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BGG랭킹
BGG전체 : 0
ABSTRACTS : 0
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인원
2-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
10-45 분
-
연령
7+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Chuck Wilhelm
-
아티스트
-
인원
게임 소개
외계인이 소에게 자랑할 권리를 달라고 팁을 주는 가벼운 소떼치기 게임입니다.
게임의 첫 부분에서, 플레이어들은 소를 배치합니다.
8x8 그리드 (3명) 또는 9x9 그리드 (2명 또는 4명)에서, 플레이어들은 한 번에 1개, 셀당 1개씩, 교대로 1개의 셀 둘레인 펜스 내부에 자신의 색깔의 소젖 12개를 배치한다. 소를 배치할 때 플레이어들은 같은 색의 직교로 인접한 두 소인 카우 록을 달성하려고 한다. 광장에 네 마리의 소는 소의 둠 블록이라고 불립니다. 다음으로, 각 플레이어는 그들의 외계인 전표를 보드 가장자리의 중앙 사각형(그리드 위, 울타리 바깥)에 놓는다. 그들은 돌아가면서 외계인을 3칸까지 옮기고, 소들에게 팁을 주는 것을 선택할 수 있습니다. 팁은 외계인으로부터 시작해서 카우 락에서 멈춥니다. 외계인은 같은 색의 소에게 직접적으로 팁을 줄 수 없습니다. 그런 다음 플레이어는 팁을 준 모든 소를 수집합니다.
개인 점수를 결정하기 위해, 각 플레이어는 남은 소에서 자신의 색깔의 소의 수를 빼서 소의 점수를 매긴다. 점수가 높으면 이긴다.
2인용 게임에서 각 플레이어는 평상시처럼 하나의 외계인 마커를 사용하지만 2가지 색상의 소를 선택하여 배치한다. 카우락과 소바인 둠 블록은 여전히 같은 색의 소로만 가능하다.
포장에서:
우더 매드니스에서 당신은 외계인 친구들과 경쟁하는 외계인입니다. 누가 당신의 상대편 소에게 최대한 적은 팁을 줄 수 있는지 보기 위해서요.
왜 외계인이냐고? 몇 가지 이유가 있습니다.
한 가지 이유는 지금쯤이면, 우리가 외계인 방문객들이 사람들을 납치하고 그들의 네덜란드 지역을 조사하는 것에 분명히 지루해졌을 것이기 때문이다. 네델란드 지역이 사라지고 크롭 서클이 빠르게 통과되면서 새로운 신비주의 활동이 필요하게 될 겁니다 왜 안 돼요?
두 번째 이유는 플라시보 출판사에 있는 우리들이 아무리 타락하거나 술에 취했더라도 실제 인간이 무해한 보드게임의 테두리 밖에서 그러한 활동에 참여한다는 것을 믿을 수 없기 때문이다. 그러니 외계인일 거야 나는 여기서 우리의 논리에 결함이 있다고 생각하지 않는다.
게임의 첫 부분에서, 플레이어들은 소를 배치합니다.
8x8 그리드 (3명) 또는 9x9 그리드 (2명 또는 4명)에서, 플레이어들은 한 번에 1개, 셀당 1개씩, 교대로 1개의 셀 둘레인 펜스 내부에 자신의 색깔의 소젖 12개를 배치한다. 소를 배치할 때 플레이어들은 같은 색의 직교로 인접한 두 소인 카우 록을 달성하려고 한다. 광장에 네 마리의 소는 소의 둠 블록이라고 불립니다. 다음으로, 각 플레이어는 그들의 외계인 전표를 보드 가장자리의 중앙 사각형(그리드 위, 울타리 바깥)에 놓는다. 그들은 돌아가면서 외계인을 3칸까지 옮기고, 소들에게 팁을 주는 것을 선택할 수 있습니다. 팁은 외계인으로부터 시작해서 카우 락에서 멈춥니다. 외계인은 같은 색의 소에게 직접적으로 팁을 줄 수 없습니다. 그런 다음 플레이어는 팁을 준 모든 소를 수집합니다.
개인 점수를 결정하기 위해, 각 플레이어는 남은 소에서 자신의 색깔의 소의 수를 빼서 소의 점수를 매긴다. 점수가 높으면 이긴다.
2인용 게임에서 각 플레이어는 평상시처럼 하나의 외계인 마커를 사용하지만 2가지 색상의 소를 선택하여 배치한다. 카우락과 소바인 둠 블록은 여전히 같은 색의 소로만 가능하다.
