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BGG랭킹
BGG전체 : 4440
STRATEGY : 1747
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인원
1-5 명
BGG추천: 1-4 명 -
게임시간
90-180 분
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연령
14+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
3.25 / 5
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디자이너
Randy Rathert
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아티스트
Randy Rathert, Anna Talanova
-
인원
게임 소개
기원후 1096년, 희망은 긴 겨울 후에 새의 노래처럼 허공을 채우고, 끝이 없어 보이는 암흑시대의 길은 곧 끝날지도 모른다. 수 년 동안 군벌들은 이 땅을 배회했고, 모든 표면은 오물로 뒤덮였고, 질병은 거대한 토네이도처럼 마을을 휩쓸었습니다. 시볼크 왕은 위대한 고딕 건축물을 짓는 것이 이 암흑시대를 영원히 뒤로 할 수 있는 해답이라고 꿈꿔왔다. 그러나 지난 10년 동안, 건축 활동의 엄청난 감소가 있었고, 어떠한 위대한 문화적 성과도 거의 이루어지지 않았다.
최근 시볼크 왕은 십자군 원정을 하는 동안 엘리아스라는 명건축가를 만났습니다. 엘리아스는 왕에게 모르타르 예술에 대한 헌신과 사람들이 그것을 보기 위해 수백 마일을 여행할 수 있는 거대한 건축물을 짓고자 하는 열망에 대해 말했다. 이 만남은 가장 어두운 날도 영원히 태워버릴 불로 킹&스쿼의 꿈에 불을 붙이는 불꽃을 만들어냈다. 시볼크 왕은 자신의 성에서 자신의 꿈이 실현되는 것을 큰 기대감으로 바라본다. 엘리아스’의 도움으로, 그는 이 임무를 완수하기 위해 이 땅에서 가장 위대한 건축가들과 수도사들 중 몇 명을 고용했다. 그는 이 위대한 수도원이 지상에서 세워져 사람들로 가득 차 역사의 흐름을 영원히 바꾸기를 인내심을 가지고 기다린다!
킹스 애비(King's Abbey)는 각 플레이어가 자신이 지은 수도원을 나타내는 자신만의 플레이어 보드를 갖는 노동자 배치/자원 관리 게임이다. 플레이어는 나가서 자원을 모으고, 십자군 원정을 하고, 건물을 짓고, 성직자를 훈련시키고, 소작농을 데려오고, 어둠으로부터 수도원을 방어하면서 열 개의 주사위로 대표되는 수도승들을 맡는다. 각 플레이어는 주사위를 굴린 다음 각 주사위(monk)를 플레이어 보드, 자원 보드, 십자군 카드의 다른 위치에 할당함으로써 이 작업을 수행합니다. 플레이어 보드에 있는 장소들은 소작농들을 데려오고 성직자들을 훈련시킬 것이다. 자원보드의 장소들은 그들에게 개별적인 수도원의 다양한 부분을 짓기 위한 나무, 곡물, 돌, 그리고 모래를 줄 것이다.
각 플레이어는 십자군 원정을 완료하고 타워와 다른 종류의 건물과 같은 다양한 것들을 수도원에 건설함으로써 위신(승점)을 받는다. 게임은 총 7라운드에 걸쳐 진행되며, 각 라운드에서 "어둠"가 더 커진다. 어둠은 우울, 기근, 습격자, 그리고 암흑 시대가 가져온 다른 것들을 나타냅니다. 대수도원의 방어를 튼튼히 함으로써 어둠과 싸운다. 선수들은 7라운드가 끝날 때까지 그 어떤 선수보다 최고의 위신을 가지려고 노력하고 있다.
7라운드가 끝난 후, 선수들은 얻은 모든 위신을 합산한다. 가장 위신이 높은 사람이 이기는 거야!
최근 시볼크 왕은 십자군 원정을 하는 동안 엘리아스라는 명건축가를 만났습니다. 엘리아스는 왕에게 모르타르 예술에 대한 헌신과 사람들이 그것을 보기 위해 수백 마일을 여행할 수 있는 거대한 건축물을 짓고자 하는 열망에 대해 말했다. 이 만남은 가장 어두운 날도 영원히 태워버릴 불로 킹&스쿼의 꿈에 불을 붙이는 불꽃을 만들어냈다. 시볼크 왕은 자신의 성에서 자신의 꿈이 실현되는 것을 큰 기대감으로 바라본다. 엘리아스’의 도움으로, 그는 이 임무를 완수하기 위해 이 땅에서 가장 위대한 건축가들과 수도사들 중 몇 명을 고용했다. 그는 이 위대한 수도원이 지상에서 세워져 사람들로 가득 차 역사의 흐름을 영원히 바꾸기를 인내심을 가지고 기다린다!
