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BGG랭킹
BGG전체 : 6859
STRATEGY : 2174
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인원
2-4 명
BGG추천: 2-4 명 -
게임시간
60-120 분
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연령
12+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
3.82 / 5
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디자이너
Costa, Rôla
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아티스트
James Churchill, Olivier Fagnère
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인원
게임 소개
17세기 말, 오트빌레르 수도원의 지하실을 책임지고 있던 프랑스 베네딕토회 수도사가 포도주를 그 지역과 차별화하는데 중요한 기여를 했다. 그 결과, 특히 흑포도 품종으로 만든 백포도주를 비롯한 우수한 품질의 와인을 생산하는 것이 가능해졌다. 돔 피에르 PéRignon은 처음에 와인의 반짝임이 부정적인 특징이라고 느꼈지만, 결과적으로 품질과 양이 증가하여 샴페인의 감사와 인정으로 이어지는 길을 만들었다.
18세기 내내, 샴페인 가문이 세워졌고, 새로운 비즈니스 역학이 이 지역에서 성장했다. 이 집들은 샴페인의 진화 과정을 이끌면서 소규모 농장과 수도원 생산을 대체했고, 더 많은 포도밭을 심거나 다른 생산자에게 포도를 사거나 둘 다로부터 포도를 사들임으로써 전문화에 숙달되었다. 그들의 제품을 홍보하기 위해, 그 집들은 샴페인 와인 샘플을 유럽 왕실 법원에 가져가기 위해 판매 대리인을 고용했는데, 이것은 샴페인을 마시는 매혹적인 패션의 중요한 요소였다.
생산량 증가, 품질 향상, 그리고 증가하는 인기에도 불구하고, 무역은 19세기 동안 눈부신 속도에 도달하지 못했다; 이것이 돔 피에르 게임이 돈을 벌기보다 명성을 얻는 것에 더 많은 의미를 갖는 이유이다. 이 게임에서 당신은 대서양 반대편은 물론 유럽 전역에서 와인을 생산, 판매하는 가장 오래된 샴페인 메종 중 하나를 책임진다. 지역경제가 활성화되고, 고용이 증가하고, 여러분의 브랜드가 보편적으로 인정받게 될 것입니다.
이 모든 것을 실현하기 위해서는 포도밭에서 시작하는 일련의 행동들이 필요할 것이다. 당신은 가장 권위 있는 샴페인 메종을 건설하기 위해 지속적인 발전을 찾고, 상대에게 끊임없이 반응하고, 선택을 최적화해야 할 것이다. 게임 측면에서 보면, 차례대로 와이너리 게임 보드의 디스크를 위로 올리고 액션을 수행하면 게임이 진행될수록 액션이 더 강력해진다. 포도밭에 심고, 작물을 수확하고, 이웃에게 포도를 사고, 당신의 지하실에서 와인을 만들고(다른 사람들보다 더 가치 있는 것), 4개의 시장 경로에 판매원과 포도원과 지하실에서 일하는 노동자를 배정하고, 필요한 액세서리를 획득하여 생산량을 향상시키게 된다.
18세기 내내, 샴페인 가문이 세워졌고, 새로운 비즈니스 역학이 이 지역에서 성장했다. 이 집들은 샴페인의 진화 과정을 이끌면서 소규모 농장과 수도원 생산을 대체했고, 더 많은 포도밭을 심거나 다른 생산자에게 포도를 사거나 둘 다로부터 포도를 사들임으로써 전문화에 숙달되었다. 그들의 제품을 홍보하기 위해, 그 집들은 샴페인 와인 샘플을 유럽 왕실 법원에 가져가기 위해 판매 대리인을 고용했는데, 이것은 샴페인을 마시는 매혹적인 패션의 중요한 요소였다.
생산량 증가, 품질 향상, 그리고 증가하는 인기에도 불구하고, 무역은 19세기 동안 눈부신 속도에 도달하지 못했다; 이것이 돔 피에르 게임이 돈을 벌기보다 명성을 얻는 것에 더 많은 의미를 갖는 이유이다. 이 게임에서 당신은 대서양 반대편은 물론 유럽 전역에서 와인을 생산, 판매하는 가장 오래된 샴페인 메종 중 하나를 책임진다. 지역경제가 활성화되고, 고용이 증가하고, 여러분의 브랜드가 보편적으로 인정받게 될 것입니다.
