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BGG랭킹
BGG전체 : 4608
WARGAMES : 349
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
360-360 분
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연령
12+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
4.35 / 5
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디자이너
David Dockter
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아티스트
Terry Leeds
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인원
게임 소개
다른 카드 구동 전략 게임과 마찬가지로 플레이어는 러시아 내전 중 서사시적 투쟁에서 각자의 군대(RED, WHITE)의 정치 및 군사 지휘관 역할을 맡는다.
차례로 정치, 행동, 물류 3단계를 거친다.
정치 단계에서 선수들은 체코 카드를 사용하여 18개 파벌(핀란드, 에스토니아, 라트비아, 폴란드, 벨라루스, 우크라이나, 우크라이나, 마흐노, 남캅카스, 아스크라칸, 히바, 투르크스탄, 중부 열강, 영국, 프랑스, 미국)을 장악하려고 한다. 플레이어들은 정치적 단계와 행동 단계에서 자원을 소비하는 것과 다른 파벌들을 희생시키면서 한 파벌에 영향력을 행사하는 것 사이에서 어려운 절충을 할 수 밖에 없다. 플레이어는 66장의 정치 카드를 공유하여 사용합니다.
액션 단계에서 플레이어는 작전(전투나 움직임을 위한 공간 활성화), 교체, 증원, 전략적 움직임, 전투 주도권을 쥐거나 파벌과의 외교적 마찰력을 얻거나 특수 작전을 수행하기 위해 액션 카드를 사용한다. 리더는 착취, 전투 강화, 철수, 반격, 다공간 공격 등의 능력을 갖추고 있습니다. 선수들은 위협을 좌절시키고 기회를 이용하기 위해 어려운 결정을 내릴 수 밖에 없다. 각 플레이어는 55장의 액션 카드를 가지고 있다. 또한 44장의 리더 카드(총 220장의 ToC 카드)가 게임의 다양한 성격에 대한 역사적 세부 정보를 제공한다.
병참 단계에서 플레이어는 유닛을 재건/수리하고, 다양한 파벌들이 전투에서 철수하는지 판단하며, RED와 WHITE 진영 내에서 인파이팅의 효과를 확인하고, 소모 여부를 확인하고, 정치적 영향력을 구매하고, 리더를 구입하고, 승리를 확인한다.
차례로 정치, 행동, 물류 3단계를 거친다.
정치 단계에서 선수들은 체코 카드를 사용하여 18개 파벌(핀란드, 에스토니아, 라트비아, 폴란드, 벨라루스, 우크라이나, 우크라이나, 마흐노, 남캅카스, 아스크라칸, 히바, 투르크스탄, 중부 열강, 영국, 프랑스, 미국)을 장악하려고 한다. 플레이어들은 정치적 단계와 행동 단계에서 자원을 소비하는 것과 다른 파벌들을 희생시키면서 한 파벌에 영향력을 행사하는 것 사이에서 어려운 절충을 할 수 밖에 없다. 플레이어는 66장의 정치 카드를 공유하여 사용합니다.
액션 단계에서 플레이어는 작전(전투나 움직임을 위한 공간 활성화), 교체, 증원, 전략적 움직임, 전투 주도권을 쥐거나 파벌과의 외교적 마찰력을 얻거나 특수 작전을 수행하기 위해 액션 카드를 사용한다. 리더는 착취, 전투 강화, 철수, 반격, 다공간 공격 등의 능력을 갖추고 있습니다. 선수들은 위협을 좌절시키고 기회를 이용하기 위해 어려운 결정을 내릴 수 밖에 없다. 각 플레이어는 55장의 액션 카드를 가지고 있다. 또한 44장의 리더 카드(총 220장의 ToC 카드)가 게임의 다양한 성격에 대한 역사적 세부 정보를 제공한다.
병참 단계에서 플레이어는 유닛을 재건/수리하고, 다양한 파벌들이 전투에서 철수하는지 판단하며, RED와 WHITE 진영 내에서 인파이팅의 효과를 확인하고, 소모 여부를 확인하고, 정치적 영향력을 구매하고, 리더를 구입하고, 승리를 확인한다.
Similar to other card driven strategic games, players assume role of political and military commander of their respective (RED and WHITE) forces in this epic struggle of the Russian Civil War.
Three phases in a turn: Political, Action and Logistics.
During the Political Phase, players try to gain control of the 18 factions (Finland, Estonia, Latvia, Lithuania, Poland, Belarus, West Ukraine, Ukraine, Makhno, Transcaucasia, Asktrakhan, Khiva, Turkistan, Central Powers, Czech Legion, Britain, France, USA) using Political Cards. Players are forced to make difficult trade-offs between expending resources in the Political Phase vs the Action Phase and attempting to influence one faction at the expense of others. Players utilize a shared deck of 66 Political Cards.
During the Action Phase, players use Action Cards to conduct operations (activating a space for combat or movement), take replacements, place reinforcements, make strategic moves, seize initiative in combat, gain diplomatic traction with the factions or implement special operations. Leaders have these capabilities including exploitation, reinforcing battles, withdrawing, counter-attacking and conducting multi-space attacks. Players are forced to make difficult decisions thwarting threats and capitalizing on opportunities. Each player has their own deck of 55 Action Cards. Additionally, a deck of 44 Leader Cards (for a combined total of 220 ToC Cards) provide historical details regarding the various personalities in the game.
During the Logistics Phase, players rebuild/repair units, determine if various factions withdraw from the combat, check for the effect of In-Fighting within the RED and WHITE camps, check for attrition, purchase political influence, buy leaders and check for victory.
Three phases in a turn: Political, Action and Logistics.
During the Political Phase, players try to gain control of the 18 factions (Finland, Estonia, Latvia, Lithuania, Poland, Belarus, West Ukraine, Ukraine, Makhno, Transcaucasia, Asktrakhan, Khiva, Turkistan, Central Powers, Czech Legion, Britain, France, USA) using Political Cards. Players are forced to make difficult trade-offs between expending resources in the Political Phase vs the Action Phase and attempting to influence one faction at the expense of others. Players utilize a shared deck of 66 Political Cards.
During the Action Phase, players use Action Cards to conduct operations (activating a space for combat or movement), take replacements, place reinforcements, make strategic moves, seize initiative in combat, gain diplomatic traction with the factions or implement special operations. Leaders have these capabilities including exploitation, reinforcing battles, withdrawing, counter-attacking and conducting multi-space attacks. Players are forced to make difficult decisions thwarting threats and capitalizing on opportunities. Each player has their own deck of 55 Action Cards. Additionally, a deck of 44 Leader Cards (for a combined total of 220 ToC Cards) provide historical details regarding the various personalities in the game.
During the Logistics Phase, players rebuild/repair units, determine if various factions withdraw from the combat, check for the effect of In-Fighting within the RED and WHITE camps, check for attrition, purchase political influence, buy leaders and check for victory.
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