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BGG랭킹
BGG전체 : 5258
FAMILYGAMES : 1548
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인원
2-4 명
BGG추천: 2-4 명 -
게임시간
10-10 분
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연령
10+
BGG추천: 6+ -
게임 난이도
1.23 / 5
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디자이너
Chris Handy (I)
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아티스트
Chris Handy (I)
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인원
게임 소개
DIG에서 각 플레이어는 야드 전체를 뛰어다니며 뼈를 파내고 가장 효율적으로 일치하는 색상의 도그 볼에 되돌려 놓으려고 시도하는 개이다. 모든 선수는 자신이 도그볼에 복귀한 본즈의 누적 가치를 기준으로 경기가 끝날 때 한 번씩 득점하게 된다.
게임 내 5가지 색상에 각각 4개의 본이 있습니다. A Bone의 값은 게임이 끝날 때 Dog House와 해당하는 Dog House의 거리에 따라 결정된다. Dog House에서 가장 가까운 Dog Bowl은 각각의 색깔의 뼈에 대해 5의 값을 산출합니다. Dog House에서 두 번째로 가까운 Dog Bowl은 그 색깔의 각 뼈에 대해 4의 값을 산출할 것입니다. 볼스 앤 본즈는 야드 끝에서 최근에 발굴된 뼈의 위치로 교체되며, 5개의 볼스를 도그 하우스에서 가장 가까운 야드 끝으로 계속 이동합니다.
각 야드 카드에는 2가지 색상의 향기가 있습니다. 야드 카드 반대편의 본은 향기의 색상 중 1개와 일치합니다. 이를 통해 플레이어는 야드 카드가 선택된 경우 본을 파낼 수 있는 색상을 결정할 수 있습니다.
DIG의 가장 흥미로운 측면 중 하나는 독특한 " 인용문입니다.도약 개구리"야드 교체 메커니즘. 뼈를 파내면 도그 하우스에서 가장 멀리 떨어진 카드가 제거되고 도그가 만든 빈 자리를 채웁니다. 이 동작은 각 Dog가 가까이 접근할 수 있는 Bones 및 Bowls에 영향을 미치는 몇 가지 흥미로운 방법을 만들지만, 점수를 매기기 위해 Bone 값에 영향을 미치는 데에도 타이밍이 매우 중요합니다.
선수의 차례에 따라 다음 세 가지 동작을 조합하여 수행할 수 있다.
이동: 플레이어는 야드 카드를 따라 최대 4장의 카드를 움직일 수 있으며, 이동하기 전에 각 본에 대해 최대 1장의 카드를 움직일 수 있습니다. 예를 들어, 한 플레이어가 본 카드 2개를 들고 있으면 야드 카드 아래나 위로 도그를 최대 2개까지 이동할 수 있다. 플레이어는 자신의 개를 어느 방향으로든 움직일 수 있습니다. 쉽게 참조할 수 있도록 Dog House의 하반부에 이동 전설이 있습니다.
플레이어는 뼈를 파내고 손에 본 카드를 쥐어주면 됩니다. 손에 있는 뼈는 떨어뜨려 플레이어 앞에 놓일 때까지 비밀로 유지된다. 야드 카드 제거로 생성된 빈 공간은 야드 가장자리의 마지막 카드로 채워집니다. 플레이어는 언제든 3개 이하의 본을 손에 쥐게 될 수 있습니다.
드롭: Dog Bowl에 뼈를 떨어뜨리고 본 카드를 손에서 앞쪽으로 향하게 하여 모든 플레이어가 본을 볼 수 있도록 위를 향하게 합니다. 개가 해당 색상의 보울에 있어야 해당 색상의 뼈를 떨어뜨릴 수 있습니다.
게임 종료 및 득점:
볼스가 (도그하우스 옆) 운동장에 남은 유일한 카드일 때, 게임은 즉시 종료되고 플레이어들은 자신의 점수를 합산한다. 플레이어의 손에 남아 있는 본즈는 게임에서 제거되고 득점에 포함되지 않는다.
