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BGG랭킹
BGG전체 : 1528
STRATEGY : 754
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인원
3-6 명
BGG추천: 4-6 명 -
게임시간
90-120 분
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연령
13+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
2.86 / 5
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디자이너
Mac Gerdts
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아티스트
Julia Domeyer, Marina Fahrenbach, Mac Gerdts, Alexander Jung
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인원
게임 소개
안티케 II는 고대 문명 사이의 진화와 경쟁에 관한 도전적인 전략 게임이다. 고대 국가들은 도시를 만들고, 사원을 짓고, 바다를 항해하고, 과학과 기술의 새로운 원리를 발견한다. 그들의 군단과 갤리선은 새로운 정착지를 열고 적들의 공격으로부터 백성을 방어한다. 게임보드가 양면인 만큼 두 가지 시나리오를 선택할 수 있다.
모든 국가는 고대의 왕, 학자, 장군, 시민, 항해사들을 얻기 위해 노력한다. (선수 수에 따라) 고대 인격을 가진 특정 숫자를 먼저 획득하는 국가가 게임에서 승리합니다!
이 나라들 중 하나를 승리로 이끌어라. 그러나 당신의 적들이 당신의 사원을 파괴하기 위해 당신의 도시를 정복하고 싶어 할 것이니 주의하라. 주사위나 카드의 운이 아니라 사려 깊은 계획과 능숙한 외교술이 승부를 좌우한다.
디자이너 맥 게르트(Mac Gerdts)에 따르면 안티케 II는 2005년형 안티케와 여러 면에서 다르다. 우선, 플레이어들은 도시 토큰을 소유하게 되는데, 이것은 새롭게 설립된 도시가 어떤 자원을 생산해야 하는지에 대한 어느 정도의 선택을 가능하게 한다. 군부대가 비싸지고, 도시정복을 위한 규칙도 상당히 쉬워졌다. 과학의 발전 또한 바뀌었다. 중립 사원은 현재 존재하며, 파괴될 수 있으며, 다른 플레이어에게 해를 끼치지 않고 장군의 VP를 얻는다. 이 게임은 새로운 그래픽 디자인으로 두 개의 새로운 지도와 "라는 이름의 새로운 카드를 특징으로 한다.BELLONA" (고대 로마 전쟁의 여신)는 선발 선수의 이점에 대항하기 위해 도입되었다.
Gerdts는 이 모든 변화의 주요 목표가 도시를 쉽게 정복할 수 있는 규칙을 만드는 동시에 다른 선수들을 공격할 필요 없이 게임에서 이길 수 있는 더 많은 가능성을 여는 것이라고 언급했다.
모든 국가는 고대의 왕, 학자, 장군, 시민, 항해사들을 얻기 위해 노력한다. (선수 수에 따라) 고대 인격을 가진 특정 숫자를 먼저 획득하는 국가가 게임에서 승리합니다!
이 나라들 중 하나를 승리로 이끌어라. 그러나 당신의 적들이 당신의 사원을 파괴하기 위해 당신의 도시를 정복하고 싶어 할 것이니 주의하라. 주사위나 카드의 운이 아니라 사려 깊은 계획과 능숙한 외교술이 승부를 좌우한다.
디자이너 맥 게르트(Mac Gerdts)에 따르면 안티케 II는 2005년형 안티케와 여러 면에서 다르다. 우선, 플레이어들은 도시 토큰을 소유하게 되는데, 이것은 새롭게 설립된 도시가 어떤 자원을 생산해야 하는지에 대한 어느 정도의 선택을 가능하게 한다. 군부대가 비싸지고, 도시정복을 위한 규칙도 상당히 쉬워졌다. 과학의 발전 또한 바뀌었다. 중립 사원은 현재 존재하며, 파괴될 수 있으며, 다른 플레이어에게 해를 끼치지 않고 장군의 VP를 얻는다. 이 게임은 새로운 그래픽 디자인으로 두 개의 새로운 지도와 "라는 이름의 새로운 카드를 특징으로 한다.BELLONA" (고대 로마 전쟁의 여신)는 선발 선수의 이점에 대항하기 위해 도입되었다.
Gerdts는 이 모든 변화의 주요 목표가 도시를 쉽게 정복할 수 있는 규칙을 만드는 동시에 다른 선수들을 공격할 필요 없이 게임에서 이길 수 있는 더 많은 가능성을 여는 것이라고 언급했다.
Antike II is a challenging strategy game about evolution and competition among ancient civilizations. Ancient nations create cities, build temples, sail the seas, and discover new principles of science and technology. Their legions and galleys open new settlements and defend their people against attacks from their enemies. Two scenarios can be chosen as the game board is two-sided.
Every nation tries to win ancient kings, scholars, generals, citizens, and navigators for themselves. The nation that acquires a specified number (depending on the number of players) of ancient personalities first wins the game!
Lead one of these nations to victory—but watch out for your enemies as they will want to conquer your cities to destroy your temples. The game depends not on the luck of dice or cards, but on thoughtful plans and skillful diplomacy.
Antike II differs from the 2005 Antike in several ways, according to designer Mac Gerdts. To start, players now own city tokens, which allows them some degree of choice as to which resource a newly founded city shall produce. Military units have become more expensive, and the rules for the conquest of cities are considerably easier. The scientific progresses were altered as well. Neutral temples now exist, which may be destroyed, gaining VPs of a general, without harming other players. The game features two new maps in a new graphical design, and a new card named "BELLONA" (the ancient Roman goddess of war) has been introduced to counter the starting player's advantage.
Gerdts notes that the main goal of all of these changes was to make the rules for a conquest of cities easier, while also opening more possibilities to win the game without the need to attack other players.
Every nation tries to win ancient kings, scholars, generals, citizens, and navigators for themselves. The nation that acquires a specified number (depending on the number of players) of ancient personalities first wins the game!
Lead one of these nations to victory—but watch out for your enemies as they will want to conquer your cities to destroy your temples. The game depends not on the luck of dice or cards, but on thoughtful plans and skillful diplomacy.
Antike II differs from the 2005 Antike in several ways, according to designer Mac Gerdts. To start, players now own city tokens, which allows them some degree of choice as to which resource a newly founded city shall produce. Military units have become more expensive, and the rules for the conquest of cities are considerably easier. The scientific progresses were altered as well. Neutral temples now exist, which may be destroyed, gaining VPs of a general, without harming other players. The game features two new maps in a new graphical design, and a new card named "BELLONA" (the ancient Roman goddess of war) has been introduced to counter the starting player's advantage.
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