지워는 퀘스트 획득을 통해 발생하는 공격적 투자의 보상 게임이다. 그러나 퀘스트 관리는 플레이어에게 어려운 일이 되는데, 그 이유는 퀘스트가 즉시 완료되지 않고 각 턴마다 진행되어 더 어려워지기 때문이다. 특정 시간 간격으로 플레이어는 퀘스트에 자원을 더 추가해야 하며 그렇지 않으면 실패하게 됩니다.
게임플레이는 각 라운드에서 세 가지 다른 단계를 거친다. 첫 번째 단계는 자원 생산을 극대화하기 위해 육각 격자 주위로 조각을 이동하는 것으로 구성된다. 두 번째 단계는 새로운 무기 계획과 다른 장점에 접근하기 위한 행동 차단 정비사가 특징인 시장 단계이다. 마지막 단계는 사용 가능한 카드 풀에서 선택하는 퀘스트의 획득 및 관리입니다.
In Forge War, players will take on the role of blacksmiths in a kingdom rife with marauding harpies, cursed dungeons and fire-breathing dragons. They are charged with gathering ore from the mines, purchasing weapon designs from the market and then using these resources to forge weapons for adventurers who will go on quests to fight back the ever-deepening darkness. If the adventurers are successful, they will return with more ore, money and other rewards with which players can invest back into their burgeoning weaponsmithing empire.
At its core, Forge War is a rewarding game of aggressive investment, which occurs through the acquisition of quests. Quest management becomes challenging for the player, however, because quests undertaken aren't completed immediately, but instead progress each turn and become more difficult. At specific time intervals, players will need to add more resources to their quests or face failure.
Gameplay cycles through three different phases in each round. The first phase consists of moving pieces around a hex grid to maximize resource production. The second phase is a market phase that features an action blocking mechanic to gain access to new weapon plans and other advantages. The final phase is the acquisition and management of quests, which are selected from a pool of available cards.
At its core, Forge War is a rewarding game of aggressive investment, which occurs through the acquisition of quests. Quest management becomes challenging for the player, however, because quests undertaken aren't completed immediately, but instead progress each turn and become more difficult. At specific time intervals, players will need to add more resources to their quests or face failure.
Gameplay cycles through three different phases in each round. The first phase consists of moving pieces around a hex grid to maximize resource production. The second phase is a market phase that features an action blocking mechanic to gain access to new weapon plans and other advantages. The final phase is the acquisition and management of quests, which are selected from a pool of available cards.
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