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BGG랭킹
BGG전체 : 2978
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인원
1-5 명
BGG추천: 2-4 명 -
게임시간
45-45 분
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연령
14+
BGG추천: 14+ -
게임 난이도
2.86 / 5
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디자이너
Adam Hill, Ben Pinchback, Matt Riddle
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아티스트
Ilya Avakov, Marlies Barends
-
인원
게임 소개
모터 시티는 디트로이트의 헤이데이에 자동차 공장을 운영하는 것에 관한 전략적인 롤 앤 라이트 게임이다.
Motor City에는 두 개의 플레이어 시트가 있으며, 각각 여러 영역이 있습니다.
이러한 영역은 진행하면서 표시하게 될 트랙으로 표시됩니다. 많은 트랙들이 게임의 다른 요소들과 상호 연결되어 있어, 진행 중에 보너스와 더 많은 포인트를 풀 수 있는 기회를 제공한다. 이 모든 트랙에서 전진하는 것은 다양한 양의 포인트, 발전 그리고 보너스를 제공합니다.
경기는 8라운드 동안 진행됩니다. 각 라운드에서 플레이어 수에 따라 색칠한 주사위를 굴린 다음 값과 색상을 기준으로 액션 차트의 공간에 배치합니다. 각 플레이어는 하나의 주사위를 초안하여 사용합니다. 일단 모든 사람이 두 번 다이를 초안하면, 모든 플레이어는 나머지 다이를 액션 차트에 사용할 수 있습니다.
초안한 각 주사위는 다음 세 가지 작업을 수행할 수 있습니다.
1. 다이를 제거한 공간의 보너스를 모읍니다.
2. 다이를 제거한 공간(또는 업그레이드 또는 리서치)과 관련된 작업을 수행합니다.
3. 압연된 감사자 다이에 의해 다이가 차단되지 않는 한, 시트의 공간을 움직입니다.
그러면 모든 플레이어들은 남은 다이의 공간과 관련된 액션을 받게 된다.
8라운드가 끝나면 엔지니어링, 조립, 테스트 등에서 점수를 획득합니다. 점수가 가장 많은 사람이 이기는 거예요.
다섯 가지 작업을 통해 시트의 한 부서에서 사용 가능한 공간을 채울 수 있습니다.
속도계 동작이 가장 간단합니다. 보너스가 없는 싱글 트랙이지만 라운드마다 포인트 수가 늘어나 보상을 받게 된다.
당신이 돈을 버는 곳은 영업부입니다. 다양한 행동들은 돈을 쓰도록 요구하는데, 만약 당신이 그것에 집중하는 것을 선택한다면, 그것은 큰 포인트의 원천이 될 수 있습니다.
테스트 부서에서는 보너스로 가득 찬 3개의 트랙에서 자동차 경주를 할 수 있습니다. 하지만 트랙에서 출발하기 위해서는 차 값을 지불해야 합니다.
엔지니어링 부서는 (테스트 트랙과는 다른 맛의) 보너스로 가득 찬 5개의 트랙을 전진시킬 수 있도록 합니다. 트랙에서 시작하기 위해서는 다른 부서 중 하나에서 엔지니어 보너스를 받아야 합니다. 각 트랙의 끝에는 메가 보너스 또는 최종 게임 득점 기회가 포함되지만, 활성화되기 전에 요구 사항을 잠금 해제해야 합니다.
생산 부서에는 필요에 따라 여러 방향으로 전진할 수 있는 단일 그리드 형태의 트랙이 있습니다. 점수를 많이 주지만 다른 학과에서 반드시 찾아야 하는 요건을 갖춘 허브가 여럿 있다.
작업을 업그레이드하면 작업에 의해 제공되는 충원량을 영구적으로 두 배 또는 세 배로 늘리기 위해 돈을 사용할 수 있습니다. 이는 다음 작업을 수행하는 모든 방법에 적용됩니다. 2단계와 3단계에서 선택한 작업을 통해 수행되는지 또는 보너스를 통해 수행하는지 여부.
Researching을 통해 연구 트랙을 진행할 수 있습니다. 세 번째 발전이 있을 때마다 자유로운 행동이나 당신이 선택한 일회성 보너스를 줍니다.
모터 시티는 주사위를 초안하고 시트 영역을 차단하는 감사관을 상대로 자신의 점수를 최고점으로 매기는 솔로 모드가 있다. 설정 중에 주사위 색을 변경함으로써 난이도를 쉽게 조절할 수 있으며, 별도의 규칙도 없다.
모터 시티는 모터 시티 게임웍스 로드 롤 앤 라이트 시리즈의 3번째 게임이다.
