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7탈출: 사원의 저주
Escape: The Curse of the Temple (2012) -
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인원
1-5 명
BGG추천: 1-5 명 -
게임시간
10-10 분
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연령
8+
BGG추천: 8+ -
게임 난이도
1.48 / 5
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디자이너
Kristian Amundsen Østby
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아티스트
Oliver Schlemmer
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인원
게임 소개
탈출: 사원의 저주는 사원이 무너져 한 명 이상의 탐험가를 죽이기 전에 저주받은 사원(네...)으로부터 탈출해야 하는 협동 게임이다.
초기 게임 보드는 세 개의 네모난 타일로 구성되어 있으며, 각각 두 명의 녹색 모험가 또는 한 명의 녹색 모험가와 한 개의 파란색 키가 타일 한쪽 모서리에 조합되어 있다. 모든 탐험가들은 중앙 타일 – 안전실 –에서 시작하며, 각 플레이어는 5개의 주사위를 가지고 시작합니다. 각 다이는 5개의 기호를 가집니다.
저주받은 마스크 – 이 주사위는 굴릴 때 따로 둔다.
황금 마스크 – 각각의 상징은 저주받은 마스크 두 개를 나타내며, 자신의 마스크나 같은 방에 있는 다른 탐험가의 마스크를 나타냅니다.
빨간색 횃불이나 파란색 열쇠는 방에 들어가거나 보물에 접근하거나 보석을 작동시키는 데 사용됩니다.
녹색 모험가로, 다이&NDASH에 두 번 나타납니다. 방 사이를 이동하거나 보석을 활성화하려면 이 모험가가 필요합니다.
이스케이프는 실시간으로 진행되며, 모든 플레이어가 주사위를 굴리며 동시에 행동을 취한다. 방에 들어가려면 올바른 기호를 굴려야 하며, 열린 출입구에 있는 경우 굴려 스택의 다음 타일을 드러내고 해당 출입구에 추가할 수 있습니다. 어떤 방에는 빨간색과 파란색 기호가 조합되어 있으며, (같은 방에 있는 다른 플레이어와 함께 작업) 빨간색이나 파란색 기호를 충분히 굴리면 보석들을 다른 보석 창고에서 그 타일로 옮길 수 있습니다.
실시간 측면은 게임 중에 재생될 사운드트랙에 의해 강제된다. 특정 시점에서 카운트다운이 시작되고, 시간이 끝났을 때 플레이어가 안전실에 돌아오지 않으면 주사위 하나를 잃게 된다.
출구 타일이 공개되면 플레이어는 해당 타일로 이동한 다음 보석 창고에서 제거되지 않은 마법의 보석과 같은 다수의 파란색 주사위를 굴려 사원을 탈출할 수 있습니다. 따라서, 더 많은 보석을 찾을수록 사원을 탈출하는 것이 쉬워집니다. 선수가 탈출할 때, 그는 자신이 선택한 선수에게 주사위 하나를 준다. 세 번째 카운트다운 전에 모든 플레이어가 탈출하면 모든 플레이어가 승리하고, 그렇지 않으면 몇 명의 플레이어가 탈출했더라도 모든 플레이어가 패배합니다.
탈출: 사원의 저주에는 두 개의 확장 모듈이 포함되어 있어 개별적으로 또는 함께 사용할 수 있습니다. "와 함께"보물 모듈, 어떤 방에는 보물이 들어 있는데, 그런 방을 드러낼 때 얼굴을 아래로 향하게 한 보물 상자를 타일 위에 올려놓는다. 상자 타일에 기호를 굴리면 나중에 사용할 보물을 찾을 수 있습니다. 열쇠는 어디든 순간이동할 수 있고, 통로는 문이 없는 두 개의 방을 연결할 수 있으며, 의료 키트는 모든 플레이어를 즉시 치유합니다(검은 주사위를 다시 꽂아 플레이). "와 함께"Curses" 모듈, 일부 타일 "curse" 플레이어들은 한 손을 머리에 얹거나, 놀이하는 동안 침묵을 지키거나, 아니면 여러분이 사원을 탈출하는 동안 하고 싶지 않은 일을 하도록 강요합니다!
