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BGG랭킹
BGG전체 : 675
THEMATIC : 126
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인원
2-5 명
BGG추천: 2-5 명 -
게임시간
90-90 분
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연령
14+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
2.77 / 5
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디자이너
Frédéric Henry, Antoine Bauza, Pascal Bernard, Bruno Cathala, Croc, Ludovic Maublanc, Laurent Pouchain
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아티스트
Georges Clarenko, Xavier Collette, Viktor Dragosani, Xavier Gueniffey Durin, Yannick Hennebo, Kekai Kotaki, Paolo Parente, Stéphane Simon, Adrian Smith
-
인원
게임 소개
프레드 헨리가 디자인하고 로버트 E가 코난 우주를 기반으로 한 코난. 하워드(Howard)는 시나리오 기반의 반협력적 비대칭 미니어처 보드 게임이다. 한 명의 플레이어는 오버로드로 상대팀과 경기를 하고, 다른 (1-4명) 플레이어들은 코난과 그의 동료들을 연기한다. 도둑 셰바타스, 제사장/소서러 하드라토스, 해적 여왕 벨리트, 전사 발레리아 등. 이 게임은 순전히 로버트 E에 기반을 두고 있다. 하워드의 소설과 단편 (영화나 다른 비하워드의 소재는 제외) 출판사는 이 예술과 시나리오가 하워드의 비전과 호환되도록 하기 위해 하워드 전문가인 Patrice Louinet을 고용했다.
각 게임은 지도에서 진행되는 시나리오입니다. 게임의 리테일 카피에는 4개의 맵이 포함되어 있으며 각각의 맵에는 여러 시나리오가 설정될 수 있습니다. 경기는 대략 한 시간 정도로 빠르다. 캠페인에서 여러 시나리오를 플레이할 수 있지만 각 시나리오를 개별적으로 플레이할 수도 있습니다. 베이스 박스에는 9가지 시나리오가 있습니다.
시나리오의 시작에서, 플레이어들은 자신의 팀을 선택한다(코난과 두세 명의 다른 영웅들). 오버로드가 선택한 시나리오에서 모든 미니어처(사진, 네크로맨서, 스켈레톤 전사, 몬스터 등), 토큰 및 카드를 수집합니다. 이 게임은 보통 제한된 수의 턴(예: 10회전)으로 진행된다. 각각의 시나리오는 매우 다른 목적을 가질 수 있다: 그림 사냥꾼들이 돌아오기 전에 공주를 찾아 캠프를 떠나는 것; 봉인된 문을 열고 보석을 훔치고 떠나는 마법의 열쇠를 찾는 것; 10번째 턴까지 네크로맨서를 죽이고, 10번째 턴까지 살아남는 것.
그들의 차례 동안, 영웅들은 활성화되거나 쉴 수 있습니다. 만약 그들이 활성화되면, 그들은 이동, 전투, 방어, 자물쇠 고르기, 재굴링 등 모든 종류의 행동을 하기 위해 에너지 풀에서 "gems"를 쓸 수 있다. 만약 그들이 휴식을 취한다면, 그들은 "sent"pool 박스에서 "available"pool 박스로 많은 보석들을 옮길 수 있습니다. 그들이 행동을 취할 때, 그들은 행동에 넣은 보석의 수와 같은 숫자의 주사위를 던집니다. 주사위에는 세 가지 종류가 있습니다: 노란색(약한 주사위), 주황색(중간), 빨간색(강한 주사위). 코난은 전투 중에 빨간 주사위를 던지고, 마법사는 노란 주사위를 던지고, 도둑은 조작 액션에서 빨간 주사위를 던지며, 코난은 오렌지 주사위를 던진다. 각 플레이어는 장비 카드(방어포, 마법의 물약, 무기 등)를 소지하여 주사위 굴림에 보너스를 줄 수 있다.
오버로드의 플레이는 다릅니다. 그는 8개의 슬링 타일이 있는 보드와 자신의 에너지 보석을 사용한다. 각 타일은 게임 매트의 한 단위(1~3개 미니어처)에 해당하며, 이 타일에는 모든 미니어처 능력(이동, 갑옷, 공격, 특수 능력)이 적혀 있다. 보드의 타일 위치는 숫자 1-8에 해당합니다. Overlord에는 에너지 보석 풀이 있으며 유닛 하나를 활성화할 때마다 타일 배치와 일치하는 여러 보석(타일 #1은 에너지 보석, 타일 #2는 보석 2개 등)을 사용해야 합니다. 오버로드가 활성화하기 위해 어떤 타일을 선택하든 그에 상응하는 에너지 비용(사용 가능한 풀에서 사용 가능한 풀로 에너지 보석을 이동)을 지출한 다음 타일을 꺼내 슬라이딩 트랙 끝으로 이동합니다. 만약 그가 이 유닛을 다시 작동시키길 원한다면, 8개의 보석이 들 것입니다. 왜냐하면 유닛은 현재 8번 위치에 있기 때문입니다. 오버로드는 최대 2개의 타일을 활성화할 수 있으며, 각 턴마다 특정 개수의 보석만 획득합니다(시나리오에 따라 다름).
