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BGG랭킹
BGG전체 : 1784
STRATEGY : 937
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인원
3-4 명
BGG추천: 3-4 명 -
게임시간
60-60 분
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연령
10+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
2.73 / 5
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디자이너
Leo Colovini
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아티스트
Alvin Madden, Anke Pohl, Thilo Rick, Andreas Steiner, Imelda Vohwinkel
-
인원
게임 소개
신비롭고 고립된 유토피아가 높은 산속에 둥지를 틀었던 샹그릴라에서는 기묘한 지배권 다툼이 시작됐다. 한때 평화롭고 이웃이었던 산악인들의 주인들은 이웃 마을들을 통제하기 위해 그들의 학생들을 훈련시키고 다리를 건너보낸다. 마을을 장악하기 위해서는 부족 출신에 상관없이 불편한 동맹으로 학생들이 함께 뭉쳐야 한다. 결국 학생들은 스스로 마스터가 되고, 새로운 학생들을 훈련시키고, 다른 마을로 확장하게 됩니다.
각 학생들이 이 마을에서 저 마을로 여행할 때 명심해야 할 것이 하나 있는데, 바로 샹그릴라의 신비한 힘이 다리를 무너지게 하고, 마을을 영원히 갈라놓게 한다는 것이다. 중요한 질문 하나가 승자를 가릴 것이다: 누가 가장 많은 샹그릴라 마스터들을 통제할 것인가?
플레이어는 특정 부족의 지도자의 역할을 맡는다. 이 땅의 텅 빈 마을들을 놓고 치열한 전투가 벌어지고 있으며, 플레이어들은 그들의 부족장들로 그 마을들을 채워야 한다. 플레이어들이 부족 지도자들을 한 마을에서 다른 마을로 이주시킬 때, 그들은 너무 약해져서는 안 되며, 그렇지 않으면 반대 부족에게 지도자들을 빼앗길 위험이 있다. 게임의 궁극적인 목표는 게임이 끝날 때 가장 많은 리더를 보드에 앉히는 것입니다.
옵션이 많고 끝까지 긴장감이 감도는 추상적인 게임이다.
2004년 멘사 셀렉트
주제적으로 선수들은 사부와 학생을 추가하고, 학생들이 사부가 되기 위해 인근 마을로 이주하도록 노력하고 있다. 기능적으로는 군사 게임입니다. 플레이어는 마을을 강화하거나(더 많은 토큰을 그곳에 추가) 이웃 마을에 침입(피해자보다 더 많은 토큰을 보유할 경우 영향력을 확대)하는 데 차례를 보낸다. 독특한 반전은 침공할 때마다 연결된 다리가 제거된다는 것이다. 따라서 게임이 자연스럽게 결말이 날 때까지 게임이 진행되는 동안 공격 옵션은 점점 더 제한적이게 된다.
각 학생들이 이 마을에서 저 마을로 여행할 때 명심해야 할 것이 하나 있는데, 바로 샹그릴라의 신비한 힘이 다리를 무너지게 하고, 마을을 영원히 갈라놓게 한다는 것이다. 중요한 질문 하나가 승자를 가릴 것이다: 누가 가장 많은 샹그릴라 마스터들을 통제할 것인가?
플레이어는 특정 부족의 지도자의 역할을 맡는다. 이 땅의 텅 빈 마을들을 놓고 치열한 전투가 벌어지고 있으며, 플레이어들은 그들의 부족장들로 그 마을들을 채워야 한다. 플레이어들이 부족 지도자들을 한 마을에서 다른 마을로 이주시킬 때, 그들은 너무 약해져서는 안 되며, 그렇지 않으면 반대 부족에게 지도자들을 빼앗길 위험이 있다. 게임의 궁극적인 목표는 게임이 끝날 때 가장 많은 리더를 보드에 앉히는 것입니다.
옵션이 많고 끝까지 긴장감이 감도는 추상적인 게임이다.
2004년 멘사 셀렉트
주제적으로 선수들은 사부와 학생을 추가하고, 학생들이 사부가 되기 위해 인근 마을로 이주하도록 노력하고 있다. 기능적으로는 군사 게임입니다. 플레이어는 마을을 강화하거나(더 많은 토큰을 그곳에 추가) 이웃 마을에 침입(피해자보다 더 많은 토큰을 보유할 경우 영향력을 확대)하는 데 차례를 보낸다. 독특한 반전은 침공할 때마다 연결된 다리가 제거된다는 것이다. 따라서 게임이 자연스럽게 결말이 날 때까지 게임이 진행되는 동안 공격 옵션은 점점 더 제한적이게 된다.
In Shangri-La, the mysterious and isolated utopia nestled high in the mountains, a strange struggle for dominance has begun. Once peaceful and neighborly, the Masters of the competing mountain-folk train their students and send them out across bridges to control neighboring villages. To take control of a village, the students must come together in uncomfortable alliances, regardless of their tribal origin. Eventually students become Masters themselves, train new students and expand to other villages.
There is one thing each student must keep in mind as they travel from village to village -- the mystical powers of Shangri-La mysteriously cause the bridges to collapse, separating villages forever. One crucial question will decide the winner: who will control the most Masters of Shangri-La?
Players take on the roles of leaders of a specific tribe. There is a battle raging over the empty villages of the land and players must quickly fill those villages with their tribal leaders. As players migrate tribal leaders from one village to the next, they must not become too weak or they risk losing leaders to opposing tribes. The ultimate object of the game is to have the most leaders on the board at the end of the game.
It is an abstract game with many options and tense until the end.
2004 Mensa Select
Thematically, players are adding masters and students, and trying to have the students migrate to nearby villages to become masters. Functionally, this is essentially a military game. Players either spend their turn reinforcing a village (adding more tokens there) or invading a neighboring village (expanding influence if you have more total tokens than the victim). The unique twist is that, after each invasion, the connecting bridge is removed. So over the course of the game, attack options become more and more limited, until the game naturally comes to a conclusion.
There is one thing each student must keep in mind as they travel from village to village -- the mystical powers of Shangri-La mysteriously cause the bridges to collapse, separating villages forever. One crucial question will decide the winner: who will control the most Masters of Shangri-La?
Players take on the roles of leaders of a specific tribe. There is a battle raging over the empty villages of the land and players must quickly fill those villages with their tribal leaders. As players migrate tribal leaders from one village to the next, they must not become too weak or they risk losing leaders to opposing tribes. The ultimate object of the game is to have the most leaders on the board at the end of the game.
It is an abstract game with many options and tense until the end.
2004 Mensa Select
Thematically, players are adding masters and students, and trying to have the students migrate to nearby villages to become masters. Functionally, this is essentially a military game. Players either spend their turn reinforcing a village (adding more tokens there) or invading a neighboring village (expanding influence if you have more total tokens than the victim). The unique twist is that, after each invasion, the connecting bridge is removed. So over the course of the game, attack options become more and more limited, until the game naturally comes to a conclusion.
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