초기 게임 보드는 세 개의 네모난 타일로 구성되어 있으며, 각각 두 명의 녹색 모험가 또는 한 명의 녹색 모험가와 한 개의 파란색 키가 타일 한쪽 모서리에 조합되어 있다. 모든 탐험가들은 중앙 타일 – 안전실 –에서 시작하며, 각 플레이어는 5개의 주사위를 가지고 시작합니다. 각 다이는 5개의 기호를 가집니다.
저주받은 마스크 – 이 주사위는 굴릴 때 따로 둔다.
황금 마스크 – 각각의 상징은 저주받은 마스크 두 개를 나타내며, 자신의 마스크나 같은 방에 있는 다른 탐험가의 마스크를 나타냅니다.
빨간색 횃불이나 파란색 열쇠는 방에 들어가거나 보물에 접근하거나 보석을 작동시키는 데 사용됩니다.
녹색 모험가로, 다이&NDASH에 두 번 나타납니다. 방 사이를 이동하거나 보석을 활성화하려면 이 모험가가 필요합니다.
이스케이프는 실시간으로 진행되며, 모든 플레이어가 주사위를 굴리며 동시에 행동을 취한다. 방에 들어가려면 올바른 기호를 굴려야 하며, 열린 출입구에 있는 경우 굴려 스택의 다음 타일을 드러내고 해당 출입구에 추가할 수 있습니다. 어떤 방에는 빨간색과 파란색 기호가 조합되어 있으며, (같은 방에 있는 다른 플레이어와 함께 작업) 빨간색이나 파란색 기호를 충분히 굴리면 보석들을 다른 보석 창고에서 그 타일로 옮길 수 있습니다.
실시간 측면은 게임 중에 재생될 사운드트랙에 의해 강제된다. 특정 시점에서 카운트다운이 시작되고, 시간이 끝났을 때 플레이어가 안전실에 돌아오지 않으면 주사위 하나를 잃게 된다.
출구 타일이 공개되면 플레이어는 해당 타일로 이동한 다음 보석 창고에서 제거되지 않은 마법의 보석과 같은 다수의 파란색 주사위를 굴려 사원을 탈출할 수 있습니다. 따라서, 더 많은 보석을 찾을수록 사원을 탈출하는 것이 쉬워집니다. 선수가 탈출할 때, 그는 자신이 선택한 선수에게 주사위 하나를 준다. 세 번째 카운트다운 전에 모든 플레이어가 탈출하면 모든 플레이어가 승리하고, 그렇지 않으면 몇 명의 플레이어가 탈출했더라도 모든 플레이어가 패배합니다.
탈출: 사원의 저주에는 두 개의 확장 모듈이 포함되어 있어 개별적으로 또는 함께 사용할 수 있습니다. "와 함께"보물 모듈, 어떤 방에는 보물이 들어 있는데, 그런 방을 드러낼 때 얼굴을 아래로 향하게 한 보물 상자를 타일 위에 올려놓는다. 상자 타일에 기호를 굴리면 나중에 사용할 보물을 찾을 수 있습니다. 열쇠는 어디든 순간이동할 수 있고, 통로는 문이 없는 두 개의 방을 연결할 수 있으며, 의료 키트는 모든 플레이어를 즉시 치유합니다(검은 주사위를 다시 꽂아 플레이). "와 함께"Curses" 모듈, 일부 타일 "curse" 플레이어들은 한 손을 머리에 얹거나, 놀이하는 동안 침묵을 지키거나, 아니면 여러분이 사원을 탈출하는 동안 하고 싶지 않은 일을 하도록 강요합니다!
Escape: The Curse of the Temple is a cooperative game in which players must escape (yes...) from a temple (yes...) which is cursed (yes...) before the temple collapses and kills one or more explorers, thereby causing everyone to lose.