팩오게임 시리즈 12번.
게임 내 5가지 색상에 각각 4개의 본이 있습니다. A Bone의 값은 게임이 끝날 때 Dog House와 해당하는 Dog House의 거리에 따라 결정된다. Dog House에서 가장 가까운 Dog Bowl은 각각의 색깔의 뼈에 대해 5의 값을 산출합니다. Dog House에서 두 번째로 가까운 Dog Bowl은 그 색깔의 각 뼈에 대해 4의 값을 산출할 것입니다. 볼스 앤 본즈는 야드 끝에서 최근에 발굴된 뼈의 위치로 교체되며, 5개의 볼스를 도그 하우스에서 가장 가까운 야드 끝으로 계속 이동합니다.
각 야드 카드에는 2가지 색상의 향기가 있습니다. 야드 카드 반대편의 본은 향기의 색상 중 1개와 일치합니다. 이를 통해 플레이어는 야드 카드가 선택된 경우 본을 파낼 수 있는 색상을 결정할 수 있습니다.
DIG의 가장 흥미로운 측면 중 하나는 독특한 " 인용문입니다.도약 개구리"야드 교체 메커니즘. 뼈를 파내면 도그 하우스에서 가장 멀리 떨어진 카드가 제거되고 도그가 만든 빈 자리를 채웁니다. 이 동작은 각 Dog가 가까이 접근할 수 있는 Bones 및 Bowls에 영향을 미치는 몇 가지 흥미로운 방법을 만들지만, 점수를 매기기 위해 Bone 값에 영향을 미치는 데에도 타이밍이 매우 중요합니다.
선수의 차례에 따라 다음 세 가지 동작을 조합하여 수행할 수 있다.
이동: 플레이어는 야드 카드를 따라 최대 4장의 카드를 움직일 수 있으며, 이동하기 전에 각 본에 대해 최대 1장의 카드를 움직일 수 있습니다. 예를 들어, 한 플레이어가 본 카드 2개를 들고 있으면 야드 카드 아래나 위로 도그를 최대 2개까지 이동할 수 있다. 플레이어는 자신의 개를 어느 방향으로든 움직일 수 있습니다. 쉽게 참조할 수 있도록 Dog House의 하반부에 이동 전설이 있습니다.
플레이어는 뼈를 파내고 손에 본 카드를 쥐어주면 됩니다. 손에 있는 뼈는 떨어뜨려 플레이어 앞에 놓일 때까지 비밀로 유지된다. 야드 카드 제거로 생성된 빈 공간은 야드 가장자리의 마지막 카드로 채워집니다. 플레이어는 언제든 3개 이하의 본을 손에 쥐게 될 수 있습니다.
드롭: Dog Bowl에 뼈를 떨어뜨리고 본 카드를 손에서 앞쪽으로 향하게 하여 모든 플레이어가 본을 볼 수 있도록 위를 향하게 합니다. 개가 해당 색상의 보울에 있어야 해당 색상의 뼈를 떨어뜨릴 수 있습니다.
게임 종료 및 득점:
볼스가 (도그하우스 옆) 운동장에 남은 유일한 카드일 때, 게임은 즉시 종료되고 플레이어들은 자신의 점수를 합산한다. 플레이어의 손에 남아 있는 본즈는 게임에서 제거되고 득점에 포함되지 않는다.
팩오게임 시리즈 12번.
In DIG, each player is a dog that will run throughout the Yard, dig up bones and attempt to return them to the matching colored Dog Bowl with the greatest efficiency. All players will score once, at the end of the game, based on the cumulative value of the Bones that they returned to the matching Dog Bowls.
There are 4 Bones in each of the 5 colors in the game. A Bone's value is determined at the end of the game, based on the distance of its corresponding Dog Bowl to the Dog House. The Dog Bowl that is closest to the Dog House will yield a value of 5 for each bone of that color. The Dog Bowl that is second closest to the Dog House will yield a value of 4 for each bone of that color, and so on. The Bowls and Bones will be swapped from the end of the Yard into the place of a recently dug up bone, continuously moving the 5 Bowls to the end of the Yard nearest the Dog House.