킹스 애비(King's Abbey)는 각 플레이어가 자신이 지은 수도원을 나타내는 자신만의 플레이어 보드를 갖는 노동자 배치/자원 관리 게임이다. 플레이어는 나가서 자원을 모으고, 십자군 원정을 하고, 건물을 짓고, 성직자를 훈련시키고, 소작농을 데려오고, 어둠으로부터 수도원을 방어하면서 열 개의 주사위로 대표되는 수도승들을 맡는다. 각 플레이어는 주사위를 굴린 다음 각 주사위(monk)를 플레이어 보드, 자원 보드, 십자군 카드의 다른 위치에 할당함으로써 이 작업을 수행합니다. 플레이어 보드에 있는 장소들은 소작농들을 데려오고 성직자들을 훈련시킬 것이다. 자원보드의 장소들은 그들에게 개별적인 수도원의 다양한 부분을 짓기 위한 나무, 곡물, 돌, 그리고 모래를 줄 것이다.
각 플레이어는 십자군 원정을 완료하고 타워와 다른 종류의 건물과 같은 다양한 것들을 수도원에 건설함으로써 위신(승점)을 받는다. 게임은 총 7라운드에 걸쳐 진행되며, 각 라운드에서 "어둠"가 더 커진다. 어둠은 우울, 기근, 습격자, 그리고 암흑 시대가 가져온 다른 것들을 나타냅니다. 대수도원의 방어를 튼튼히 함으로써 어둠과 싸운다. 선수들은 7라운드가 끝날 때까지 그 어떤 선수보다 최고의 위신을 가지려고 노력하고 있다.
7라운드가 끝난 후, 선수들은 얻은 모든 위신을 합산한다. 가장 위신이 높은 사람이 이기는 거야!
In AD 1096, hope fills the air like a bird's song after a long winter, the seeming endless road of the Dark Ages may soon come to an end. For years now, warlords have roamed the land, every surface is covered with filth, and disease has ripped through towns like great tornadoes. King Sivolc has dreamed that building a great gothic structure is the answer to leave this Dark Age behind forever. But for the last decade, there has been a massive decline in the building activity, and hardly any great cultural achievements have been made.
Recently, while on one of his crusades, King Sivolc met a master architect named Elias. Elias told the King about his devotion to the mortar arts and how he longed to build a structure so great that people would travel hundreds of miles just to gaze at it. This meeting created a spark that ignited the King’s dream with a fire that would burn away even the darkest of days forever. King Sivolc looks on from his castle and watches with great expectation as his dream becomes a reality. With Elias’ help, he has hired some of the greatest architects and monks in the land to complete this task. He waits patiently for this great abbey to be raised from the earth, filled with people, changing the course of history forever!
The King's Abbey is a worker placement/resource management game in which each player has their own player board that represents the abbey they have been tasked to build. Players take charge of monks that are represented by ten dice as they go out and gather resources, go on crusades, construct buildings, train clergy, bring in peasants, and defend their abbey against the darkness. Each player does this by rolling their dice and then assigning each die (monk) to different places on their player board, resource boards, and crusade cards. The places on the player boards will bring in peasants and train clergy. The places on the resource boards will give them wood, grain, stone, and sand for building the various parts of their individual abbeys.
Each player receives prestige (victory points) for completing crusades and constructing various things in their abbey such as towers and different kinds of buildings. The game proceeds over a total of seven rounds where the "darkness" becomes greater each round. The darkness represents things like depression, famine, raiders attacking, and other things that the Dark Ages brought with it. You fight the darkness by keeping the defenses of your abbey strong. Players are trying to have the most prestige than any other player by the end of the seventh round.
After seven rounds, players add up all prestige earned. Whoever has the most prestige wins the game!
Recently, while on one of his crusades, King Sivolc met a master architect named Elias. Elias told the King about his devotion to the mortar arts and how he longed to build a structure so great that people would travel hundreds of miles just to gaze at it. This meeting created a spark that ignited the King’s dream with a fire that would burn away even the darkest of days forever. King Sivolc looks on from his castle and watches with great expectation as his dream becomes a reality. With Elias’ help, he has hired some of the greatest architects and monks in the land to complete this task. He waits patiently for this great abbey to be raised from the earth, filled with people, changing the course of history forever!
The King's Abbey is a worker placement/resource management game in which each player has their own player board that represents the abbey they have been tasked to build. Players take charge of monks that are represented by ten dice as they go out and gather resources, go on crusades, construct buildings, train clergy, bring in peasants, and defend their abbey against the darkness. Each player does this by rolling their dice and then assigning each die (monk) to different places on their player board, resource boards, and crusade cards. The places on the player boards will bring in peasants and train clergy. The places on the resource boards will give them wood, grain, stone, and sand for building the various parts of their individual abbeys.
Each player receives prestige (victory points) for completing crusades and constructing various things in their abbey such as towers and different kinds of buildings. The game proceeds over a total of seven rounds where the "darkness" becomes greater each round. The darkness represents things like depression, famine, raiders attacking, and other things that the Dark Ages brought with it. You fight the darkness by keeping the defenses of your abbey strong. Players are trying to have the most prestige than any other player by the end of the seventh round.
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