The initial game board consists of a row of three square tiles, each showing a combination of two symbols, say, two green adventurers or one green adventurer and one blue key in one corner of the tile. All of the explorers start in the center tile – the safe room – and each player starts with a hand of five dice. Each die has five symbols:
A cursed mask – this die is set aside when rolled.
A golden mask – each such symbol counteracts two cursed masks, either your own or those of another explorer in the same room.
A red torch or blue key – these are used to enter rooms, access treasure, or activate gems.
A green adventurer, which appears twice on the die – you need these to move from room to room, and to activate some gems.
Escape is played in real-time, with all players rolling dice and taking actions simultaneously. You must roll the right symbols to enter a room, and if you're at an open doorway, you can roll to reveal the next tile in the stack and add it to that doorway. Some rooms contain combinations of red and blue symbols, and if you (possibly working with other players in the same room) roll enough red or blue symbols, you "discover" magic gems, moving them from a separate gem depot onto that tile.
The real-time aspect is enforced by a soundtrack to be played during the game. At certain points, a countdown starts, and if players aren't back in the safe room when time is up, they lose one of their dice.
Once the exit tile is revealed, players can attempt to escape the temple by moving to that tile, then rolling a number of blue dice equal to the magic gems that haven't been removed from the gem depot. Thus, the more gems you find, the easier it is to escape the temple. When a player escapes, he gives one die to a player of his choice. If all players escape before the third countdown, everyone wins; if not, everyone loses, no matter how many players did escape.
Escape: The Curse of the Temple includes two expansion modules that can be used individually or together. With the "Treasures" module, some rooms contain treasure, and when you reveal such a room, you place a face-down treasure chest on the tile. Roll the symbols on that chest tile, and you claim the treasure for use later: a key lets you teleport anywhere, a path lets you connect two rooms that otherwise have no door between them, and a medic kit heals all players instantly (putting black dice back into play). With the "Curses" module, some tiles "curse" players by forcing them to place one hand on their head, keep mute during play, or otherwise do what you wouldn't want to do while escaping a temple!
The initial game board consists of a row of three square tiles, each showing a combination of two symbols, say, two green adventurers or one green adventurer and one blue key in one corner of the tile. All of the explorers start in the center tile – the safe room – and each player starts with a hand of five dice. Each die has five symbols:
A cursed mask – this die is set aside when rolled.
A golden mask – each such symbol counteracts two cursed masks, either your own or those of another explorer in the same room.
A red torch or blue key – these are used to enter rooms, access treasure, or activate gems.
A green adventurer, which appears twice on the die – you need these to move from room to room, and to activate some gems.
Escape is played in real-time, with all players rolling dice and taking actions simultaneously. You must roll the right symbols to enter a room, and if you're at an open doorway, you can roll to reveal the next tile in the stack and add it to that doorway. Some rooms contain combinations of red and blue symbols, and if you (possibly working with other players in the same room) roll enough red or blue symbols, you "discover" magic gems, moving them from a separate gem depot onto that tile.
The real-time aspect is enforced by a soundtrack to be played during the game. At certain points, a countdown starts, and if players aren't back in the safe room when time is up, they lose one of their dice.
Once the exit tile is revealed, players can attempt to escape the temple by moving to that tile, then rolling a number of blue dice equal to the magic gems that haven't been removed from the gem depot. Thus, the more gems you find, the easier it is to escape the temple. When a player escapes, he gives one die to a player of his choice. If all players escape before the third countdown, everyone wins; if not, everyone loses, no matter how many players did escape.
Escape: The Curse of the Temple includes two expansion modules that can be used individually or together. With the "Treasures" module, some rooms contain treasure, and when you reveal such a room, you place a face-down treasure chest on the tile. Roll the symbols on that chest tile, and you claim the treasure for use later: a key lets you teleport anywhere, a path lets you connect two rooms that otherwise have no door between them, and a medic kit heals all players instantly (putting black dice back into play). With the "Curses" module, some tiles "curse" players by forcing them to place one hand on their head, keep mute during play, or otherwise do what you wouldn't want to do while escaping a temple!
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