1차전: 함대: 주사위 게임
게임 2: 쓰리 시스터즈
3차전: 모터 시티
–description
Motor City에는 두 개의 플레이어 시트가 있으며, 각각 여러 영역이 있습니다.
이러한 영역은 진행하면서 표시하게 될 트랙으로 표시됩니다. 많은 트랙들이 게임의 다른 요소들과 상호 연결되어 있어, 진행 중에 보너스와 더 많은 포인트를 풀 수 있는 기회를 제공한다. 이 모든 트랙에서 전진하는 것은 다양한 양의 포인트, 발전 그리고 보너스를 제공합니다.
경기는 8라운드 동안 진행됩니다. 각 라운드에서 플레이어 수에 따라 색칠한 주사위를 굴린 다음 값과 색상을 기준으로 액션 차트의 공간에 배치합니다. 각 플레이어는 하나의 주사위를 초안하여 사용합니다. 일단 모든 사람이 두 번 다이를 초안하면, 모든 플레이어는 나머지 다이를 액션 차트에 사용할 수 있습니다.
초안한 각 주사위는 다음 세 가지 작업을 수행할 수 있습니다.
1. 다이를 제거한 공간의 보너스를 모읍니다.
2. 다이를 제거한 공간(또는 업그레이드 또는 리서치)과 관련된 작업을 수행합니다.
3. 압연된 감사자 다이에 의해 다이가 차단되지 않는 한, 시트의 공간을 움직입니다.
그러면 모든 플레이어들은 남은 다이의 공간과 관련된 액션을 받게 된다.
8라운드가 끝나면 엔지니어링, 조립, 테스트 등에서 점수를 획득합니다. 점수가 가장 많은 사람이 이기는 거예요.
다섯 가지 작업을 통해 시트의 한 부서에서 사용 가능한 공간을 채울 수 있습니다.
속도계 동작이 가장 간단합니다. 보너스가 없는 싱글 트랙이지만 라운드마다 포인트 수가 늘어나 보상을 받게 된다.
당신이 돈을 버는 곳은 영업부입니다. 다양한 행동들은 돈을 쓰도록 요구하는데, 만약 당신이 그것에 집중하는 것을 선택한다면, 그것은 큰 포인트의 원천이 될 수 있습니다.
테스트 부서에서는 보너스로 가득 찬 3개의 트랙에서 자동차 경주를 할 수 있습니다. 하지만 트랙에서 출발하기 위해서는 차 값을 지불해야 합니다.
엔지니어링 부서는 (테스트 트랙과는 다른 맛의) 보너스로 가득 찬 5개의 트랙을 전진시킬 수 있도록 합니다. 트랙에서 시작하기 위해서는 다른 부서 중 하나에서 엔지니어 보너스를 받아야 합니다. 각 트랙의 끝에는 메가 보너스 또는 최종 게임 득점 기회가 포함되지만, 활성화되기 전에 요구 사항을 잠금 해제해야 합니다.
생산 부서에는 필요에 따라 여러 방향으로 전진할 수 있는 단일 그리드 형태의 트랙이 있습니다. 점수를 많이 주지만 다른 학과에서 반드시 찾아야 하는 요건을 갖춘 허브가 여럿 있다.
작업을 업그레이드하면 작업에 의해 제공되는 충원량을 영구적으로 두 배 또는 세 배로 늘리기 위해 돈을 사용할 수 있습니다. 이는 다음 작업을 수행하는 모든 방법에 적용됩니다. 2단계와 3단계에서 선택한 작업을 통해 수행되는지 또는 보너스를 통해 수행하는지 여부.
Researching을 통해 연구 트랙을 진행할 수 있습니다. 세 번째 발전이 있을 때마다 자유로운 행동이나 당신이 선택한 일회성 보너스를 줍니다.
모터 시티는 주사위를 초안하고 시트 영역을 차단하는 감사관을 상대로 자신의 점수를 최고점으로 매기는 솔로 모드가 있다. 설정 중에 주사위 색을 변경함으로써 난이도를 쉽게 조절할 수 있으며, 별도의 규칙도 없다.
모터 시티는 모터 시티 게임웍스 로드 롤 앤 라이트 시리즈의 3번째 게임이다.
1차전: 함대: 주사위 게임
게임 2: 쓰리 시스터즈
3차전: 모터 시티
–description
Motor City is a strategic roll-and-write game about running an auto plant in the heydey of Detroit.
In Motor City, you have two player sheets, each with multiple areas.
These areas are represented by tracks that you will mark off as you make progress. Many of the tracks are interconnected with other elements in the game, giving you bonuses along the way and opportunities to unlock more points. Advancing on all of these tracks offers various amounts of points, advancements, and bonuses.