이 모든 것을 실현하기 위해서는 포도밭에서 시작하는 일련의 행동들이 필요할 것이다. 당신은 가장 권위 있는 샴페인 메종을 건설하기 위해 지속적인 발전을 찾고, 상대에게 끊임없이 반응하고, 선택을 최적화해야 할 것이다. 게임 측면에서 보면, 차례대로 와이너리 게임 보드의 디스크를 위로 올리고 액션을 수행하면 게임이 진행될수록 액션이 더 강력해진다. 포도밭에 심고, 작물을 수확하고, 이웃에게 포도를 사고, 당신의 지하실에서 와인을 만들고(다른 사람들보다 더 가치 있는 것), 4개의 시장 경로에 판매원과 포도원과 지하실에서 일하는 노동자를 배정하고, 필요한 액세서리를 획득하여 생산량을 향상시키게 된다.
At the end of the 17th century, a French Benedictine monk in charge of the cellar at Hautvillers Abbey made an important contribution to differentiate wines from that region. As a result, it became possible to produce wines of superior quality, particularly in white wines made from black grape varieties. While Dom Pierre Pérignon initially felt the sparkling of the wine was a negative feature, the consequent increase in both quality and quantity created the path that lead to the appreciation and recognition of champagne.
Throughout the 18th century, several "champagne houses" — or Champagne Maisons — were founded, and a new business dynamic grew in the region. These houses replaced small farm and monastery production in leading the evolutionary process of champagne, and by planting more vineyards or buying grapes from other producers or both, they mastered the specialization. To promote their product, the houses hired sales agents to take samples of their champagne wines to the Royal Courts of Europe, a crucial factor in generating the glamorous fashion of drinking champagne.
Despite production growth, improved quality, and increasing popularity, trade did not reach spectacular rates during the 19th century — which is why the game Dom Pierre is much more about winning prestige than earning money. In the game, you are responsible for one of the oldest Champagne Maisons, producing and selling wine all over Europe, not to mention the other side of the Atlantic. The local economy will be boosted, employment increased, and your brand will become universally recognized.
To make all this happen will require a chain of actions that starts in your vineyard. You will need to look for continuous improvement, constantly react to your opponents, and optimize your choices to build the most prestigious Champagne Maison. In game terms, on a turn you move up a disc on the winery game board and perform an action, with the actions become more powerful as the game progresses. You will plant in the vineyards, harvest crops, buy grapes from neighbors, make wines in your cellar (some more valuable than others), allocate salespeople on four market routes and workers in the vineyard and cellar, and acquire the necessary accessories to improve production.
Throughout the 18th century, several "champagne houses" — or Champagne Maisons — were founded, and a new business dynamic grew in the region. These houses replaced small farm and monastery production in leading the evolutionary process of champagne, and by planting more vineyards or buying grapes from other producers or both, they mastered the specialization. To promote their product, the houses hired sales agents to take samples of their champagne wines to the Royal Courts of Europe, a crucial factor in generating the glamorous fashion of drinking champagne.
Despite production growth, improved quality, and increasing popularity, trade did not reach spectacular rates during the 19th century — which is why the game Dom Pierre is much more about winning prestige than earning money. In the game, you are responsible for one of the oldest Champagne Maisons, producing and selling wine all over Europe, not to mention the other side of the Atlantic. The local economy will be boosted, employment increased, and your brand will become universally recognized.
To make all this happen will require a chain of actions that starts in your vineyard. You will need to look for continuous improvement, constantly react to your opponents, and optimize your choices to build the most prestigious Champagne Maison. In game terms, on a turn you move up a disc on the winery game board and perform an action, with the actions become more powerful as the game progresses. You will plant in the vineyards, harvest crops, buy grapes from neighbors, make wines in your cellar (some more valuable than others), allocate salespeople on four market routes and workers in the vineyard and cellar, and acquire the necessary accessories to improve production.
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