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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
0-0 분
-
연령
0+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Takuro Kawasaki
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아티스트
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인원
게임 소개
저녁은 알렉산더 브래디의 인터리브의 가족 게임으로 만들어졌다.
인터리브와 마찬가지로 턴리스 게임이며, 원작 게임의 시선 배치 제한 대신 그룹 크기 우위에 따른 배치 제한을 사용한다.
Setup
어떤 크기(크기 5가 선호됨)의 일반 육각판을 사용하고, 충분한 개수의 흑석과 백석을 사용한다. 화이트 플레이어는 먼저 빈 칸에 하나의 화이트 스톤을 배치하는 것으로 게임을 시작합니다.
그룹
판 위에 인접한 같은 색깔의 돌들의 부분집합을 그룹이라고 한다. 그룹의 크기는 그룹에 포함된 돌의 수이다. 돌 하나도 크기가 1인 집단으로 간주된다.
게임 플레이
당신은 당신의 돌을 그것에 인접한 당신의 집단의 크기의 합이 당신의 상대 집단의 그것보다 작은 빈 칸에 둘 수 있을 뿐이다. 배치 가능한 셀의 수는 피스를 배치할 때마다 다시 계산됩니다.
게임 종료
가장 큰 그룹의 소유자가 이긴다. 가장 큰 그룹이 동점인 경우, 다음으로 큰 그룹은 차이가 발생할 때까지 계속 비교된다. 모든 그룹이 비기면 흑인 선수가 이긴다.
변종: 홀수-짝수 프로토콜
백인 선수는 "홀수" 조각을, 흑인 선수는 "짝수" 조각을 책임진다.
모든 그룹이 크기가 묶이면 한 가지 색상의 조각 수(선택된 것이 동일)가 카운트됩니다. 홀수 개일 경우 홀수 개를 담당하는 선수가 승리하고, 짝수 개일 경우 짝수 개를 담당하는 선수가 승리한다.
인터리브와 마찬가지로 턴리스 게임이며, 원작 게임의 시선 배치 제한 대신 그룹 크기 우위에 따른 배치 제한을 사용한다.
Setup
어떤 크기(크기 5가 선호됨)의 일반 육각판을 사용하고, 충분한 개수의 흑석과 백석을 사용한다. 화이트 플레이어는 먼저 빈 칸에 하나의 화이트 스톤을 배치하는 것으로 게임을 시작합니다.
그룹
판 위에 인접한 같은 색깔의 돌들의 부분집합을 그룹이라고 한다. 그룹의 크기는 그룹에 포함된 돌의 수이다. 돌 하나도 크기가 1인 집단으로 간주된다.
게임 플레이
당신은 당신의 돌을 그것에 인접한 당신의 집단의 크기의 합이 당신의 상대 집단의 그것보다 작은 빈 칸에 둘 수 있을 뿐이다. 배치 가능한 셀의 수는 피스를 배치할 때마다 다시 계산됩니다.
게임 종료
가장 큰 그룹의 소유자가 이긴다. 가장 큰 그룹이 동점인 경우, 다음으로 큰 그룹은 차이가 발생할 때까지 계속 비교된다. 모든 그룹이 비기면 흑인 선수가 이긴다.
변종: 홀수-짝수 프로토콜
백인 선수는 "홀수" 조각을, 흑인 선수는 "짝수" 조각을 책임진다.
모든 그룹이 크기가 묶이면 한 가지 색상의 조각 수(선택된 것이 동일)가 카운트됩니다. 홀수 개일 경우 홀수 개를 담당하는 선수가 승리하고, 짝수 개일 경우 짝수 개를 담당하는 선수가 승리한다.
Evening is created as a family game of Alexander Brady\'s Interleave.
Like Interleave, it is a turn-less game, and instead of the sightline placement restrictions of the original game, it uses placement restrictions based on group size superiority.
Setup
Use a regular hexagonal board of any size (size 5 is preferred) and a sufficient number of black and white stones. The white player begins the game by first placing one white stone in any empty cell.
Groups
A subset of stones of the same color that are adjacent to each other on the board is called a group. The size of a group is the number of stones it contains. A single stone is also considered a group of size 1.
Gameplay
You can only place your stone in an empty cell where the sum of the sizes of your group adjacent to it is smaller than that of your opponent\'s group. The number of cells available for placement is recalculated each time a piece is placed.
Game End
The owner of the largest group wins. If the largest group is tied, the next largest group continues to be compared until a difference occurs. If all groups are tied, the black player wins.
Variant: Odd-Even protocol
The white player is responsible for the "odd" pieces and the black player for the "even" pieces.
If all groups are tied in size, the number of pieces of one color (whichever is chosen is equal) is counted. If there are an odd number of pieces, the player responsible for the odd number wins; if there are an even number of pieces, the player responsible for the even number wins.
Like Interleave, it is a turn-less game, and instead of the sightline placement restrictions of the original game, it uses placement restrictions based on group size superiority.
Setup
Use a regular hexagonal board of any size (size 5 is preferred) and a sufficient number of black and white stones. The white player begins the game by first placing one white stone in any empty cell.
Groups
A subset of stones of the same color that are adjacent to each other on the board is called a group. The size of a group is the number of stones it contains. A single stone is also considered a group of size 1.
Gameplay
You can only place your stone in an empty cell where the sum of the sizes of your group adjacent to it is smaller than that of your opponent\'s group. The number of cells available for placement is recalculated each time a piece is placed.
Game End
The owner of the largest group wins. If the largest group is tied, the next largest group continues to be compared until a difference occurs. If all groups are tied, the black player wins.
Variant: Odd-Even protocol
The white player is responsible for the "odd" pieces and the black player for the "even" pieces.
If all groups are tied in size, the number of pieces of one color (whichever is chosen is equal) is counted. If there are an odd number of pieces, the player responsible for the odd number wins; if there are an even number of pieces, the player responsible for the even number wins.
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