포장에서:
우더 매드니스에서 당신은 외계인 친구들과 경쟁하는 외계인입니다. 누가 당신의 상대편 소에게 최대한 적은 팁을 줄 수 있는지 보기 위해서요.
왜 외계인이냐고? 몇 가지 이유가 있습니다.
한 가지 이유는 지금쯤이면, 우리가 외계인 방문객들이 사람들을 납치하고 그들의 네덜란드 지역을 조사하는 것에 분명히 지루해졌을 것이기 때문이다. 네델란드 지역이 사라지고 크롭 서클이 빠르게 통과되면서 새로운 신비주의 활동이 필요하게 될 겁니다 왜 안 돼요?
두 번째 이유는 플라시보 출판사에 있는 우리들이 아무리 타락하거나 술에 취했더라도 실제 인간이 무해한 보드게임의 테두리 밖에서 그러한 활동에 참여한다는 것을 믿을 수 없기 때문이다. 그러니 외계인일 거야 나는 여기서 우리의 논리에 결함이 있다고 생각하지 않는다.
A lighthearted cow-tipping game in which aliens are trying to tip cows for bragging rights.
In the first part of the game, players place their cows.
On an 8x8 grid (3 players) or 9x9 grid (2 or 4 players), players take turns placing 12 cow chits of their color, 1 at a time and 1 per cell, inside the fence, which is a 1-cell perimeter. When placing cows, players try to achieve Cow Lock, which is two identically-colored orthogonally adjacent cows. Four cows in a square is called a Bovine Doom Block. Next, each player places their alien chit on the center square of their edge of the board (on the grid, but outside the fence). They take turns moving the alien up to 3 spaces, and then they may choose to tip cows. Tipping starts from the alien and stops at a Cow Lock -- the alien cannot tip a cow directly into a cow of the same color. The player then collects all tipped cows.
To determine individual scores, each player tallies their cows, subtracting the number of cows of their color from the remaining cows. High score wins.
In the 2-player game, each player uses a single alien marker as normal, but chooses and places cows of 2 colors. Cow Lock and Bovine Doom Block can still only be achieved with cows of the same color.
From the packaging:
In Udder Madness you are an alien engaged in a contest with your alien pals to see who can tip the most cows of your opponents while tipping as few of your own as possible.
Why an alien, you ask? Well there are a couple of reasons.
One reason is that by now, any alien visitors we may have must surely have grown bored with abducting people and examining their nether-regions. So with nether-regions out, and crop circles quickly becoming pass, they're going to need some new mystifying activity... Why not this?
The second reason is that we at Placebo Press could not possibly believe that an actual human being, no matter how depraved or intoxicated, would participate in such an activity outside of the confines of a harmless board game? Hence it must be aliens. I don't think that our logic is flawed here.
In the first part of the game, players place their cows.
On an 8x8 grid (3 players) or 9x9 grid (2 or 4 players), players take turns placing 12 cow chits of their color, 1 at a time and 1 per cell, inside the fence, which is a 1-cell perimeter. When placing cows, players try to achieve Cow Lock, which is two identically-colored orthogonally adjacent cows. Four cows in a square is called a Bovine Doom Block. Next, each player places their alien chit on the center square of their edge of the board (on the grid, but outside the fence). They take turns moving the alien up to 3 spaces, and then they may choose to tip cows. Tipping starts from the alien and stops at a Cow Lock -- the alien cannot tip a cow directly into a cow of the same color. The player then collects all tipped cows.
To determine individual scores, each player tallies their cows, subtracting the number of cows of their color from the remaining cows. High score wins.
In the 2-player game, each player uses a single alien marker as normal, but chooses and places cows of 2 colors. Cow Lock and Bovine Doom Block can still only be achieved with cows of the same color.
From the packaging:
In Udder Madness you are an alien engaged in a contest with your alien pals to see who can tip the most cows of your opponents while tipping as few of your own as possible.
Why an alien, you ask? Well there are a couple of reasons.
One reason is that by now, any alien visitors we may have must surely have grown bored with abducting people and examining their nether-regions. So with nether-regions out, and crop circles quickly becoming pass, they're going to need some new mystifying activity... Why not this?
The second reason is that we at Placebo Press could not possibly believe that an actual human being, no matter how depraved or intoxicated, would participate in such an activity outside of the confines of a harmless board game? Hence it must be aliens. I don't think that our logic is flawed here.
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