-
BGG랭킹
BGG전체 : 345
STRATEGY : 269
-
-
인원
2-6 명
BGG추천: 3-6 명 -
게임시간
90-90 분
-
연령
12+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
2.49 / 5
-
디자이너
Sid Sackson
-
아티스트
Eric Hibbeler, Scott O'Gara, Scott Okumura, Anita Osburn, Peter Whitley
-
인원
게임 소개
Acquire에서 각 플레이어는 전략적으로 사업에 투자하여 과반수의 주식을 보유하려고 한다. 기업이 성장하면서 타일 배치와 함께 합병도 시작하며, 인수된 사업의 대주주들에게 상당한 규모의 보너스를 지급하고, 이는 다른 체인에 재투자하는 데 사용될 수 있다. 인수된 회사의 모든 투자자들은 그들의 주식을 현재 가치로 현금화하거나 새롭고 더 큰 기업의 주식과 2 대 1로 교환할 수 있다. 그 게임은 가장 큰 부를 얻기 위한 경쟁이다.
획득 기록: 이 시드 색슨 고전은 출판사에 따라 수년간 다양한 형태를 취해왔지만, 규칙과 게임 플레이는 그대로 유지되고 있다. 1966년 3M 서가판에는 2인용 변형을 위한 규칙이 포함되어 있었다. 오리지널 버전은 3M 북셀프 시리즈의 일부입니다.
많은 책들과 웹사이트들은 이것을 그들이 1964년에 게임을 출시했을 때 이전에 저작권이 있는 예술작품을 사용했기 때문에 1962년 출판물로 잘못 기재하고 있다. 3M은 실제로 1963년 5월에 Sid Sackson으로부터 "Vacations" 게임에 대한 아이디어를 받았고 그의 아이디어를 받아들여 개발하기로 결정했다.게임 준비를 하다획득하다." 3M의 ACQ라는 게임에 대한 독창적인 게임 아이디어UERE는 그다지 좋지 않았음에 틀림없었고, 그래서 그들은 시드의 휴가 아이디어를 취해서 Acquire의 개념에 넣기로 결정했다. 그들은 1963년 12월 미국 중서부 8개 도시에 1963년 판권을 가진 박스로 제한된 테스트 마켓 게임을 출시했다. 이 게임들은 시드의 독창적인 규칙을 가지고 있었다. 3M이 1964년에 대중 시장 게임을 출시했을 때, 그들은 시드의 독창적인 아이디어 중 일부를 자유롭게 사용했고 그들의 생산 욕구에 맞게 규칙과 게임 플레이를 변경했다. 그들은 1962년 저작권이 있는 외부 상자와 1963년 날짜가 지정된 규칙이 있는 내부 상자와 함께 그것들을 출시했다.
1963년 12월 - 테스트 마켓 세계 지도 목재 타일 에디션
1964년 - 1962년/63년 목재 타일, 플라스틱 오버레이가 있는 칩보드 & 뒷면이 인쇄된 제품(뒷면이 인쇄된 1962년/63년, 뒷면이 인쇄된 칩보드) - 1962년 날짜
66년 날짜e, 플라스틱 오버레이 & 비왁스 코팅 스톡이 있는 칩보드(이 재고만 있는 에디션)
1968 - 날짜 1968/66 플라스틱 타일, 종이 언더레이가 있는 투명한 플라스틱 보드(둘 다 혼합된 부품이 많음)
1971 - 날짜 1968/71 플라스틱 타일, 노란색 하드 보드
1975 - 3M of AC 권리의 판매UIRE to the Avalon Hill Company
1976 - 1976년 플라스틱 타일, 노란색 하드 플라스틱 보드, 재설계된 돈, 내부 상자 없음(본 판도 1977년, 79년, 81, 82, & 86)
1989년 날짜 1976년 회색 상자 판 - 1992년 날짜로 제작되었습니다. 1995년 칩보드와 타일이 있는 대형 박스 판지 에디션, 독일어 에디션에서 영감을 받은 Special Powers Variant Tails
1997 - AcQ 게임 판권 판매UIRE to Hasbro
1999 - 1999년 날짜의 대형 상자, 3D 회사 건물, 재설계된 주식 및 화폐, 대형 정보 카드
2006 - Hasbro는 ACQ 게임에 대한 권한을 할당한다.IMT-2000 3GPP - 자회사인 Wizards of the Coast
2006 - Lloyd의 ACQ 규칙ACQ 게임의 균형을 가져오는 데 도움을 주는 두 가지 주요 규칙 변경인 UERE가 공개됩니다.UIRE는 Sid Sackson의 독창적인 아이디어
2008 - 칩보드 & 타일, 새롭게 디자인된 주식 & money
2016 - Date 2016 - Date 2016 - 현재의 저렴한 대중 시장 에디션. 처음 보는 것은 이전의 현대판들과 비슷해 보이지만 읽기 어려운 회색-온-회색 양각 슬롯과 특이한 타일 글꼴과 같은 열등한 디자인 선택으로 비판을 받아왔다. 수정된 규칙과 조금 더 작은 플레이 그리드를 포함하고 있다. 비록 이러한 변화들이 궁극적으로 삭슨의 원래 디자인을 개선하지 못한다는 비판을 받고 있지만, 그것들은 일반적으로 삭슨에 크게 해를 끼치지 않는 것으로 여겨진다.