Each Yard Card has a Scent with 2 colors. The Bone on the opposite side of the Yard Card matches 1 of the colors of the Scent. This will help players determine which color Bone might be dug if that Yard Card is selected for digging.
One of the most interesting aspects of DIG is the unique "Leap Frog" Yard replacement mechanism. When a Bone is dug up, the Card that is furthest from the the Dog House is removed and fills the empty spot created by the Dog. This action creates some interesting ways to influence which Bones and Bowls each Dog has close access to, but also makes timing critical for influencing Bone value for scoring.
On a player's turn, they may perform three of the following actions in any combination:
MOVE: A player may move their Dog a maximum of 4 cards along the Yard Cards, and 1 less for each Bone they hold prior to movement. For example, if a player holds 2 Bone cards, they may move their Dog up to 2 Cards, moving below or above the Yard cards. A player may move their Dog in any direction. There is a movement legend on the bottom half of the Dog House for easy reference.
DIG: A player may dig up a bone and place the Bone card in their hand. Bones that are in the hand are kept secret until they are dropped off and placed in front of the player. The empty space created from the Yard Card removal is filled with the last Card at the edge of Yard. A player may have no more than 3 Bones in their hand at any time.
DROP: Drop a Bone into a Dog Bowl and place the Bone card from your hand to the playing area in front of yourself, face up with the Bone visible to all players. A Dog must be AT the Bowl of the corresponding color in order to drop off any Bones of that color.
Game End and Scoring:
When Bowls are the only remaining Cards in the Yard (next to the Dog House), the game ends immediately and players total their scores. Any Bones still in a player's hand are removed from the game and do not count for scoring.
Number 12 in the Pack O Game series.
There are 4 Bones in each of the 5 colors in the game. A Bone's value is determined at the end of the game, based on the distance of its corresponding Dog Bowl to the Dog House. The Dog Bowl that is closest to the Dog House will yield a value of 5 for each bone of that color. The Dog Bowl that is second closest to the Dog House will yield a value of 4 for each bone of that color, and so on. The Bowls and Bones will be swapped from the end of the Yard into the place of a recently dug up bone, continuously moving the 5 Bowls to the end of the Yard nearest the Dog House.
Each Yard Card has a Scent with 2 colors. The Bone on the opposite side of the Yard Card matches 1 of the colors of the Scent. This will help players determine which color Bone might be dug if that Yard Card is selected for digging.
One of the most interesting aspects of DIG is the unique "Leap Frog" Yard replacement mechanism. When a Bone is dug up, the Card that is furthest from the the Dog House is removed and fills the empty spot created by the Dog. This action creates some interesting ways to influence which Bones and Bowls each Dog has close access to, but also makes timing critical for influencing Bone value for scoring.
On a player's turn, they may perform three of the following actions in any combination:
MOVE: A player may move their Dog a maximum of 4 cards along the Yard Cards, and 1 less for each Bone they hold prior to movement. For example, if a player holds 2 Bone cards, they may move their Dog up to 2 Cards, moving below or above the Yard cards. A player may move their Dog in any direction. There is a movement legend on the bottom half of the Dog House for easy reference.
DIG: A player may dig up a bone and place the Bone card in their hand. Bones that are in the hand are kept secret until they are dropped off and placed in front of the player. The empty space created from the Yard Card removal is filled with the last Card at the edge of Yard. A player may have no more than 3 Bones in their hand at any time.
DROP: Drop a Bone into a Dog Bowl and place the Bone card from your hand to the playing area in front of yourself, face up with the Bone visible to all players. A Dog must be AT the Bowl of the corresponding color in order to drop off any Bones of that color.
Game End and Scoring:
When Bowls are the only remaining Cards in the Yard (next to the Dog House), the game ends immediately and players total their scores. Any Bones still in a player's hand are removed from the game and do not count for scoring.
Number 12 in the Pack O Game series.
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