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BGG랭킹
BGG전체 : 779
CGS : 21
STRATEGY : 401 -
-
인원
2-2 명
BGG추천: 2-2 명 -
게임시간
30-60 분
-
연령
12+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
3.03 / 5
-
디자이너
Kasper Kjær Christiansen, Kåre Storgaard
-
아티스트
Maren Gutt
-
인원
게임 소개
개요
파간: 로아노크의 운명 from Kasper Kjær Christiansen and 《Kåre Werner Storgaard》는 1587년 식민지 미국을 배경으로 한 확장형 카드 게임이다. 비대칭 게임의 본질은 마녀사냥꾼에 맞서는 마녀의 몸부림이다. 마녀가 의식을 마치려고 애쓰는 동안 사냥꾼은 그녀를 추적하여 그녀의 진짜 정체를 알아내려고 한다. 두 플레이어 모두 50장씩의 카드가 있는 가변 카드 덱에 접속해 서로 다른 자원을 이용해 상대방을 물리친다. 두 강대국 간의 이 싸움에서 살아남기 위해서는 많은 전술과 전략이 가능하고 필요하다. 일러스트레이터 마렌 구트의 어두운 그래픽에 담겨 사라진 로아노크 식민지의 허구적 이야기가 살아난다.
게임플레이
Pagan은 마녀나 마녀사냥꾼 역할을 맡은 두 명의 플레이어가 함께 하는 비대칭 카드 게임입니다. 마녀는 마녀사냥꾼에 의해 노출되어 종료되기 전에 재성화 의식을 수행하려고 한다.
아홉 명의 마을 사람들이 의심을 받고 있고 오직 마녀 플레이어만이 누가 진짜 마녀인지 알고 있습니다. 각 턴마다 두 플레이어는 활동적인 마을 사람들에게 카드를 뽑고, 카드 게임을 하고, 영향력을 얻기 위해 액션 폰을 사용한다.
게다가 마녀는 강력한 물약을 만들고, 친숙함을 개선하며, 마법과 매력을 던질 수 있고, 마녀사냥꾼은 동맹을 맺고, 전략적 위치를 주장하며, 마을 사람들을 무자비하게 조사한다.
게임의 대상
바간에서는 두 명의 플레이어가 개인 목표를 가장 먼저 완수하기 위해 경쟁한다. 마녀로서, 당신의 목표는 강력한 의식을 행할 수 있는 충분한 비밀을 수집하는 것입니다. 그러면 온 지역이 당신의 마법에 걸려들 것이고 대자연은 섬을 되찾을 것입니다. 헌터로서, 당신은 모든 동맹자들을 모아서 마녀의 치명적인 의식이 열매를 맺기 전에 법의 심판을 받게 할 수 있는 힘을 모아야 합니다.
이 프로토타입은 이미 2018년 최고의 게임으로 Fastaval에서 덴마크 디자인 어워드 Otto를 수상했다.
-게시자의 설명
파간: 로아노크의 운명 from Kasper Kjær Christiansen and 《Kåre Werner Storgaard》는 1587년 식민지 미국을 배경으로 한 확장형 카드 게임이다. 비대칭 게임의 본질은 마녀사냥꾼에 맞서는 마녀의 몸부림이다. 마녀가 의식을 마치려고 애쓰는 동안 사냥꾼은 그녀를 추적하여 그녀의 진짜 정체를 알아내려고 한다. 두 플레이어 모두 50장씩의 카드가 있는 가변 카드 덱에 접속해 서로 다른 자원을 이용해 상대방을 물리친다. 두 강대국 간의 이 싸움에서 살아남기 위해서는 많은 전술과 전략이 가능하고 필요하다. 일러스트레이터 마렌 구트의 어두운 그래픽에 담겨 사라진 로아노크 식민지의 허구적 이야기가 살아난다.
게임플레이
Pagan은 마녀나 마녀사냥꾼 역할을 맡은 두 명의 플레이어가 함께 하는 비대칭 카드 게임입니다. 마녀는 마녀사냥꾼에 의해 노출되어 종료되기 전에 재성화 의식을 수행하려고 한다.
