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BGG랭킹
BGG전체 : 481
WARGAMES : 16
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인원
2-2 명
BGG추천: 1-2 명 -
게임시간
120-480 분
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연령
14+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
4.75 / 5
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디자이너
Don Greenwood
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아티스트
Nicolás Eskubi, Charles Kibler, Rodger B. MacGowan
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인원
게임 소개
고급 분대장은 원래의 분대장을 완전히 재구성하고 재설계한 것이다. 이 3링 바인더는 전체 시스템의 기본 규칙이며 플레이 가능성과 디테일의 궁극적인 조합을 제공합니다. 풀 컬러 도표와 아름다운 그림들은 이것을 가장 읽기 쉽게 만들며 빠른 참조를 위해 풀 서비스 인덱스를 포함합니다.
그리고 ASL은 "squads" 그 이상이다. 이 시스템은 기관총에서 바주카, 탱크와 군수 무기, 낙하산 부대 낙하, 글라이더 착륙 및 해변 공격에 이르기까지 모든 것에 대한 규칙을 포함한다. 그리고 더 많은 것. 이 규칙 집합은 모듈에 포함된 확장에 의해 지속적으로 최신 상태로 유지됩니다.
ASL 목표는 시나리오로 정의되며, 보드 한쪽 가장자리에서 군대를 철수시키는 것, 적에게 일정 수의 사상자를 내는 것, 일정 수의 목표 건물이나 지역을 점령하는 것 등 다양하다.
이 규칙서일 뿐입니다. 게임을 시작하기 위해서는 적어도 비욘드 발러: ASL 모듈 1을 얻어야 합니다. 매우 많은 ASL 모듈을 사용할 수 있습니다. "핵심 모듈"은 추가 규칙, 다양한 국적의 단위, 그리고 추가적인 지형 지도판을 제공합니다. "History Modules"는 추가적인 규칙, 카운터, 종이 지도를 포함한 지리학적 맵이 아닌 실제 역사 맵을 사용하여 며칠 간의 전투를 시뮬레이션한 캠페인 게임을 제공합니다. 많은 모듈들이 이전 모듈에 의존합니다.
Rulebook 내용:
소개
A, B, C, D, H(Design Your Own, 독일어 및 러시아어 차량 노트만), J [1판]
A, B, C, D, E, H(사용자 디자인)S:
Yanks: Alamein 서부의 ASL 모듈 3
F장: ASL 모듈 5
부시도 코드의 G장: ASL 모듈 8 / 궁호: Paratrooper의 ASL 모듈 9
Chapter K: ASL 모듈 2
8 개정 규칙북 페이지 [A 17-18/A 29-30/B 31-32/F 1-2 모두 Croix de Guerre의 "92"로 표시]: 10
로 표시ch는 별도로 게시됩니다. ASL 제품군의 경우 Game wiki를 선택하십시오.)
그리고 ASL은 "squads" 그 이상이다. 이 시스템은 기관총에서 바주카, 탱크와 군수 무기, 낙하산 부대 낙하, 글라이더 착륙 및 해변 공격에 이르기까지 모든 것에 대한 규칙을 포함한다. 그리고 더 많은 것. 이 규칙 집합은 모듈에 포함된 확장에 의해 지속적으로 최신 상태로 유지됩니다.
ASL 목표는 시나리오로 정의되며, 보드 한쪽 가장자리에서 군대를 철수시키는 것, 적에게 일정 수의 사상자를 내는 것, 일정 수의 목표 건물이나 지역을 점령하는 것 등 다양하다.
이 규칙서일 뿐입니다. 게임을 시작하기 위해서는 적어도 비욘드 발러: ASL 모듈 1을 얻어야 합니다. 매우 많은 ASL 모듈을 사용할 수 있습니다. "핵심 모듈"은 추가 규칙, 다양한 국적의 단위, 그리고 추가적인 지형 지도판을 제공합니다. "History Modules"는 추가적인 규칙, 카운터, 종이 지도를 포함한 지리학적 맵이 아닌 실제 역사 맵을 사용하여 며칠 간의 전투를 시뮬레이션한 캠페인 게임을 제공합니다. 많은 모듈들이 이전 모듈에 의존합니다.
