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Ici, c'est la France! The Algerian War of Independence 1954 - 1962 (2009)
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  • 인원

    2-2 명

    BGG추천: 1-1 명
  • 게임시간

    300-300 분

  • 연령

    12+

    BGG추천: 16+
  • 게임 난이도

    2.88 / 5

게임 소개

이 게임은 1954년부터 1962년까지 알제리에서 벌어진 FLN과의 프랑스 반란 전쟁을 다룬다. 그것은 위대한 드라마의 갈등이다. 적어도 50만명의 알제리인들의 목숨을 앗아갔고, 알제리에서 온 백만명의 프랑스 정착민들의 떠들썩한 탈출을 가져왔으며, 프랑스 자체를 내전 직전까지 몰고 갔다. 하지만 게임으로 그려지는 것에는 어려움이 있다. 군사적으로 진 쪽이 전쟁에서 이겼다는 사실을 어떻게 재현할 것인가? FLN이 인도차이나 전쟁에서 비엣민이 그랬던 것처럼 군대를 만드는 데 성공하지 못했기 때문에 프랑스군과 경쟁할 수 없었을 때 어떻게 경기를 흥미롭게 만들 수 있는가?

이를 해결하기 위해 이 게임은 게임 내에 &ldqu;3개의 게임&rdqu;을 포함하고 있다. 정치, 반란, 군사 게임. 정치는 FLN 구조, 알제리 인구, 피드 누아르 감정(프랑스계 알제리인 정착민), 프랑스 공공/정부 등 4가지 변수를 바꾸는 치트에 의해 주도된다. 각각은 연극이 변화할 때 다른 방식으로 영향을 미칠 것이다. 결국 경기를 끝내는 것은 프랑스 국민이 0이 돼 국민투표를 요구할 때다. 그런 다음 각 지역이 프랑스에 잔류할 것인지, 독립할 것인지를 확인합니다. 과반수가 찬성표를 던지면 프랑스 선수가 이기고 반대도 마찬가지다. 다른 반란이나 반기를 통해 한 지역을 친FLN 혹은 친프랑스 지역으로 만들 것이다. 마지막으로, 군사적인 부분은 당신이 경쟁하거나 지역을 통제할 수 있게 할 것입니다. 이것은 반란/반란 행동을 동원, 세금 부과 및 수행하는 능력에 영향을 미칠 것입니다.

다시 말해서, 국민의 마음과 마음을 사로잡기 위해, 그리고 정치를 통해, 프랑스 대중이 당신을 지지하거나 전쟁에 진절머리가 나도록 하기 위해, 당신은 통제하기 위해 싸워야 할 것이다. 어떤 것들은 어떤 면에서는 도움이 될 수 있지만 다른 면에서는 불이익을 줍니다. 전쟁에서 어떤 것도 순전히 옳은 결정은 아니다. 항상 대가가 따른다.

매년 네 번의 게임 턴이 있다. 당신은 28개의 가능한 8개의 무작위로 된 정치적 칩으로 게임을 시작합니다. 각 전표는 일정 기간 동안만 플레이할 수 있으며, 전표를 플레이한 후에는 새로운 전표를 그릴 수 있습니다.

&ldqu; 조작 포인트&rdqu;는 이 게임의 주요 엔진이다. 일정 점수를 받게 되며, 이 포인트로 증원군 모집 또는 데려오기, 특정 운동, 전투 및 반란/반란 활동 수행 등 모든 활동에 대한 비용을 지불하게 됩니다.

FLN 영입은 알제리 인구가 얼마나 친(親)FLN인지, FLN 구조가 얼마나 효율적인지에 달려 있다. 그것은 또한 인구 밀도와 그들이 지역을 통제하는지 여부에 따라 달라질 것이다. 프랑스군은 새로운 부대와 대체부대를 투입할 수 있지만 작전상 비용이 들고 대중들에게 부담이 될 것이다. 그러므로 공격 이유는 최대한 통제하고 경쟁하며 상대에게 그의 힘을 보충하기 위해 작전 포인트를 쓰도록 강요하기 위함이다.