획득 기록: 이 시드 색슨 고전은 출판사에 따라 수년간 다양한 형태를 취해왔지만, 규칙과 게임 플레이는 그대로 유지되고 있다. 1966년 3M 서가판에는 2인용 변형을 위한 규칙이 포함되어 있었다. 오리지널 버전은 3M 북셀프 시리즈의 일부입니다.
많은 책들과 웹사이트들은 이것을 그들이 1964년에 게임을 출시했을 때 이전에 저작권이 있는 예술작품을 사용했기 때문에 1962년 출판물로 잘못 기재하고 있다. 3M은 실제로 1963년 5월에 Sid Sackson으로부터 "Vacations" 게임에 대한 아이디어를 받았고 그의 아이디어를 받아들여 개발하기로 결정했다.게임 준비를 하다획득하다." 3M의 ACQ라는 게임에 대한 독창적인 게임 아이디어UERE는 그다지 좋지 않았음에 틀림없었고, 그래서 그들은 시드의 휴가 아이디어를 취해서 Acquire의 개념에 넣기로 결정했다. 그들은 1963년 12월 미국 중서부 8개 도시에 1963년 판권을 가진 박스로 제한된 테스트 마켓 게임을 출시했다. 이 게임들은 시드의 독창적인 규칙을 가지고 있었다. 3M이 1964년에 대중 시장 게임을 출시했을 때, 그들은 시드의 독창적인 아이디어 중 일부를 자유롭게 사용했고 그들의 생산 욕구에 맞게 규칙과 게임 플레이를 변경했다. 그들은 1962년 저작권이 있는 외부 상자와 1963년 날짜가 지정된 규칙이 있는 내부 상자와 함께 그것들을 출시했다.
1963년 12월 - 테스트 마켓 세계 지도 목재 타일 에디션
1964년 - 1962년/63년 목재 타일, 플라스틱 오버레이가 있는 칩보드 & 뒷면이 인쇄된 제품(뒷면이 인쇄된 1962년/63년, 뒷면이 인쇄된 칩보드) - 1962년 날짜
66년 날짜e, 플라스틱 오버레이 & 비왁스 코팅 스톡이 있는 칩보드(이 재고만 있는 에디션)
1968 - 날짜 1968/66 플라스틱 타일, 종이 언더레이가 있는 투명한 플라스틱 보드(둘 다 혼합된 부품이 많음)
1971 - 날짜 1968/71 플라스틱 타일, 노란색 하드 보드
1975 - 3M of AC 권리의 판매UIRE to the Avalon Hill Company
1976 - 1976년 플라스틱 타일, 노란색 하드 플라스틱 보드, 재설계된 돈, 내부 상자 없음(본 판도 1977년, 79년, 81, 82, & 86)
1989년 날짜 1976년 회색 상자 판 - 1992년 날짜로 제작되었습니다. 1995년 칩보드와 타일이 있는 대형 박스 판지 에디션, 독일어 에디션에서 영감을 받은 Special Powers Variant Tails
1997 - AcQ 게임 판권 판매UIRE to Hasbro
1999 - 1999년 날짜의 대형 상자, 3D 회사 건물, 재설계된 주식 및 화폐, 대형 정보 카드
2006 - Hasbro는 ACQ 게임에 대한 권한을 할당한다.IMT-2000 3GPP - 자회사인 Wizards of the Coast
2006 - Lloyd의 ACQ 규칙ACQ 게임의 균형을 가져오는 데 도움을 주는 두 가지 주요 규칙 변경인 UERE가 공개됩니다.UIRE는 Sid Sackson의 독창적인 아이디어
2008 - 칩보드 & 타일, 새롭게 디자인된 주식 & money
2016 - Date 2016 - Date 2016 - 현재의 저렴한 대중 시장 에디션. 처음 보는 것은 이전의 현대판들과 비슷해 보이지만 읽기 어려운 회색-온-회색 양각 슬롯과 특이한 타일 글꼴과 같은 열등한 디자인 선택으로 비판을 받아왔다. 수정된 규칙과 조금 더 작은 플레이 그리드를 포함하고 있다. 비록 이러한 변화들이 궁극적으로 삭슨의 원래 디자인을 개선하지 못한다는 비판을 받고 있지만, 그것들은 일반적으로 삭슨에 크게 해를 끼치지 않는 것으로 여겨진다.