Rulebook 내용:
소개
A, B, C, D, H(Design Your Own, 독일어 및 러시아어 차량 노트만), J [1판]
A, B, C, D, E, H(사용자 디자인)S:
Yanks: Alamein 서부의 ASL 모듈 3
F장: ASL 모듈 5
부시도 코드의 G장: ASL 모듈 8 / 궁호: Paratrooper의 ASL 모듈 9
Chapter K: ASL 모듈 2
8 개정 규칙북 페이지 [A 17-18/A 29-30/B 31-32/F 1-2 모두 Croix de Guerre의 "92"로 표시]: 10
로 표시ch는 별도로 게시됩니다. ASL 제품군의 경우 Game wiki를 선택하십시오.)
Advanced Squad Leader is the completely reorganized and re-designed version of the original Squad Leader system. This three-ring binder is the basic rules for the entire system, and provides the ultimate combination of playability and detail. Full-color charts and beautiful pictures make this the most readable of rulebooks - and includes a full-service index as well for quick reference.
And ASL is more than "squads" - the system includes the rules for everything from machine guns to bazookas, tanks and ordnance weapons, paratrooper drops, glider landings and beach assaults. And much more. This set of rules is constantly kept up to date by expansions included with the modules.
ASL goals are scenario-defined, and vary from tasks such as exiting troops off of one edge of the board, to inflicting a certain number of casualty points on the opposing force, to capturing a certain number of goal buildings or areas.
This is just the rulebook. To start playing the game the newcomer must get, at least, the Beyond Valor: ASL Module 1. There are a great many ASL Modules available. "Core Modules" provide additional rules, units from different nationalities, and additional geomorphic mapboards. "Historical Modules" provide campaign games simulating multi-day battles using actual historical maps rather than geomorphic mapboards, including additional rules, counters, and paper maps. Many modules have dependencies on earlier modules.
Rulebook contents:
Introduction
Chapters A, B, C, D, H (Design Your Own, German & Russian vehicle notes only), J [1st edition]
Chapters A, B, C, D, E, H (Design Your Own, German & Russian vehicle notes only), J, K [2nd edition]
Index & Glossary
1st edition additional changes/chapters:
chapter E in Yanks: ASL Module 3
chapter F in West of Alamein: ASL Module 5
chapter G in Code of Bushido: ASL Module 8 / Gung Ho!: ASL Module 9
chapter K in Paratrooper: ASL Module 2
8 revised RuleBook pages [A 17-18/A 29-30/B 31-32/F 1-2 all marked "92"] in Croix de Guerre: ASL Module 10
2nd edition additional chapters:
chapter G in Rising Sun: ASL Module 13
(Note: this is a description of the ASL rulebook which is published separately. For the ASL family, check Game wiki.)
And ASL is more than "squads" - the system includes the rules for everything from machine guns to bazookas, tanks and ordnance weapons, paratrooper drops, glider landings and beach assaults. And much more. This set of rules is constantly kept up to date by expansions included with the modules.
ASL goals are scenario-defined, and vary from tasks such as exiting troops off of one edge of the board, to inflicting a certain number of casualty points on the opposing force, to capturing a certain number of goal buildings or areas.
This is just the rulebook. To start playing the game the newcomer must get, at least, the Beyond Valor: ASL Module 1. There are a great many ASL Modules available. "Core Modules" provide additional rules, units from different nationalities, and additional geomorphic mapboards. "Historical Modules" provide campaign games simulating multi-day battles using actual historical maps rather than geomorphic mapboards, including additional rules, counters, and paper maps. Many modules have dependencies on earlier modules.
Rulebook contents:
Introduction
Chapters A, B, C, D, H (Design Your Own, German & Russian vehicle notes only), J [1st edition]
Chapters A, B, C, D, E, H (Design Your Own, German & Russian vehicle notes only), J, K [2nd edition]
Index & Glossary
1st edition additional changes/chapters:
chapter E in Yanks: ASL Module 3
chapter F in West of Alamein: ASL Module 5
chapter G in Code of Bushido: ASL Module 8 / Gung Ho!: ASL Module 9
chapter K in Paratrooper: ASL Module 2
8 revised RuleBook pages [A 17-18/A 29-30/B 31-32/F 1-2 all marked "92"] in Croix de Guerre: ASL Module 10
2nd edition additional chapters:
chapter G in Rising Sun: ASL Module 13
(Note: this is a description of the ASL rulebook which is published separately. For the ASL family, check Game wiki.)
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