전형적인 시나리오에서 영웅들은 무언가를 성취해야 하고 영웅들이 목표에 도달하지 못하면 오버로드가 승리하지만, 어떤 시나리오에서는 오버로드가 자신의 목표를 달성하지 못하게 막으면 히어로즈가 승리한다.
각 게임은 지도에서 진행되는 시나리오입니다. 게임의 리테일 카피에는 4개의 맵이 포함되어 있으며 각각의 맵에는 여러 시나리오가 설정될 수 있습니다. 경기는 대략 한 시간 정도로 빠르다. 캠페인에서 여러 시나리오를 플레이할 수 있지만 각 시나리오를 개별적으로 플레이할 수도 있습니다. 베이스 박스에는 9가지 시나리오가 있습니다.
시나리오의 시작에서, 플레이어들은 자신의 팀을 선택한다(코난과 두세 명의 다른 영웅들). 오버로드가 선택한 시나리오에서 모든 미니어처(사진, 네크로맨서, 스켈레톤 전사, 몬스터 등), 토큰 및 카드를 수집합니다. 이 게임은 보통 제한된 수의 턴(예: 10회전)으로 진행된다. 각각의 시나리오는 매우 다른 목적을 가질 수 있다: 그림 사냥꾼들이 돌아오기 전에 공주를 찾아 캠프를 떠나는 것; 봉인된 문을 열고 보석을 훔치고 떠나는 마법의 열쇠를 찾는 것; 10번째 턴까지 네크로맨서를 죽이고, 10번째 턴까지 살아남는 것.
그들의 차례 동안, 영웅들은 활성화되거나 쉴 수 있습니다. 만약 그들이 활성화되면, 그들은 이동, 전투, 방어, 자물쇠 고르기, 재굴링 등 모든 종류의 행동을 하기 위해 에너지 풀에서 "gems"를 쓸 수 있다. 만약 그들이 휴식을 취한다면, 그들은 "sent"pool 박스에서 "available"pool 박스로 많은 보석들을 옮길 수 있습니다. 그들이 행동을 취할 때, 그들은 행동에 넣은 보석의 수와 같은 숫자의 주사위를 던집니다. 주사위에는 세 가지 종류가 있습니다: 노란색(약한 주사위), 주황색(중간), 빨간색(강한 주사위). 코난은 전투 중에 빨간 주사위를 던지고, 마법사는 노란 주사위를 던지고, 도둑은 조작 액션에서 빨간 주사위를 던지며, 코난은 오렌지 주사위를 던진다. 각 플레이어는 장비 카드(방어포, 마법의 물약, 무기 등)를 소지하여 주사위 굴림에 보너스를 줄 수 있다.
오버로드의 플레이는 다릅니다. 그는 8개의 슬링 타일이 있는 보드와 자신의 에너지 보석을 사용한다. 각 타일은 게임 매트의 한 단위(1~3개 미니어처)에 해당하며, 이 타일에는 모든 미니어처 능력(이동, 갑옷, 공격, 특수 능력)이 적혀 있다. 보드의 타일 위치는 숫자 1-8에 해당합니다. Overlord에는 에너지 보석 풀이 있으며 유닛 하나를 활성화할 때마다 타일 배치와 일치하는 여러 보석(타일 #1은 에너지 보석, 타일 #2는 보석 2개 등)을 사용해야 합니다. 오버로드가 활성화하기 위해 어떤 타일을 선택하든 그에 상응하는 에너지 비용(사용 가능한 풀에서 사용 가능한 풀로 에너지 보석을 이동)을 지출한 다음 타일을 꺼내 슬라이딩 트랙 끝으로 이동합니다. 만약 그가 이 유닛을 다시 작동시키길 원한다면, 8개의 보석이 들 것입니다. 왜냐하면 유닛은 현재 8번 위치에 있기 때문입니다. 오버로드는 최대 2개의 타일을 활성화할 수 있으며, 각 턴마다 특정 개수의 보석만 획득합니다(시나리오에 따라 다름).
전형적인 시나리오에서 영웅들은 무언가를 성취해야 하고 영웅들이 목표에 도달하지 못하면 오버로드가 승리하지만, 어떤 시나리오에서는 오버로드가 자신의 목표를 달성하지 못하게 막으면 히어로즈가 승리한다.
Conan, designed by Fred Henry and based on the Conan universe by Robert E. Howard, is a scenario-based semi-cooperative asymmetric miniatures board game. One player is the Overlord, playing the opposition forces, and the other players (1 to 4) play Conan and his companions: Shevatas the thief, Hadrathus the Priest/Sorcerer, Belit the pirate queen, Valeria the warrior, etc. The game is based purely on Robert E. Howard's novels and short stories (and not the movies or other non-Howardian material). The publisher has hired Patrice Louinet, a Howard expert, to make sure the art and the scenarios are compatible with Howard's vision.
