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BGG랭킹
BGG전체 : 658
STRATEGY : 350
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인원
3-5 명
BGG추천: 3-4 명 -
게임시간
120-120 분
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연령
14+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
3.05 / 5
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디자이너
Jeroen Doumen, Joris Wiersinga
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아티스트
Herman Haverkort, Tamara Jannink, Daan van Paridon, Thijs van Paridon, Joris Wiersinga
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인원
게임 소개
에센 1999 이전에 한 무리의 학생들이 자신의 게임 디자인 중 일부를 판매하기 위해 Spotter Spellen을 만들었다. 이 게임은 그 그룹의 하이라이트 중 하나로 여겨집니다. 이 게임의 목적은 당신이 할 수 있는 한 많은 사람들을 목적지로 배달하는 것이다. 이를 위해 플레이어는 보드에 경로 표지를 배치하여 승객과 목적지를 연결한다. 그러나 목적지 유형(직장, 바, 집)은 회차마다 다르기 때문에 특정 승객이 매일 가는 길을 따라갈 수 있다.
플레이어들은 더 많은 버스를 구입하고, 그들의 버스 노선에 건설하고, (열차를 통해) 도시로 새로운 승객들을 데려오고, 더 많은 건물을 추가함으로써 도시를 확장하고, 그들의 버스를 운행할 수 있다. 다른 선택사항은 시계가 있지만, 나중에 더 많은 옵션이 있습니다. 액션 보드에는 또 다른 영리한 특징이 있습니다. 경로 확장 및 구축과 같은 일부 동작에서 해당 동작을 선택한 첫 번째 플레이어가 실제로 마지막으로 동작을 실행합니다. 흥미로운 치킨게임과 고통스러운 결정으로 이어지죠
더 많은 버스를 구입하면 플레이어가 버스를 운행할 때마다 한 명의 승객을 더 태울 수 있으므로 최상의 경우 1점을 더 획득할 수 있습니다. 그러나 도시가 어떻게 지어지느냐에 따라 길거리에서 많은 승객을 찾는 것은 까다로울 수 있다.
버스 경로는 정착민 스타일 초기 배치의 양쪽 끝에서 연장됩니다. 확장명은 양쪽 끝에 추가됩니다. 경로는 한쪽 끝에 빈 거리가 없거나 다른 선수의 종점으로 교차로에 선이 끝나는 경우에만 평행으로 달릴 수 있다. 모든 새로운 승객들은 두 개의 기차역 중 한 곳에 도착하게 될 것이기 때문에 이것은 노선 건설 시 한 가지 걱정거리이다. 건물 타입이 잘 혼합되어 운영될 수 있도록 조심해야 합니다. 그리고, 건물을 지을 때, 사람들은 항상 모든 승객들이 그냥 걷도록 각각의 교차로에 건물 유형을 혼합하여 배치함으로써 다른 참가자들의 길을 망치는 것을 주시해야 한다. 마지막으로, 승객을 태울 때, 다음 차례에도 같은 승객을 태울 수 있도록 세심하게 설정하기를 원합니다.
플레이어들은 더 많은 버스를 구입하고, 그들의 버스 노선에 건설하고, (열차를 통해) 도시로 새로운 승객들을 데려오고, 더 많은 건물을 추가함으로써 도시를 확장하고, 그들의 버스를 운행할 수 있다. 다른 선택사항은 시계가 있지만, 나중에 더 많은 옵션이 있습니다. 액션 보드에는 또 다른 영리한 특징이 있습니다. 경로 확장 및 구축과 같은 일부 동작에서 해당 동작을 선택한 첫 번째 플레이어가 실제로 마지막으로 동작을 실행합니다. 흥미로운 치킨게임과 고통스러운 결정으로 이어지죠
더 많은 버스를 구입하면 플레이어가 버스를 운행할 때마다 한 명의 승객을 더 태울 수 있으므로 최상의 경우 1점을 더 획득할 수 있습니다. 그러나 도시가 어떻게 지어지느냐에 따라 길거리에서 많은 승객을 찾는 것은 까다로울 수 있다.
버스 경로는 정착민 스타일 초기 배치의 양쪽 끝에서 연장됩니다. 확장명은 양쪽 끝에 추가됩니다. 경로는 한쪽 끝에 빈 거리가 없거나 다른 선수의 종점으로 교차로에 선이 끝나는 경우에만 평행으로 달릴 수 있다. 모든 새로운 승객들은 두 개의 기차역 중 한 곳에 도착하게 될 것이기 때문에 이것은 노선 건설 시 한 가지 걱정거리이다. 건물 타입이 잘 혼합되어 운영될 수 있도록 조심해야 합니다. 그리고, 건물을 지을 때, 사람들은 항상 모든 승객들이 그냥 걷도록 각각의 교차로에 건물 유형을 혼합하여 배치함으로써 다른 참가자들의 길을 망치는 것을 주시해야 한다. 마지막으로, 승객을 태울 때, 다음 차례에도 같은 승객을 태울 수 있도록 세심하게 설정하기를 원합니다.
Prior to Essen 1999, a group of students created Splotter Spellen to sell some of their own game designs. This game is regarded as one of the highlights of that group. The object of the game is to deliver as many people to their destinations as you can. To accomplish this, players place route markers on the board to connect passengers to their destinations. However, the destination types (work, bar, home) vary from turn to turn, so you can follow certain passengers as they make their way through the daily grind.
Players may buy more buses (they start off with one), build onto their bus route, bring new passengers to the city (via the trains), expand the city by adding more buildings, and run their buses. There is another option, the clock, but more on that later. The action board has one other clever feature. On some actions, route expansion and building, the first player to choose that action actually gets to execute the action last! Which leads to some interesting games of chicken and some painful decisions.
Buying more buses allows a player to carry one more passenger every time they run their buses - hence scoring, in the best case, one more point. Depending on how the city gets built, however, finding lots of passengers on the street can be tricky.
Bus routes extend from either end of a Settlers-style initial placement. Extensions are appended to either end. Routes may only run parallel if there are no empty streets at one of the ends or the line ends on the crossing as another player's end. All new passengers will arrive at one of two train stations so that is one concern when route building. One must also be careful to run by a nice mix of building types. And, when building, one must always have an eye towards spoiling other players' routes by placing a mix of building types at each of their intersection so that all of their passengers just walk! Finally, when carrying passengers, one wants to be careful to set up to carry the same passenger next turn.
Players may buy more buses (they start off with one), build onto their bus route, bring new passengers to the city (via the trains), expand the city by adding more buildings, and run their buses. There is another option, the clock, but more on that later. The action board has one other clever feature. On some actions, route expansion and building, the first player to choose that action actually gets to execute the action last! Which leads to some interesting games of chicken and some painful decisions.
Buying more buses allows a player to carry one more passenger every time they run their buses - hence scoring, in the best case, one more point. Depending on how the city gets built, however, finding lots of passengers on the street can be tricky.
Bus routes extend from either end of a Settlers-style initial placement. Extensions are appended to either end. Routes may only run parallel if there are no empty streets at one of the ends or the line ends on the crossing as another player's end. All new passengers will arrive at one of two train stations so that is one concern when route building. One must also be careful to run by a nice mix of building types. And, when building, one must always have an eye towards spoiling other players' routes by placing a mix of building types at each of their intersection so that all of their passengers just walk! Finally, when carrying passengers, one wants to be careful to set up to carry the same passenger next turn.
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