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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
15-20 분
-
연령
6+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Rey Alicea
-
아티스트
-
인원
게임 소개
6세 이상
양이 우리에서 나왔다가 모여드는 게임입니다. 당신의 목표는 결국 당신의 피부색 중 가장 많은 양을 갖는 것입니다.
12개의 2x2 단위 타일("sheep"이라고 함)이 있으며, 한 면에는 검은 양이, 다른 면에는 흰 양이 있는 2개의 반전 타일 세트로 구성되어 있다. 백색비는 {6:1, 5:2, 4:3, 3:4, 2:5, 1:6)이다.
한 세트 블랙업은 다른 세트 화이트업과 무작위로 혼합된 다음 바둑판의 9개의 중앙점을 둘러싸는 링에 무작위로 배치되어 펜을 형성한다.
이동
차례가 되면, 양은 항상 정확히 5의 거리를 이동하고, 무리를 형성하지 않으면 뒤집습니다. 그들은 한 번에 한 번의 방향 전환이 허용된다.
그 게임은 두 단계로 되어 있다: 1) 우리에서 흩어지는 것, 2) 함께 모이는 것.
1) 우리에서 흩어지면서
분산 단계에서는 공유 가장자리의 길이가 가장 긴 움직이는 양에게 우선권이 주어집니다. 양은 총 연결 길이와 접촉 모서리의 수를 줄이기 위해 움직여야 합니다. 양들이 서로 접촉하지 않을 때 분산 단계는 끝납니다.
2) 모여서.
이 단계 동안, 양들은 서로 옆으로 움직일 수 있다. 그들이 다른 친근한 양들과 모퉁이 이상을 공유하게 되면, 그들은 무리를 형성하고 뒤집기로 턴을 완성할 필요가 없습니다. 몰려든 양은 더 이상 움직이지 않고 뒤집힐 수도 없다.
플레이 중에는 보드 위치를 반복할 수 없습니다(예: 다른 플레이어가 방금 움직인 피스를 반환함).
모든 양이 떼를 지으면 게임이 끝납니다.
주의: 데일 월튼의 모든 제안과 규칙들의 간결한 표현에 대해 많은 감사를 드립니다.
-디자이너의 설명
양이 우리에서 나왔다가 모여드는 게임입니다. 당신의 목표는 결국 당신의 피부색 중 가장 많은 양을 갖는 것입니다.
12개의 2x2 단위 타일("sheep"이라고 함)이 있으며, 한 면에는 검은 양이, 다른 면에는 흰 양이 있는 2개의 반전 타일 세트로 구성되어 있다. 백색비는 {6:1, 5:2, 4:3, 3:4, 2:5, 1:6)이다.
한 세트 블랙업은 다른 세트 화이트업과 무작위로 혼합된 다음 바둑판의 9개의 중앙점을 둘러싸는 링에 무작위로 배치되어 펜을 형성한다.
이동
차례가 되면, 양은 항상 정확히 5의 거리를 이동하고, 무리를 형성하지 않으면 뒤집습니다. 그들은 한 번에 한 번의 방향 전환이 허용된다.
그 게임은 두 단계로 되어 있다: 1) 우리에서 흩어지는 것, 2) 함께 모이는 것.
1) 우리에서 흩어지면서
분산 단계에서는 공유 가장자리의 길이가 가장 긴 움직이는 양에게 우선권이 주어집니다. 양은 총 연결 길이와 접촉 모서리의 수를 줄이기 위해 움직여야 합니다. 양들이 서로 접촉하지 않을 때 분산 단계는 끝납니다.
2) 모여서.
이 단계 동안, 양들은 서로 옆으로 움직일 수 있다. 그들이 다른 친근한 양들과 모퉁이 이상을 공유하게 되면, 그들은 무리를 형성하고 뒤집기로 턴을 완성할 필요가 없습니다. 몰려든 양은 더 이상 움직이지 않고 뒤집힐 수도 없다.
플레이 중에는 보드 위치를 반복할 수 없습니다(예: 다른 플레이어가 방금 움직인 피스를 반환함).
모든 양이 떼를 지으면 게임이 끝납니다.
주의: 데일 월튼의 모든 제안과 규칙들의 간결한 표현에 대해 많은 감사를 드립니다.
-디자이너의 설명
Ages 6+
A game where sheep leave their pen and then flock together. Your goal is to end up with the most sheep of your color.
There are 12 2x2unit tiles (called "sheep") comprising 2 sets of reversible tiles with black sheep on one side and white sheep on the other, having Black: White ratios of {6:1, 5:2, 4:3, 3:4, 2:5, 1:6).
One set black-up is randomly mixed with the other set white-up and then randomly dealt out in a ring enclosing the 9 central points of a go board, forming a pen.
Movement
On a turn, Sheep always move a distance of exactly 5, and if not forming a flock, they then flip over. They are allowed one change of direction per move.
The game has two phases: 1) Dispersing from the pen, 2) Flocking together.
1) Dispersing from the pen,
During the Dispersing phase, priority is given to moving sheep that have the most length of shared edges. The sheep must move to reduce the total length of connections, and the number of touching corners. The Dispersing phase ends when no sheep are touching each other.
2) Flocking together.
During this phase, the sheep may move next to one another. When they end up sharing more than a corner with other friendly sheep, they form a flock and are not required to complete the turn with is flip. Flocked sheep no longer move and may not be flipped.
It is not allowed to repeat board positions during play (for example by returning a piece that the other player just moved)
The game ends when all the sheep are in Flocks.
Note: Many thanks to Dale Walton for all of his suggestions and concise wording of the rules.
-description from designer
A game where sheep leave their pen and then flock together. Your goal is to end up with the most sheep of your color.
There are 12 2x2unit tiles (called "sheep") comprising 2 sets of reversible tiles with black sheep on one side and white sheep on the other, having Black: White ratios of {6:1, 5:2, 4:3, 3:4, 2:5, 1:6).
One set black-up is randomly mixed with the other set white-up and then randomly dealt out in a ring enclosing the 9 central points of a go board, forming a pen.
Movement
On a turn, Sheep always move a distance of exactly 5, and if not forming a flock, they then flip over. They are allowed one change of direction per move.
The game has two phases: 1) Dispersing from the pen, 2) Flocking together.
1) Dispersing from the pen,
During the Dispersing phase, priority is given to moving sheep that have the most length of shared edges. The sheep must move to reduce the total length of connections, and the number of touching corners. The Dispersing phase ends when no sheep are touching each other.
2) Flocking together.
During this phase, the sheep may move next to one another. When they end up sharing more than a corner with other friendly sheep, they form a flock and are not required to complete the turn with is flip. Flocked sheep no longer move and may not be flipped.
It is not allowed to repeat board positions during play (for example by returning a piece that the other player just moved)
The game ends when all the sheep are in Flocks.
Note: Many thanks to Dale Walton for all of his suggestions and concise wording of the rules.
-description from designer
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