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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
0-0 분
-
연령
0+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Takuro Kawasaki
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아티스트
-
인원
게임 소개
LAG는 2인용 추상 전략 게임입니다. 가로 게임을 기반으로, 당신의 조각들은 당신의 조각들의 그룹의 수와 같은 몇 단계의 직선으로 움직인다. 현역 선수의 합법적인 움직임이 떨어지면 그룹 수를 줄이는 것이 목표다.
LAG는 디지털 게임에서 공정 실패로 인한 시차에서 따온 이름이다.
Setup
이 게임은 적절한 크기의 일반 육각형 보드(연습용 4사이즈, 일반용 5사이즈)에서 진행됩니다.
각 플레이어는 자신이 어떤 색을 담당할지 결정하고 자신의 색 조각을 자신의 옆에 있는 두 줄에 배치합니다.
예를 들어, 5 사이즈의 경우, 그림과 같이 조각들이 배치됩니다.
용어
오브젝트 - 같은 색의 조각들이 인접하여 연결될 때 전체적으로 하나의 '오브젝트'를 형성한다.
(소위 그룹과 같은 방식으로 정의되며, 이름은 그저 맛입니다)
게임 플레이
화이트 플레이어가 먼저 움직인 다음 번갈아 돌립니다.
활동 중인 선수가 자신의 색깔을 한 조각씩 움직인다. 합격은 불가합니다.
-움직임
당신의 작품은 턴 초반에 보드 위에 있는 당신의 색깔의 물체의 수와 정확히 같은 거리 동안 격자를 따라 일직선으로 움직인다. 조각들은 보드 밖으로 이동할 수도 없고, 이미 친근한 색깔의 조각들이 차지하고 있는 세포 안으로 이동할 수도 없다.
조각들은 상대의 색깔 조각이 있는 어떤 셀로든 이동할 수 있고, 그런 다음 상대의 조각은 교체에 의해 포획되어 게임에서 제거된다.
이동 중에, 색깔에 상관없이 어떤 작품이든 뛰어 넘을 수 있습니다.
-제한사항
한편 전진은 항상 허용됩니다.
편을 옆으로 이동할 경우, 이동 후 해당 색상의 개체 수를 줄여야 합니다.
편을 뒤로 이동하는 것은 허용되지 않습니다.
게임 종료
경기는 현역 선수의 법적인 움직임이 남아있지 않을 때 종료된다.
객체가 적은 선수가 이긴다.
동점이 있으면 경기를 끝낸 선수, 즉 더 이상 법적인 움직임이 없는 선수가 승리한다.
LAG는 디지털 게임에서 공정 실패로 인한 시차에서 따온 이름이다.
Setup
이 게임은 적절한 크기의 일반 육각형 보드(연습용 4사이즈, 일반용 5사이즈)에서 진행됩니다.
각 플레이어는 자신이 어떤 색을 담당할지 결정하고 자신의 색 조각을 자신의 옆에 있는 두 줄에 배치합니다.
예를 들어, 5 사이즈의 경우, 그림과 같이 조각들이 배치됩니다.
용어
오브젝트 - 같은 색의 조각들이 인접하여 연결될 때 전체적으로 하나의 '오브젝트'를 형성한다.
(소위 그룹과 같은 방식으로 정의되며, 이름은 그저 맛입니다)
게임 플레이
화이트 플레이어가 먼저 움직인 다음 번갈아 돌립니다.
활동 중인 선수가 자신의 색깔을 한 조각씩 움직인다. 합격은 불가합니다.
-움직임
당신의 작품은 턴 초반에 보드 위에 있는 당신의 색깔의 물체의 수와 정확히 같은 거리 동안 격자를 따라 일직선으로 움직인다. 조각들은 보드 밖으로 이동할 수도 없고, 이미 친근한 색깔의 조각들이 차지하고 있는 세포 안으로 이동할 수도 없다.
조각들은 상대의 색깔 조각이 있는 어떤 셀로든 이동할 수 있고, 그런 다음 상대의 조각은 교체에 의해 포획되어 게임에서 제거된다.
이동 중에, 색깔에 상관없이 어떤 작품이든 뛰어 넘을 수 있습니다.
-제한사항
한편 전진은 항상 허용됩니다.
편을 옆으로 이동할 경우, 이동 후 해당 색상의 개체 수를 줄여야 합니다.
편을 뒤로 이동하는 것은 허용되지 않습니다.
게임 종료
경기는 현역 선수의 법적인 움직임이 남아있지 않을 때 종료된다.
객체가 적은 선수가 이긴다.
동점이 있으면 경기를 끝낸 선수, 즉 더 이상 법적인 움직임이 없는 선수가 승리한다.
LAG is a two-player abstract strategy game. Based on transversal games, your pieces move in a straight line a number of steps equal to the number of groups of your pieces. The goal is to have fewer groups when the active player runs out of legal moves.
LAG is named after the lag caused by process failures in digital games.
Setup
This game is played on a regular hexagonal board of appropriate size (size 4 for practice, size 5 for regular play).
Each player decides which color they are responsible for and places pieces of their color in the two rows on their side.
For example, in the case of size 5, the pieces are placed as shown in the diagram.
Terminology
Object - When pieces of the same color are adjacent and connected together, they form a single "object" as a whole.
(Defined in the same way as so-called groups, the name is just a flavor)
Gameplay
The White player moves first and then turns alternate.
The active player moves one piece of his/her color. Passing is not allowed.
-Movement
Your piece moves in a straight line along the grid for a distance exactly equal to the number of objects of your color on the board at the beginning of the turn. Pieces cannot be moved off the board or into cells already occupied by pieces of friendly color.
Pieces can move to any cell with a piece of the opponent\'s color, and then that opponent\'s piece is captured by replacement and removed from the game.
On the move, a piece can jump over any number of other pieces, regardless of color.
-Restrictions
Moving a piece forward is always allowed.
If a piece is moved sideways, the number of objects of its color must be reduced after the move.
Moving a piece backward is not allowed.
Game end
The game ends when there are no legal moves left for the active player.
The player with fewer objects wins.
If there is a tie, the player who ended the game, i.e., the player who no longer has a legal move, wins.
LAG is named after the lag caused by process failures in digital games.
Setup
This game is played on a regular hexagonal board of appropriate size (size 4 for practice, size 5 for regular play).
Each player decides which color they are responsible for and places pieces of their color in the two rows on their side.
For example, in the case of size 5, the pieces are placed as shown in the diagram.
Terminology
Object - When pieces of the same color are adjacent and connected together, they form a single "object" as a whole.
(Defined in the same way as so-called groups, the name is just a flavor)
Gameplay
The White player moves first and then turns alternate.
The active player moves one piece of his/her color. Passing is not allowed.
-Movement
Your piece moves in a straight line along the grid for a distance exactly equal to the number of objects of your color on the board at the beginning of the turn. Pieces cannot be moved off the board or into cells already occupied by pieces of friendly color.
Pieces can move to any cell with a piece of the opponent\'s color, and then that opponent\'s piece is captured by replacement and removed from the game.
On the move, a piece can jump over any number of other pieces, regardless of color.
-Restrictions
Moving a piece forward is always allowed.
If a piece is moved sideways, the number of objects of its color must be reduced after the move.
Moving a piece backward is not allowed.
Game end
The game ends when there are no legal moves left for the active player.
The player with fewer objects wins.
If there is a tie, the player who ended the game, i.e., the player who no longer has a legal move, wins.
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