아홉 명의 마을 사람들이 의심을 받고 있고 오직 마녀 플레이어만이 누가 진짜 마녀인지 알고 있습니다. 각 턴마다 두 플레이어는 활동적인 마을 사람들에게 카드를 뽑고, 카드 게임을 하고, 영향력을 얻기 위해 액션 폰을 사용한다.
게다가 마녀는 강력한 물약을 만들고, 친숙함을 개선하며, 마법과 매력을 던질 수 있고, 마녀사냥꾼은 동맹을 맺고, 전략적 위치를 주장하며, 마을 사람들을 무자비하게 조사한다.
게임의 대상
바간에서는 두 명의 플레이어가 개인 목표를 가장 먼저 완수하기 위해 경쟁한다. 마녀로서, 당신의 목표는 강력한 의식을 행할 수 있는 충분한 비밀을 수집하는 것입니다. 그러면 온 지역이 당신의 마법에 걸려들 것이고 대자연은 섬을 되찾을 것입니다. 헌터로서, 당신은 모든 동맹자들을 모아서 마녀의 치명적인 의식이 열매를 맺기 전에 법의 심판을 받게 할 수 있는 힘을 모아야 합니다.
이 프로토타입은 이미 2018년 최고의 게임으로 Fastaval에서 덴마크 디자인 어워드 Otto를 수상했다.
-게시자의 설명
Overview
Pagan: Fate of Roanoke from Kasper Kjær Christiansen and Kåre Werner Storgaard is a deduction expandable card game set in colonial America of 1587. The essence of the asymmetrical game is the witch's struggle against the witch hunter. As the witch strives to complete a ritual, the hunter tries to track her down and find out her true identity. Both players access variable card decks with 50 cards each and use different resources to defeat the other side. Many tactics and strategies are possible and necessary to survive in this fight between the two powers. Embedded in the dark graphics of illustrator Maren Gutt the fictional story of the lost colony of Roanoke comes to life.
Gameplay
Pagan is an asymmetrical card game for 2 players taking on the roles of witch or witch hunter. The witch tries to carry out a ritual of renaturation before being exposed by the witch hunter and terminated.
Nine villagers are under suspicion and only the Witch player knows who is the real witch. Each turn the two players use their action pawns on active villagers to draw cards, play cards, and gain influence.
Moreover, the witch can brew powerful potions, improve their familiar, and cast enchantments and charms, while the witch hunter enlists allies, claim strategic locations, and ruthlessly investigates the villagers.
Object of the game
In Pagan, two players compete to be the first to complete their individual objective. As the Witch, your objective is to collect enough secrets to perform a ritual so potent, that the entire region will fall under your spell and Mother Nature will reclaim the Island. As the Hunter, you gather all the allies and support you can muster, to bring the Witch to justice before its fatal ritual comes to fruition.
The prototype has already won the Danish design award Otto at the Fastaval for best game of show in 2018.
-description from publisher
Pagan: Fate of Roanoke from Kasper Kjær Christiansen and Kåre Werner Storgaard is a deduction expandable card game set in colonial America of 1587. The essence of the asymmetrical game is the witch's struggle against the witch hunter. As the witch strives to complete a ritual, the hunter tries to track her down and find out her true identity. Both players access variable card decks with 50 cards each and use different resources to defeat the other side. Many tactics and strategies are possible and necessary to survive in this fight between the two powers. Embedded in the dark graphics of illustrator Maren Gutt the fictional story of the lost colony of Roanoke comes to life.
Gameplay
Pagan is an asymmetrical card game for 2 players taking on the roles of witch or witch hunter. The witch tries to carry out a ritual of renaturation before being exposed by the witch hunter and terminated.
Nine villagers are under suspicion and only the Witch player knows who is the real witch. Each turn the two players use their action pawns on active villagers to draw cards, play cards, and gain influence.
Moreover, the witch can brew powerful potions, improve their familiar, and cast enchantments and charms, while the witch hunter enlists allies, claim strategic locations, and ruthlessly investigates the villagers.
Object of the game
In Pagan, two players compete to be the first to complete their individual objective. As the Witch, your objective is to collect enough secrets to perform a ritual so potent, that the entire region will fall under your spell and Mother Nature will reclaim the Island. As the Hunter, you gather all the allies and support you can muster, to bring the Witch to justice before its fatal ritual comes to fruition.
The prototype has already won the Danish design award Otto at the Fastaval for best game of show in 2018.
-description from publisher
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