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BGG랭킹
BGG전체 : 4884
STRATEGY : 1880
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인원
2-4 명
BGG추천: 2-4 명 -
게임시간
120-180 분
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연령
13+
BGG추천: 8+ -
게임 난이도
2.71 / 5
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디자이너
T.L. Simons
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아티스트
T.L. Simons
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인원
게임 소개
블록 바이 블록: 반란 게임은 21세기 시위 운동, 폭동, 민중 봉기에 영감을 받은 반 협력적인 테이블 상판 게임이다. 각 플레이어들은 혁명가들을 통제하고 있다.노동자들, 학생들, 이웃들, 또는 죄수들이 매 게임마다 변화하는 도시의 거리에서 국가에 대항하여 싸우는 것입니다. 바리케이드를 쌓고, 전경과 충돌하고, 지역을 점령하고, 쇼핑센터를 약탈하고, 시간이 다 되어 군대가 도착하기 전에 도시를 해방시키세요! 블록 바이 블록은 숨겨진 의제, 심층 전략, 지역 통제, 비대칭 플레이어 능력, 그리고 수십억 개의 고유한 도시 배치를 무작위로 생성하는 특별한 방법을 특징으로 한다. 블록 바이 블록 2판에는 새로운 예술, 능률적인 게임플레이, 개선된 구성 요소 및 반란의 새로운 목표가 포함되어 있습니다!
경기는 10라운드까지 진행됩니다. 각 라운드는 1박이고 각 라운드는 2단계로 진행된다. 야간 단계에서는 각 플레이어가 3-5개의 행동을 취한 후 폴리스 작전 갑판과 폴리스 사기의 수준을 통제하는 폴리스 대응이 뒤따른다. 각 플레이어는 도시에서 2개의 블록으로 시작하고 게임 내내 더 추가할 수 있습니다. 플레이어의 차례가 되면 주사위를 굴리고 각 주사위에 1개 이상의 블록을 굴려 약탈, 점령, 공격, 바리케이드 등 한 가지 동작을 취한다. 선수들은 그들의 행동을 향상시키기 위해 전리품 카드를 사용할 수 있다. 모든 파벌이 돌아가면 경찰이 공격에 나서 파벌들이 지역을 해방시킬 기회를 갖는 해맞이 국면이 시작된다.
경찰과 국가는 모든 파벌의 공동의 적이다. 파벌들은 사회적 폭동이 성공하기 위해 자신의 모든 지역에 직업을 만들어야 한다. 그러나 각 계파는 게임에서 이기기 위해 계파가 완수해야 할 일련의 구체적인 과제를 가지고 있는 그들만의 비밀 의제를 가지고 있다. 다수의 계파가 사회적 의제를 갖게 되고 함께 게임에서 이기려면 협력해야 한다. 그러나 어떤 파벌들은 비밀리에 사회 반란에 대항하는 뱅가드주의나 허무주의 의제를 가지고 있을 수 있다. 이 파벌들은 혼자서만 이길 수 있어!
경기는 10라운드까지 진행됩니다. 각 라운드는 1박이고 각 라운드는 2단계로 진행된다. 야간 단계에서는 각 플레이어가 3-5개의 행동을 취한 후 폴리스 작전 갑판과 폴리스 사기의 수준을 통제하는 폴리스 대응이 뒤따른다. 각 플레이어는 도시에서 2개의 블록으로 시작하고 게임 내내 더 추가할 수 있습니다. 플레이어의 차례가 되면 주사위를 굴리고 각 주사위에 1개 이상의 블록을 굴려 약탈, 점령, 공격, 바리케이드 등 한 가지 동작을 취한다. 선수들은 그들의 행동을 향상시키기 위해 전리품 카드를 사용할 수 있다. 모든 파벌이 돌아가면 경찰이 공격에 나서 파벌들이 지역을 해방시킬 기회를 갖는 해맞이 국면이 시작된다.
경찰과 국가는 모든 파벌의 공동의 적이다. 파벌들은 사회적 폭동이 성공하기 위해 자신의 모든 지역에 직업을 만들어야 한다. 그러나 각 계파는 게임에서 이기기 위해 계파가 완수해야 할 일련의 구체적인 과제를 가지고 있는 그들만의 비밀 의제를 가지고 있다. 다수의 계파가 사회적 의제를 갖게 되고 함께 게임에서 이기려면 협력해야 한다. 그러나 어떤 파벌들은 비밀리에 사회 반란에 대항하는 뱅가드주의나 허무주의 의제를 가지고 있을 수 있다. 이 파벌들은 혼자서만 이길 수 있어!
Bloc by Bloc: The Insurrection Game is a semi-cooperative tabletop game inspired by 21st century protest movements, riots and popular uprisings. Each player controls a faction of revolutionaries—Workers, Students, Neighbors, or Prisoners—fighting against the State in the streets of a city that change with each game. Build barricades, clash with riot cops, occupy districts, loot shopping centers, and liberate the city before time runs out and the military arrives! Bloc by Bloc features hidden agendas, deep strategy, area control, asymmetrical player abilities, and a special method for randomly generating billions of unique city layouts. Bloc by Bloc 2nd edition features brand new art, streamlined gameplay, improved components and new objectives for the insurrection!
The game lasts up to 10 rounds. Each round is 1 night and each night has 2 phases. During the Nighttime phase, each player takes a turn: 3-5 actions followed by a police response that is controlled by the Police Ops deck and the level of Police Morale. Each player starts with 2 blocs in the city and can add more throughout the game. On a player's turn, they roll dice and take one action (such as looting, occupying, attacking, or barricading) for each die rolled with 1+ of their blocs. Players may use loot cards to enhance their actions. After all factions have taken their turns, the Sunrise phase begins, which is when police go on the attack and factions have a chance to liberate districts.
The police and the State are the common enemies of all factions. Factions must build occupations in all of their own districts for the social insurrection to be successful. However, each faction also has its own secret agenda with a set of specific tasks that faction must complete in order to win the game. The majority of factions will have Social Agendas and they must cooperate to win the game together. But some factions may have Vanguardist or Nihilist Agendas that secretly pit them against the social insurrection. These factions can only win the game alone!
The game lasts up to 10 rounds. Each round is 1 night and each night has 2 phases. During the Nighttime phase, each player takes a turn: 3-5 actions followed by a police response that is controlled by the Police Ops deck and the level of Police Morale. Each player starts with 2 blocs in the city and can add more throughout the game. On a player's turn, they roll dice and take one action (such as looting, occupying, attacking, or barricading) for each die rolled with 1+ of their blocs. Players may use loot cards to enhance their actions. After all factions have taken their turns, the Sunrise phase begins, which is when police go on the attack and factions have a chance to liberate districts.
The police and the State are the common enemies of all factions. Factions must build occupations in all of their own districts for the social insurrection to be successful. However, each faction also has its own secret agenda with a set of specific tasks that faction must complete in order to win the game. The majority of factions will have Social Agendas and they must cooperate to win the game together. But some factions may have Vanguardist or Nihilist Agendas that secretly pit them against the social insurrection. These factions can only win the game alone!
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