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BGG랭킹
BGG전체 : 1985
FAMILYGAMES : 556
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인원
1-4 명
BGG추천: 1-4 명 -
게임시간
20-20 분
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연령
8+
BGG추천: 8+ -
게임 난이도
1.88 / 5
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디자이너
Phil Walker-Harding
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아티스트
Sabrina Miramon
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인원
게임 소개
탐색기를 시작할 때 여러분과 다른 탐험가는 게임 프레임에 네 개의 풍경 타일 &mdash, 초원, 수역, 사막 또는 산 —과 세 개의 점수 타일을 배치합니다. 그리고 나서 당신의 시작 마을에서 탐험 여행을 떠납니다.
각각 두 개의 풍경을 보여주는 탐색 카드는 교차할 수 있는(오프) 풍경을 나타냅니다. 차례가 되면 탐색 카드를 보여주고 두 가지 지형 중 하나를 선택한 다음 현재 위치보다 세 칸 앞쪽에 줄을 그어 버립니다. 그런 다음 동료 플레이어들은 두 개의 크로스만 같은 지형에 둘지 아니면 다른 지형을 선택하고 세 개의 크로스를 체크 표시할지 결정해야 합니다. 모든 크로스는 직교로 인접해야 하므로 "나쁜"경관 선택으로 인해 갇히지 않도록 계획을 잘 세워야 합니다.
4라운드에 걸쳐 영역을 확장하고 개체가 포함된 각 확인란에 대해 특수 액션을 받습니다. 식량과 보석으로 포인트를 받을 수 있으며, 지형에 따라 십자가를 배치할 수 있으며, 잃어버린 사원은 키 &mdash로 탐색할 수 있습니다. 사원에 가장 먼저 도착하는 사람이 가장 많은 포인트를 얻을 수 있습니다.
익스플로러에는 경험이 풍부한 플레이어를 위한 추가 작업 타일과 솔로 버전이 포함되어 있으며, 100만 개 이상의 게임 조합이 가능하다.
각각 두 개의 풍경을 보여주는 탐색 카드는 교차할 수 있는(오프) 풍경을 나타냅니다. 차례가 되면 탐색 카드를 보여주고 두 가지 지형 중 하나를 선택한 다음 현재 위치보다 세 칸 앞쪽에 줄을 그어 버립니다. 그런 다음 동료 플레이어들은 두 개의 크로스만 같은 지형에 둘지 아니면 다른 지형을 선택하고 세 개의 크로스를 체크 표시할지 결정해야 합니다. 모든 크로스는 직교로 인접해야 하므로 "나쁜"경관 선택으로 인해 갇히지 않도록 계획을 잘 세워야 합니다.
4라운드에 걸쳐 영역을 확장하고 개체가 포함된 각 확인란에 대해 특수 액션을 받습니다. 식량과 보석으로 포인트를 받을 수 있으며, 지형에 따라 십자가를 배치할 수 있으며, 잃어버린 사원은 키 &mdash로 탐색할 수 있습니다. 사원에 가장 먼저 도착하는 사람이 가장 많은 포인트를 얻을 수 있습니다.
익스플로러에는 경험이 풍부한 플레이어를 위한 추가 작업 타일과 솔로 버전이 포함되어 있으며, 100만 개 이상의 게임 조합이 가능하다.
At the beginning of Explorers, you and each other explorer place four landscape tiles — grasslands, bodies of water, desert or mountains — and three different scoring tiles in your game frame. Then from your starting village, you go on an exploratory tour.
The exploration cards, each of which shows two landscapes, indicates which landscapes you are allowed to cross (off). On your turn, you reveal an exploration card, chooses one of the two types of terrain, then cross off three spaces ahead of your current location. Your fellow players must then decide whether to place only two crosses on the same landscape, or choose the other landscape and tick off three crosses. All of your crosses must be orthogonally adjacent, so you need to plan well to avoid being stuck due to "bad" landscape choices.
Over four rounds, you expand your territory, receiving a special action for each checked box with an object in it. You receive points for provisions and gems, with a map you can place crosses on any type of terrain, and lost temples can be explored with keys — but whoever reaches the temple first receives the most points for it...
Explorers contains a solo version as well as additional task tiles for experienced players, with more than a million possible game combinations.
The exploration cards, each of which shows two landscapes, indicates which landscapes you are allowed to cross (off). On your turn, you reveal an exploration card, chooses one of the two types of terrain, then cross off three spaces ahead of your current location. Your fellow players must then decide whether to place only two crosses on the same landscape, or choose the other landscape and tick off three crosses. All of your crosses must be orthogonally adjacent, so you need to plan well to avoid being stuck due to "bad" landscape choices.
Over four rounds, you expand your territory, receiving a special action for each checked box with an object in it. You receive points for provisions and gems, with a map you can place crosses on any type of terrain, and lost temples can be explored with keys — but whoever reaches the temple first receives the most points for it...
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