Each game is a scenario, played on a map. There are 4 maps included in the retail copy of the game, and each map can have several scenarios set on it. The game is fast, one hour approximately. It's possible to play several scenarios in a campaign, but you can also play each scenario individually. There are 9 scenarios in the base box.
At the beginning of a scenario, players choose their team (Conan and two or three other heroes). The Overlord gathers all the miniatures (picts, Necromancer, skeleton warriors, monsters, etc.), tokens, and cards from the chosen scenario. The game usually plays in a limited number of turns (ten, for instance). Each scenario can have very different objectives: find the princess captured by picts and hidden in a hut and leave the camp before the pict hunters return; find the magical key to open a sealed door, steal the jewel and leave; kill the Necromancer by the end of turn 10; survive by the end of turn 10; escape the prison; etc.
During their turn, the heroes can activate or rest. If they activate, they can spend "gems" from their energy pool to do all sorts of actions: move, fight (melee or distance), defend, pick a lock, reroll, etc. If they rest, they can move a lot of gems from their "spent" pool box to their "available" pool box. When they take an action, they throw a number of dice equal to the number of gems they put in their action. There are three different kinds of dice: yellow (the weaker dice), orange (medium) and red (strong). Each character has a color based on their specialty: Conan throws red dice in combat while the Sorcerer throws yellow dice in combat; the thief throws red dice in Manipulation actions, while Conan throws orange dice; etc. Each player can have equipment cards (armor, magic potions, weapons, etc.) which give them bonuses on their dice rolls.
The Overlord plays differently. He uses a board with eight slidable tiles, plus his own Energy gems. Each tile corresponds to one unit (1 to 3 miniatures) on the game mat, and all of the miniature abilities are written on this tile (movement, armor, attack, special abilities). The tile position on the board corresponds to the numbers 1-8. The Overlord has a pool of energy gems and each time he activates one unit, he needs to spend a number of gems matching the tile placement: tile#1 costs 1 energy gem, tile#2 costs 2 gems, etc. Whatever tile the Overlord chooses to activate, he spends the corresponding energy cost (moving his energy gems from the available pool to the spent pool), then takes the tile out and moves it to the end of the sliding track: If he wants to activate this unit again, it will cost him 8 gems, because the unit is now on position 8. The Overlord can activate a maximum of two tiles, and he regains only a certain number of gems each turn (depending on the scenario).
In a typical scenario, the heroes need to accomplish something and the Overlord wins if the heroes fail to reach their objective — but in some scenarios, the Overlord has his own objectives and the Heroes win if they prevent him from accomplishing his goal.
Each game is a scenario, played on a map. There are 4 maps included in the retail copy of the game, and each map can have several scenarios set on it. The game is fast, one hour approximately. It's possible to play several scenarios in a campaign, but you can also play each scenario individually. There are 9 scenarios in the base box.
At the beginning of a scenario, players choose their team (Conan and two or three other heroes). The Overlord gathers all the miniatures (picts, Necromancer, skeleton warriors, monsters, etc.), tokens, and cards from the chosen scenario. The game usually plays in a limited number of turns (ten, for instance). Each scenario can have very different objectives: find the princess captured by picts and hidden in a hut and leave the camp before the pict hunters return; find the magical key to open a sealed door, steal the jewel and leave; kill the Necromancer by the end of turn 10; survive by the end of turn 10; escape the prison; etc.
During their turn, the heroes can activate or rest. If they activate, they can spend "gems" from their energy pool to do all sorts of actions: move, fight (melee or distance), defend, pick a lock, reroll, etc. If they rest, they can move a lot of gems from their "spent" pool box to their "available" pool box. When they take an action, they throw a number of dice equal to the number of gems they put in their action. There are three different kinds of dice: yellow (the weaker dice), orange (medium) and red (strong). Each character has a color based on their specialty: Conan throws red dice in combat while the Sorcerer throws yellow dice in combat; the thief throws red dice in Manipulation actions, while Conan throws orange dice; etc. Each player can have equipment cards (armor, magic potions, weapons, etc.) which give them bonuses on their dice rolls.
The Overlord plays differently. He uses a board with eight slidable tiles, plus his own Energy gems. Each tile corresponds to one unit (1 to 3 miniatures) on the game mat, and all of the miniature abilities are written on this tile (movement, armor, attack, special abilities). The tile position on the board corresponds to the numbers 1-8. The Overlord has a pool of energy gems and each time he activates one unit, he needs to spend a number of gems matching the tile placement: tile#1 costs 1 energy gem, tile#2 costs 2 gems, etc. Whatever tile the Overlord chooses to activate, he spends the corresponding energy cost (moving his energy gems from the available pool to the spent pool), then takes the tile out and moves it to the end of the sliding track: If he wants to activate this unit again, it will cost him 8 gems, because the unit is now on position 8. The Overlord can activate a maximum of two tiles, and he regains only a certain number of gems each turn (depending on the scenario).
In a typical scenario, the heroes need to accomplish something and the Overlord wins if the heroes fail to reach their objective — but in some scenarios, the Overlord has his own objectives and the Heroes win if they prevent him from accomplishing his goal.
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