In Acquire, each player strategically invests in businesses, trying to retain a majority of stock. As the businesses grow with tile placements, they also start merging, giving the majority stockholders of the acquired business sizable bonuses, which can then be used to reinvest into other chains. All of the investors in the acquired company can then cash in their stocks for current value or trade them 2-for-1 for shares of the newer, larger business. The game is a race to acquire the greatest wealth.
History of Acquire: This Sid Sackson classic has taken many different forms over the years depending on the publisher, yet the rules and game play have stayed the same. The 1966 version of the 3M bookshelf edition included rules for a 2-player variant. The original version is part of the 3M Bookshelf Series.
Many books and websites incorrectly list this as a 1962 publication as the 3M Company used previously copyrighted artwork when they released the game in 1964. 3M actually received the idea for the game of "Vacations" from Sid Sackson in May of 1963 and decided to take his idea and put it into artwork they had developed the year before for a game called "ACQUIRE." 3M's original game idea for a game called ACQUIRE must not have been very good so they decided to take Sid's idea of Vacations and put it into their concept of ACQUIRE. They released some limited test market games in 8 Midwestern U.S. cities in December of 1963 with a box that had a 1963 copyright. These games had Sid's original rules. When 3M released the mass market games in 1964, they had taken liberties with some of Sid's original ideas and changed some rules and game play to match their production desires. They released them with outer boxes that were copyrighted 1962 and inner boxes with rules that were dated 1963.
December 1963 - Test Market World Map Wood Tile Edition
1964 - Dated 1962/63 wood tiles, chipboard with plastic overlay & stocks with printed backs
1965 - Dated 1962/63 plastic tiles, chipboard with plastic overlay & stocks with printed backs (last edition made with printed backs until 1999)
1966 - Dated 1962/66 plastic tiles, chipboard with plastic overlay & non-wax coated stocks (Only edition with these stocks)
1968 - Dated 1968/66 plastic tiles, clear plastic board with paper underlay (Both 1966 inner box games have a lot of mixed parts)
1971 - Dated 1968/71 plastic tiles, yellow hard plastic board
1975 - 3M sells rights for game of ACQUIRE to the Avalon Hill Company
1976 - Dated 1976 plastic tiles, yellow hard plastic board, redesigned money, no inner box (This edition was also produced in 1977, 79, 81, 82, & 86)
1989 - Dated 1976 Gray box edition with new box artwork same contents as regular 1976 editions (This edition was also produced in 1992)
1995 - Dated 1995 Large box cardboard edition with chipboard board and tiles, Special Powers Variant Tiles inspired by German editions
1997 - Avalon Hill sells the rights to the game of ACQUIRE to Hasbro
1999 - Dated 1999 Large box with large plastic board and tiles, 3D company buildings, redesigned stocks & money, large info cards
2006 - Hasbro assigns rights for the game of ACQUIRE to their subsidiary, Wizards of the Coast
2006 - Lloyd's Rules of ACQUIRE are made public, two major rule changes that help to bring the balance of the game of ACQUIRE back to the intentions of Sid Sackson's original ideas
2008 - Dated 2008 cardboard edition with chipboard board & tiles, redesigned stocks & money
2016 - Dated 2016 The current affordable mass-market edition. It looks at first sight to be similar to previous modern editions, but has been criticised for the use of inferior design choices such as hard-to-read grey-on-grey embossed slots and the unusual tile fonts. It contains modified rules and a slightly smaller playing grid. Although these changes have been criticised for not ultimately improving upon Sackson's original design, they are generally regarded as not being too damaging to it.
