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  • 인원

    2-4 명

    BGG추천: 2-3 명
  • 게임시간

    60-180 분

  • 연령

    12+

    BGG추천: 14+
  • 게임 난이도

    3.84 / 5

게임 소개

Orléans Storys는 Orléans에서 알려진 가방 만들기 메커니즘을 기반으로 하며, 이 메커니즘은 플레이어들이 다른 시대를 겪고 다른 도전에 직면하는 스토리텔링 경험으로 더욱 발전되었다. 대체로, 오를éans의 도시와 주변 마을과의 무역에 집중하는 대신, 플레이어들은 현재 루아르 계곡에 정착하고 있다. 플레이어는 농사를 짓고 생산하며 마을을 건설하고 요새와 교회를 건설해야 한다. 그들은 번영과 성공의 시간뿐만 아니라 박탈의 시간들도 경험하게 될 것이다; 그들은 굶주림과 전염병에 저항하고, 그들의 땅을 위해 싸워야 하며, 아마도 그들의 정착민들의 삶을 보장하기 위해 외국 땅을 정복해야 한다. 그러나 결국 평화와 영토와 마을의 공동행정이 있다.

이 게임은 두 가지 이야기를 포함하고 있다: "퍼스트 킹덤"과 "을 인용합니다.왕의 총애. 제1왕국은 소위 8개의 시대를 아우르는 서사시이며, 각각의 시대는 각기 다른 조건과 강조점을 특징으로 한다. 때로는 기사님들이 정착해서 외국 영토를 정복할 수 있고, 때로는 흑사병이 정착민들을 위협하기도 합니다. 모두가 의약품을 개발하기 위해 함께 노력하지 않는다면 말이죠.

"더 킹스 페이버드"는 게임의 도입부로 더 짧고 단순하며 더 적합하다. 5세대가 넘으면 각 시대가 끝날 때까지 어떤 과제를 완수해야 하고, 그렇게 하지 못한 사람은 무자비하게 자퇴할 것이다. 게임을 일찍 끝내야 한다는 위협은 지속적인 스릴을 제공하지만, 모든 작업은 성취할 수 있기 때문에 (보통) 모든 플레이어가 5번째 시대의 종말을 경험할 수 있다; 그러나 이 시점에서 모든 사람의 업적이 왕의 성에서 비교될 것이기 때문에 임무에만 집중한 사람들은 처벌될 것이다.영토 크기, 건물, 상품 및 동전에 대한 승리 포인트를 획득합니다.

다양한 시대가 게임의 규칙뿐만 아니라 플레이의 매개 변수에도 영향을 미치며 새로운 전략적 가능성을 만들어냅니다. 이는 플레이어들이 지속적으로 현재 조건에 적응하는 데 도전하게 되어 마치 스토리를 경험하는 듯한 인상을 주지만, 레거시 게임과 달리 이러한 스토리는 얼마든지 반복할 수 있다. 시대마다의 변화는 멀리서 사물을 바라보는 새로운 방식을 요구하지만, 이는 플레이어들이 모든 관련 정보와 규칙적 특수성뿐만 아니라 내레이션된 스토리 형태로 다가오는 게임에 대비하는 방법에 대한 힌트를 찾을 수 있는 스토리 책자를 통해 플레이어들에게 보다 쉽게 다가온다.

—출판사의 설명
Orléans Stories is based on the bag-building mechanism known from Orléans, with this mechanisms having been further developed into a storytelling experience in which players go through different eras and face different challenges. Broadly speaking, instead of focusing on the city of Orléans and trade with the surrounding villages, player are now settling the Loire Valley. Players must farm and produce, found villages, and build fortresses and churches. They will experience times of prosperity and success, but also times of deprivation; they must defy hunger and plague, fight for their land, and perhaps conquer foreign lands to secure the lives of their settlers. In the end, however, there is peace and the joint administration of territories and villages.

The game includes two stories: "The First Kingdom" and "The King's Favor". "The First Kingdom" is an epic story that spans eight so-called eras, and each era features different conditions and emphases. Sometimes knights settle down, with whose help you can conquer foreign territories, sometimes the plague threatens to decimate the population of settlers unless all have worked together to develop medicine.

"The King's Favor" is shorter, simpler, and more suitable as an introduction to the game. Over five eras, certain tasks have to be fulfilled by the end of each era, and those who fail to do so will drop out mercilessly. The threat of having to end the game prematurely provides a constant thrill, but all tasks are achievable, so that (usually) all players experience the end of the fifth era — but those who have concentrated only on the tasks will be punished because at this point everyone's achievements will be compared in the king's castle, and you will receive victory points for territory size, buildings, goods, and coins.

The different eras affect the parameters of play as well as the rules of the game, creating new strategic possibilities. This challenges players to constantly adapt to current conditions, giving you the impression of experiencing a story, but unlike in legacy games, these stories can be repeated as often as you like. The changes from era to era require a new way of looking at things from a distance, but this is made easier for players by a story booklet in which players will find not only all relevant information and rule peculiarities, but also hints of how to prepare for the upcoming game in the form of a narrated story.

—description from the publisher

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