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BGG랭킹
BGG전체 : 6403
CHILDRENSGAMES : 100
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인원
1-8 명
BGG추천: 1-6 명 -
게임시간
20-20 분
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연령
4+
BGG추천: 3+ -
게임 난이도
1.12 / 5
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디자이너
Jim Deacove
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아티스트
Zofia Burkowska, Jim Deacove
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인원
게임 소개
게임에는 네 마리의 동물이 있습니다. 게임보드 길 끝에 있는 나무에서 새, 쥐, 다람쥐가 집으로 안전하게 이동하는 것은 모든 플레이어에게 책임이 있다. 불행하게도, 톰캣 "Max"는 타고난 사냥꾼이자 추격자이며, 계속되는 위협이다. 이 세 마리의 동물을 나무의 안전한 곳으로 옮기기 위해 선수들이 함께 일하는 것이 목표입니다.
모든 동물들은 각각 3개의 검은 집게와 3개의 초록 집게를 포함하는 두 개의 주사위 굴림을 기반으로 움직인다. 블랙 핍은 맥스를 한 칸 이동시키는 반면, 그린 핍은 다른 동물들 간의 합의(논리, 상담, 의사 결정)에 의해 분배될 수 있다. 맥스는 녹색 피프롤을 공유하는 다른 생물들보다 더 자주 그리고 더 멀리 이동합니다. 플레이어는 맥스 전후로 자신의 동물을 움직일 수 있으며, 고양이 간식 4개를 사용하여 맥스를 다시 출발 위치로 불러내 다른 동물들이 포획될 가능성을 피하거나 리드를 늘릴 수 있다.
각 동물은 그들의 여행을 빠르게 하기 위해 게임 보드에 그들만의 특별한 쇼트 컷을 가지고 있다; 만약 그들이 그들의 지름길 시작 공간에서 턴을 끝낸다면, 그들은 즉시 다른 끝으로 이동할 수 있다; 만약 그들이 입구를 지나치면, 그들은 그것을 놓친다. 그러나 맥스가 지름길 입구에서 한 바퀴를 돌면, 그는 즉시 그것을 가져간다(그러나 지름길에서 어떤 동물도 먹지 않을 것이다. 맥스는 다른 동물들이 길을 따라 함께 앞으로 나아가면서 다른 동물들 사이 또는 그보다 앞서게 될 수도 있습니다. 맥스가 나무 밑바닥에 다다랐을 때, 그는 캠프를 치고 고양이 간식으로는 다시 원래 자리로 돌아갈 수 없다. 다른 동물들은 안전한 곳으로 가기 위해 맥스의 등에 올라타거나 뛰어내리는 위험을 감수해야 할 것입니다. 선수들은 모두 맥스로부터 새, 마우스, 다람쥐를 얼마나 성공적으로 구하느냐에 따라 승패가 갈린다.
모든 동물들은 각각 3개의 검은 집게와 3개의 초록 집게를 포함하는 두 개의 주사위 굴림을 기반으로 움직인다. 블랙 핍은 맥스를 한 칸 이동시키는 반면, 그린 핍은 다른 동물들 간의 합의(논리, 상담, 의사 결정)에 의해 분배될 수 있다. 맥스는 녹색 피프롤을 공유하는 다른 생물들보다 더 자주 그리고 더 멀리 이동합니다. 플레이어는 맥스 전후로 자신의 동물을 움직일 수 있으며, 고양이 간식 4개를 사용하여 맥스를 다시 출발 위치로 불러내 다른 동물들이 포획될 가능성을 피하거나 리드를 늘릴 수 있다.
각 동물은 그들의 여행을 빠르게 하기 위해 게임 보드에 그들만의 특별한 쇼트 컷을 가지고 있다; 만약 그들이 그들의 지름길 시작 공간에서 턴을 끝낸다면, 그들은 즉시 다른 끝으로 이동할 수 있다; 만약 그들이 입구를 지나치면, 그들은 그것을 놓친다. 그러나 맥스가 지름길 입구에서 한 바퀴를 돌면, 그는 즉시 그것을 가져간다(그러나 지름길에서 어떤 동물도 먹지 않을 것이다. 맥스는 다른 동물들이 길을 따라 함께 앞으로 나아가면서 다른 동물들 사이 또는 그보다 앞서게 될 수도 있습니다. 맥스가 나무 밑바닥에 다다랐을 때, 그는 캠프를 치고 고양이 간식으로는 다시 원래 자리로 돌아갈 수 없다. 다른 동물들은 안전한 곳으로 가기 위해 맥스의 등에 올라타거나 뛰어내리는 위험을 감수해야 할 것입니다. 선수들은 모두 맥스로부터 새, 마우스, 다람쥐를 얼마나 성공적으로 구하느냐에 따라 승패가 갈린다.
There are four animals in the game. All the players are responsible for the bird, mouse, and chipmunk's safe journey to their home in a tree at the end of the gameboard path. Unfortunately the tomcat "Max" is a natural hunter and chaser (he can't help himself) and is a continual threat. The goal is for the players to work together to get the three animals to the safety of the tree.
All the animals move based on the roll of two dice, each containing three black pips and three green pips. A black pip moves Max one space, while green pips can be distributed by player consensus (teaches logic, consultation and decision making) among the other animals to move them. Max moves more often and further than the other creatures who share the green pip rolls. The players can opt to move their animals before or after Max; they may also use four cat treats to call Max back to the starting position, allowing the other animals to escape possible capture or lengthen their lead.
Each animal has their own special short cut on the game board to speed their journey or dart from Max; if they end a turn on their shortcut start space, they may immediately move to the other end; if they overshoot the entrance, they miss it. However if Max ends a turn on any short-cut entrance, he takes it immediately (but will not eat any animal on the shortcut start. Max can end up between or even ahead of the other animals as they advance down the path together. When Max reaches the base of the tree, he camps out and can't be returned to the start with a cat treat. The other animals will have to risk a final leap on and off Max's back to get to safety. The players all win or lose depending on how successful they are at saving the bird, mouse and chipmunk from Max.
All the animals move based on the roll of two dice, each containing three black pips and three green pips. A black pip moves Max one space, while green pips can be distributed by player consensus (teaches logic, consultation and decision making) among the other animals to move them. Max moves more often and further than the other creatures who share the green pip rolls. The players can opt to move their animals before or after Max; they may also use four cat treats to call Max back to the starting position, allowing the other animals to escape possible capture or lengthen their lead.
Each animal has their own special short cut on the game board to speed their journey or dart from Max; if they end a turn on their shortcut start space, they may immediately move to the other end; if they overshoot the entrance, they miss it. However if Max ends a turn on any short-cut entrance, he takes it immediately (but will not eat any animal on the shortcut start. Max can end up between or even ahead of the other animals as they advance down the path together. When Max reaches the base of the tree, he camps out and can't be returned to the start with a cat treat. The other animals will have to risk a final leap on and off Max's back to get to safety. The players all win or lose depending on how successful they are at saving the bird, mouse and chipmunk from Max.
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