The game lasts eight rounds. Each round, roll colored dice based on the number of players, then place them on spaces on the action chart based on value and color. Each player drafts one die and uses it. Once everyone has drafted a die twice, all players get to use the remaining die on the action chart.
Each die you draft lets you do three things, which you do in this order:
1. Collect the bonus of the space from which you removed the die.
2. Take the action associated with the space from which you removed the die (or, alternatively, UPGRADE, or RESEARCH).
3. Take the action of the space on your sheet where you placed the die, unless it's blocked off by the rolled Auditor die.
Then all players receive the action associated with the space of the remaining die.
After eight rounds, you score points for your progress in engineering, assembly, testing, and more. Whoever has the most points wins.
The five actions allow you to fill an available space in one department on your sheet:
The Speedometer action is the simplest. It's a single track with no bonuses, but it will reward you with an increasing number of points each round.
The Sales department is where you earn money. Various actions require you to spend money, and if you choose to focus on it, it can be a source of big points.
The Testing department lets you race your car around 3 tracks filled with bonuses. However, to start on a track you have to pay for a car.
The Engineering department lets your advance up 5 tracks filled with bonuses (of a different flavor than the testing tracks). To start on a track, you must collect an engineer bonus from one of the other departments. The end of each track includes a mega-bonus or end-game scoring opportunity, but its requirements must be unlocked before it's active.
The Production department has a single grid-like track that allows you to advance in several directions as needed. It has several hubs that give a lot of points, but have requirements that must be found in other departments.
UPGRADING an action allows you to spend money to permanently double or triple the amount of fills provided by it. This applies to all ways that action is gained: Whether through selected actions in steps 2 and 3, or any bonuses.
RESEARCHING allows you to advance on the Research track. Every third advancement gives you a free action or a one-time bonus of your choice.
Motor City has a solo mode in which you try to top your own score against an auditor that drafts dice and blocks areas of your sheet. Its difficulty can easily be adjusted by changing the colors of dice during setup, with no added rules.
Motor City is game 3 of the Motor City Gameworks Loaded Roll and Write series.
Game 1: Fleet: The Dice Game
Game 2: Three Sisters
Game 3: Motor City
–description from the designer
In Motor City, you have two player sheets, each with multiple areas.
These areas are represented by tracks that you will mark off as you make progress. Many of the tracks are interconnected with other elements in the game, giving you bonuses along the way and opportunities to unlock more points. Advancing on all of these tracks offers various amounts of points, advancements, and bonuses.
The game lasts eight rounds. Each round, roll colored dice based on the number of players, then place them on spaces on the action chart based on value and color. Each player drafts one die and uses it. Once everyone has drafted a die twice, all players get to use the remaining die on the action chart.
Each die you draft lets you do three things, which you do in this order:
1. Collect the bonus of the space from which you removed the die.
2. Take the action associated with the space from which you removed the die (or, alternatively, UPGRADE, or RESEARCH).
3. Take the action of the space on your sheet where you placed the die, unless it's blocked off by the rolled Auditor die.
Then all players receive the action associated with the space of the remaining die.
After eight rounds, you score points for your progress in engineering, assembly, testing, and more. Whoever has the most points wins.
The five actions allow you to fill an available space in one department on your sheet:
The Speedometer action is the simplest. It's a single track with no bonuses, but it will reward you with an increasing number of points each round.
The Sales department is where you earn money. Various actions require you to spend money, and if you choose to focus on it, it can be a source of big points.
The Testing department lets you race your car around 3 tracks filled with bonuses. However, to start on a track you have to pay for a car.
The Engineering department lets your advance up 5 tracks filled with bonuses (of a different flavor than the testing tracks). To start on a track, you must collect an engineer bonus from one of the other departments. The end of each track includes a mega-bonus or end-game scoring opportunity, but its requirements must be unlocked before it's active.
The Production department has a single grid-like track that allows you to advance in several directions as needed. It has several hubs that give a lot of points, but have requirements that must be found in other departments.
UPGRADING an action allows you to spend money to permanently double or triple the amount of fills provided by it. This applies to all ways that action is gained: Whether through selected actions in steps 2 and 3, or any bonuses.
RESEARCHING allows you to advance on the Research track. Every third advancement gives you a free action or a one-time bonus of your choice.
Motor City has a solo mode in which you try to top your own score against an auditor that drafts dice and blocks areas of your sheet. Its difficulty can easily be adjusted by changing the colors of dice during setup, with no added rules.
Motor City is game 3 of the Motor City Gameworks Loaded Roll and Write series.
Game 1: Fleet: The Dice Game
Game 2: Three Sisters
Game 3: Motor City
–description from the designer
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