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7.4카탄의 개척자: 도시와 기사
Catan: Cities & Knights (1998) -
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인원
3-4 명
BGG추천: 3-4 명 -
게임시간
90-150 분
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연령
12+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
2.90 / 5
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디자이너
Klaus Teuber
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아티스트
Volkan Baga, Tanja Donner, Jason Hawkins, Harald Lieske, Michael Menzel, Klaus Teuber, Franz Vohwinkel, Stephen Graham Walsh
-
인원
게임 소개
<카탄>의 확장으로, 본판이 있어야 플레이 할 수 있습니다. 두 가지 특이점은 야만인의 침략을 막기 위해 기사를 만들고, 도시를 개발해 이득을 얻어야 한다는 것입니다. 게임에 전략적 다양성을 추가하고, 게임 시간에 영향을 미칩니다.
게임은 크게 세 가지 방법으로 본판을 변화시킵니다.
먼저 기존 자원과 구별되는 3가지 새로운 상품(종이, 옷감, 화폐)이 게임에 등장합니다. 도시들은 주로 자원 2개 대신 자원 1개와 상품 1개를 생산합니다. (상품을 쉽게 구할 수 있도록 각 플레이어는 보드 상에 1개의 도시와 1개의 마을로 게임을 시작합니다.) 이 상품들은 플레이어들이 도시를 개발해 다양한 이점을 얻고 궁극적으로 점수를 받을 수 있게 합니다.
둘째로, 진보 카드 덱은 상품 중 하나에 상응하는 세 개의 다른 덱으로 대체됩니다. 도시 개발은 플레이어들에게 주사위를 굴릴 때마다 카드를 뽑을 수 있는 기회를 줍니다. 도시를 더 개발하면 이런 기회가 많아지겠지만 어떤 식으로든 카드를 직접 살 수는 없습니다. 이 카드들은 본판의 진보 카드들과 유사하지만, 더 넓은 범위의 효과를 가지고 있다. (예를 들어, 새로운 자원 독점 카드는 각 플레이어로부터 지정한 자원을 최대 2개 가져올 수 있습니다.)
마지막으로, 플레이어들은 또한 그들의 도로망을 따라 섬에 기사들을 세울 수 있습니다. 이 기사단은 특정 교차로를 확보하거나 강도를 이동시키는 데 사용할 수 있지만, 주기적으로 야만인들의 공격으로부터 섬을 방어하는 데도 사용됩니다. 섬을 성공적으로 방어하면 가장 많은 수의 기사들을 보유한 플레이어에게 보상을 줍니다. 그렇지 않은 경우, 가장 적은 수의 기사들을 보유한 플레이어는 가진 도시 하나를 마을로 바꾸게 됩니다.
게임은 크게 세 가지 방법으로 본판을 변화시킵니다.
먼저 기존 자원과 구별되는 3가지 새로운 상품(종이, 옷감, 화폐)이 게임에 등장합니다. 도시들은 주로 자원 2개 대신 자원 1개와 상품 1개를 생산합니다. (상품을 쉽게 구할 수 있도록 각 플레이어는 보드 상에 1개의 도시와 1개의 마을로 게임을 시작합니다.) 이 상품들은 플레이어들이 도시를 개발해 다양한 이점을 얻고 궁극적으로 점수를 받을 수 있게 합니다.
둘째로, 진보 카드 덱은 상품 중 하나에 상응하는 세 개의 다른 덱으로 대체됩니다. 도시 개발은 플레이어들에게 주사위를 굴릴 때마다 카드를 뽑을 수 있는 기회를 줍니다. 도시를 더 개발하면 이런 기회가 많아지겠지만 어떤 식으로든 카드를 직접 살 수는 없습니다. 이 카드들은 본판의 진보 카드들과 유사하지만, 더 넓은 범위의 효과를 가지고 있다. (예를 들어, 새로운 자원 독점 카드는 각 플레이어로부터 지정한 자원을 최대 2개 가져올 수 있습니다.)
마지막으로, 플레이어들은 또한 그들의 도로망을 따라 섬에 기사들을 세울 수 있습니다. 이 기사단은 특정 교차로를 확보하거나 강도를 이동시키는 데 사용할 수 있지만, 주기적으로 야만인들의 공격으로부터 섬을 방어하는 데도 사용됩니다. 섬을 성공적으로 방어하면 가장 많은 수의 기사들을 보유한 플레이어에게 보상을 줍니다. 그렇지 않은 경우, 가장 적은 수의 기사들을 보유한 플레이어는 가진 도시 하나를 마을로 바꾸게 됩니다.
Adds several new aspects to Settlers of Catan but the two major ones are creating knights to protect the land from invading barbarians and building city improvements that confer benefits upon that city's owner. Adds tactical complexity to the game and game length.
Belongs to the Catan Series.
The game changes the base game in three main ways:
First, there are 3 new commodities in the game, distinct from resources - paper, cloth, and coins, which can be acquired from Forest, Meadow, and Mountain spaces, respectively. Cities that would normally produce two of one of those resources instead produce 1 resource and 1 of the corresponding commodity. (To make commodities easier to obtain, each player starts the game with 1 city and 1 settlement on the board.) These commodities allow players to build city improvements that confer various advantages and eventually points.
Second, the deck of development cards is replaced by three different decks, each corresponding to one of the commodities. Building city improvements gives players a chance to draw these cards with every roll of the dice. Building more improvements will increase these chances, but cards cannot be bought directly in any way. These cards are similar to the development cards in the base game, but with a wider range of effects. (Some cards are balanced better as well - the new Resource Monopoly card, for example, can take no more than 2 of the named resource from any one player.)
Finally, players can also build knights on the island along their network of roads. These knights can be used to claim certain intersections and move the Robber (taking the place of Soldier cards), but are also used to defend the island from periodic barbarian attacks. If the island is successfully defended, the player(s) with the most knights are rewarded. If not, the player(s) with the fewest knights each have a city downgraded to a settlement.
Belongs to the Catan Series.
The game changes the base game in three main ways:
First, there are 3 new commodities in the game, distinct from resources - paper, cloth, and coins, which can be acquired from Forest, Meadow, and Mountain spaces, respectively. Cities that would normally produce two of one of those resources instead produce 1 resource and 1 of the corresponding commodity. (To make commodities easier to obtain, each player starts the game with 1 city and 1 settlement on the board.) These commodities allow players to build city improvements that confer various advantages and eventually points.
Second, the deck of development cards is replaced by three different decks, each corresponding to one of the commodities. Building city improvements gives players a chance to draw these cards with every roll of the dice. Building more improvements will increase these chances, but cards cannot be bought directly in any way. These cards are similar to the development cards in the base game, but with a wider range of effects. (Some cards are balanced better as well - the new Resource Monopoly card, for example, can take no more than 2 of the named resource from any one player.)
Finally, players can also build knights on the island along their network of roads. These knights can be used to claim certain intersections and move the Robber (taking the place of Soldier cards), but are also used to defend the island from periodic barbarian attacks. If the island is successfully defended, the player(s) with the most knights are rewarded. If not, the player(s) with the fewest knights each have a city downgraded to a settlement.
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