카운터에 이동 지점이 없습니다. 게임 시작 3개월이면 지도상 어디에도 유닛을 배치하기에 시간이 부족함이 없다. 도로망(프랑스어)을 따라가지만 적의 통제를 받는 지역을 통과할 경우 운영 포인트가 손실됩니다. FLN은 오프로드로 이동하며, 그들이 지역을 떠날 수 있는지 여부에 약간의 제한이 있을 것이다. 그 숫자들은 힘과 질을 나타냅니다.

전투에는 전투 치트가 포함되며, 특정 조합이 전투에 영향을 미칠 수 있습니다. 나의 첫 번째 야망은 테이블 수를 최소화해서 게임을 더 빨리 할 수 있도록 하는 것이다. 당신은 당신의 힘에 상응하는 주사위를 굴리고 품질 차이로 당신의 주사위를 수정해요. 5-6 동점을 찍으면 안타가 나온다. 복잡성과 어려움은 무엇을 언제 할 것인가에 더 달려 있다.

안부 전합니다
킴 캉거
This game covers the French insurgency war against FLN in Algeria during 1954-62. It is a conflict of great drama. It cost the lives of at least half a million Algerians, it brought the tumultuous exodus of one million French settlers from Algeria and it brought France itself to the brink of civil war. But to be portrayed as a game has its difficulties, though. How do you recreate the fact that the side which lost militarily won the war? How do you make it interesting to play when FLN never succeeded in creating an army, like the Viet Minh did in the Indochina war, and therefore was never able to rival the French?

To address this, the game contains “three games” within the game: A political, an insurgency and a military game. Politics are driven by chits which alter four parameters: FLN structure; Algerian population; Pied noir feelings (the French settlers in Algeria) and French public/government. Each one will affect the play, in different ways, when it changes. What eventually ends the game is when the French public reaches 0 and calls for a referendum. Then you check each region whether they will vote to stay with France or become independent. If a majority votes pro-France, the French player win and vice versa. It is through different insurgency or counterinsurgency actions that you will make a region pro-FLN or pro-France. Finally, the military part will allow you to contest or control regions. This will affect your ability to mobilize, tax and conduct insurgency/counterinsurgency actions.

In other words, you will have to fight to control, conduct insurgency/counterinsurgency actions in order to win the hearts and minds of the population and, through politics, see to it that the public in France either supports you or gets fed up with the war. Some things might help you in one way but at the same time give disadvantages in other aspects. Nothing in war is purely a good decision. There is always a cost.

Each year has four gameturns. You start the game with eight random political chits of 28 possible ones. Each chit may only be played during a certain time span and after you play a chit you will draw a new one.

The “operation points” are the main engine in the game. You will receive a certain number of points and with these points you will pay for everything you do, like recruiting or bringing in reinforcements, certain movement, fighting and conducting insurgency/counterinsurgency actions.

FLN recruitment will depend on how pro-FLN the Algerian population is and how efficient the FLN structure is. It will also depend on population density and whether they control a region or not. The French can bring in new units and replacements, but it will cost operation points and put pressure on the French public. So the reason to attack is to control/contest as much as possible and to force the opponent to spend operation points to replenish his force.

The counters have no movement points. With a gameturn of three months there is no lack of time to position units anywhere on the map. You follow the road network (as French) but it will cost you operation points when you pass regions which are controlled by the enemy. FLN moves off-road and will have some limitations to whether they may leave a region or not. The numbers represent strength and quality.

Fighting will include combat chits which in certain combination will affect the combat. My first ambition is to minimize the amount of tables in order to make the game faster to play. You roll a number of dice corresponding with your strength and modify your roll with the difference in quality. You get a hit when you roll 5-6. The complexity and difficulties lies more in what to decide and when to do it.

Best regards
Kim Kanger


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