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BGG랭킹
BGG전체 : 836
ABSTRACTS : 34
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
30-30 분
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연령
8+
BGG추천: 8+ -
게임 난이도
2.03 / 5
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디자이너
José Antonio Abascal Acebo
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아티스트
Oriol Hernández
-
인원
게임 소개
《파리》 (Paris)는 조스éAntonio Abascal이 제작한 보드게임으로, 오리올 에르난ández가 제작하였다. 이 게임의 배경은 1889년 &ldquo의 19세기 후반 파리이다.Exposition Universelle,” 또는 World’s Fair, 공공 전기가 화제가 되었을 때. 전기가 도시 전체에 퍼지면서 오늘날의 아름다운 야행성 거리들이 만들어졌고, 파리의 별명 “La Cité de la Lumiére”와 함께 빛의 도시 파리라는 별명이 만들어졌다.
불이 가장 잘 들어오는 건물들은 지나가는 사람들에게 더 높이 평가받는다. 첫 번째 단계에서 플레이어는 타일을 배치하거나 건물에 대한 비축량을 늘릴 수 있습니다. 자갈 타일은 4개의 무작위 공간(색상, 상대편, 가로등, 또는 플레이어가 만들 수 있는 혼합색 공간)으로 나뉜다.
그리고 나서, 두 번째 단계에서, 플레이어들은 가능한 한 많은 가로등에 가깝게 건물을 배치하기 위해 그들의 색깔이나 혼합된 공간 위에 짓는다. 더 많은 가로등이 더 많은 숭배와 포인트를 요구합니다. 불이 가장 잘 들어오는 건물을 가진 플레이어가 파리 보행자의 마음을 훔치고 게임에서 승리합니다.
—출판사의 설명
불이 가장 잘 들어오는 건물들은 지나가는 사람들에게 더 높이 평가받는다. 첫 번째 단계에서 플레이어는 타일을 배치하거나 건물에 대한 비축량을 늘릴 수 있습니다. 자갈 타일은 4개의 무작위 공간(색상, 상대편, 가로등, 또는 플레이어가 만들 수 있는 혼합색 공간)으로 나뉜다.
그리고 나서, 두 번째 단계에서, 플레이어들은 가능한 한 많은 가로등에 가깝게 건물을 배치하기 위해 그들의 색깔이나 혼합된 공간 위에 짓는다. 더 많은 가로등이 더 많은 숭배와 포인트를 요구합니다. 불이 가장 잘 들어오는 건물을 가진 플레이어가 파리 보행자의 마음을 훔치고 게임에서 승리합니다.
—출판사의 설명
Paris is a two-player board game by José Antonio Abascal infused with Parisian aesthetics by the boardgame’s artist Oriol Hernández. The game is set in late 19th century Paris during the 1889 “Exposition Universelle,” or world’s fair, when public electricity was a hot topic. Electricity spread throughout the city, creating today’s beautiful nocturnal Parisian streets and coining Paris’s nickname “La Cité de la Lumiére”, the city of lights.
The most well-lit buildings are admired more highly by passers-by. In the first phase, players can either place tiles or grow their reserve of buildings. The cobblestone tiles are divided into 4 random spaces (their color, their opponents’ color, a streetlight or a mixed-color space where either player can build).
Then, in the second phase, players build on top of their color or the mixed spaces, in effort to position their buildings as close to as many streetlights as possible. More streetlights solicit more adoration and points. The player with the best lit buildings steals the hearts of Parisian pedestrians and wins the game.
—description from the publisher
The most well-lit buildings are admired more highly by passers-by. In the first phase, players can either place tiles or grow their reserve of buildings. The cobblestone tiles are divided into 4 random spaces (their color, their opponents’ color, a streetlight or a mixed-color space where either player can build).
Then, in the second phase, players build on top of their color or the mixed spaces, in effort to position their buildings as close to as many streetlights as possible. More streetlights solicit more adoration and points. The player with the best lit buildings steals the hearts of Parisian pedestrians and wins the game.
—description from the publisher
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