History of Acquire: This Sid Sackson classic has taken many different forms over the years depending on the publisher, yet the rules and game play have stayed the same. The 1966 version of the 3M bookshelf edition included rules for a 2-player variant. The original version is part of the 3M Bookshelf Series.
Many books and websites incorrectly list this as a 1962 publication as the 3M Company used previously copyrighted artwork when they released the game in 1964. 3M actually received the idea for the game of "Vacations" from Sid Sackson in May of 1963 and decided to take his idea and put it into artwork they had developed the year before for a game called "ACQUIRE." 3M's original game idea for a game called ACQUIRE must not have been very good so they decided to take Sid's idea of Vacations and put it into their concept of ACQUIRE. They released some limited test market games in 8 Midwestern U.S. cities in December of 1963 with a box that had a 1963 copyright. These games had Sid's original rules. When 3M released the mass market games in 1964, they had taken liberties with some of Sid's original ideas and changed some rules and game play to match their production desires. They released them with outer boxes that were copyrighted 1962 and inner boxes with rules that were dated 1963.
December 1963 - Test Market World Map Wood Tile Edition
1964 - Dated 1962/63 wood tiles, chipboard with plastic overlay & stocks with printed backs
1965 - Dated 1962/63 plastic tiles, chipboard with plastic overlay & stocks with printed backs (last edition made with printed backs until 1999)
1966 - Dated 1962/66 plastic tiles, chipboard with plastic overlay & non-wax coated stocks (Only edition with these stocks)
1968 - Dated 1968/66 plastic tiles, clear plastic board with paper underlay (Both 1966 inner box games have a lot of mixed parts)
1971 - Dated 1968/71 plastic tiles, yellow hard plastic board
1975 - 3M sells rights for game of ACQUIRE to the Avalon Hill Company
1976 - Dated 1976 plastic tiles, yellow hard plastic board, redesigned money, no inner box (This edition was also produced in 1977, 79, 81, 82, & 86)
1989 - Dated 1976 Gray box edition with new box artwork same contents as regular 1976 editions (This edition was also produced in 1992)
1995 - Dated 1995 Large box cardboard edition with chipboard board and tiles, Special Powers Variant Tiles inspired by German editions
1997 - Avalon Hill sells the rights to the game of ACQUIRE to Hasbro
1999 - Dated 1999 Large box with large plastic board and tiles, 3D company buildings, redesigned stocks & money, large info cards
2006 - Hasbro assigns rights for the game of ACQUIRE to their subsidiary, Wizards of the Coast
2006 - Lloyd's Rules of ACQUIRE are made public, two major rule changes that help to bring the balance of the game of ACQUIRE back to the intentions of Sid Sackson's original ideas
2008 - Dated 2008 cardboard edition with chipboard board & tiles, redesigned stocks & money
2016 - Dated 2016 The current affordable mass-market edition. It looks at first sight to be similar to previous modern editions, but has been criticised for the use of inferior design choices such as hard-to-read grey-on-grey embossed slots and the unusual tile fonts. It contains modified rules and a slightly smaller playing grid. Although these changes have been criticised for not ultimately improving upon Sackson's original design, they are generally regarded as not being too damaging to it.
자유게시판 관련 글
View All >-
- Lv.22 서쪽
-
2022-03-08 14:54:54
주식게임.. 이라기엔 그냥 회사를 사고 파는 게임이지만 테마가 잘 살아있고 좋다.
한국기업으로 리테마를 하면 더욱더 테마가 살아나고 재밌어진다 -
- Lv.25 김파커
-
2022-06-13 13:48:34
사고 싶다...어디서 구해야하는가 ㅠㅠ
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.10
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
560
-
2024-11-18
-
Lv.10
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
448
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
383
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
351
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
606
-
2024-11-13
-
Lv.18