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푸에르토리코 1897
Puerto Rico 1897 (2022)
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  • 인원

    2-5 명

    BGG추천: 2-5 명
  • 게임시간

    70-120 분

  • 연령

    12+

    BGG추천: 10+
  • 게임 난이도

    3.00 / 5

게임 소개

<푸에르토리코 1897>은 푸에르토리코가 자치권을 획득해 스페인 식민 정부로부터 분리된 이후를 배경으로 합니다. 여러분은 푸에르토리코의 독립 농장주가 되어 새로운 시대를 맞아 다른 이들과 경쟁적으로 작물을 키우고, 판매하고, 거래해 나갑니다. 또한 도시 기반 시설을 지어 올리며 국가의 재건을 꾀합니다. 게임의 목표는 다른 이들보다 더 많은 부와 명성을 얻어 가장 부유한 농장 경영인이 되는 것입니다.

모든 플레이어는 각자 개인판을 갖습니다. 그곳에는 건물, 토지, 자원을 놓을 공간이 있습니다. 세 척의 수송선, 상점, 상품과 주화 공급처는 플레이어들이 공유합니다.

게임을 진행하는 동안 플레이어들은 상품을 생산해서 점수나 주화를 얻습니다. 주화를 사용해서 구매하는 건물은 플레이어들이 상품을 더 많이 생산하게 해 주거나 그 외의 기능을 제공합니다. 건물과 토지는 일꾼이 배치되지 않으면 기능하지 않습니다.

라운드마다 플레이어들은 상인, 건축가 등의 역할 카드를 번갈아 가며 골라 옵니다. 한 역할이 선택되면 모든 플레이어는 그 역할과 연관된 행동을 취합니다. 해당 역할을 선택한 플레이어는 그에 따른 특별 혜택을 얻습니다. 예를 들어, 건축가를 선택할 경우 모든 플레이어는 건물을 건설할 수 있으며, 건축가를 선택한 플레이어는 그 차례의 건설에서 할인 혜택을 받는 것입니다. 사용되지 않은 역할에는 차례가 끝날 때 주화가 놓입니다. 이후 해당 역할을 선택한 플레이어는 그 역할 위에 놓인 주화를 얻습니다. 이로 인해 모든 역할이 게임에서 사용됩니다.

<푸에르토리코 1897>에서는 차례를 완전히 마칠 때 다음 플레이어에게 시계 방향으로 넘겨 주는 토큰으로 인해 차례 순서가 바뀌는 가변적 단계 순서 메커니즘을 사용합니다. 토큰을 받은 플레이어는 라운드의 시작에 가장 먼저 역할을 선택하고 첫 번째 행동을 취합니다.

플레이어들은 건물을 건설하고 상품을 선적하는 것에서 점수를 얻으며, 대형 건물을 점유하는 것으로도 점수를 얻습니다. 각 플레이어는 모은 승점 칩을 뒷면으로 둡니다. 승점 칩에는 1점짜리와 5점짜리가 있어 다른 플레이어들이 자신의 정확한 점수를 추측하기 어렵게 합니다. 상품과 주화는 모두가 볼 수 있도록 공개해 두며, 총 개수를 궁금해 하는 플레이어에게 언제든 알려 주어야 합니다. 게임 후반부로 접어들면 각자가 가진 승점 칩의 개수를 짐작해 게임을 끝낼 역할을 선택할 것인가의 여부를 결정하게 됩니다.

<푸에르토리코 1897>에는 네 가지 확장이 포함되어 있습니다.
Puerto Rico 1897 takes place the year after Puerto Rico achieved political autonomy and separated itself from the colonial Spanish government. In the game, you take on the role of an independent Puerto Rican farmer in this new era and compete against others to hire workers to grow, sell, and trade valuable crops. You will also be in charge of resurrecting parts of the country as you attempt to build vital city infrastructure. Your goal throughout the game is to acquire more wealth and prestige than your opponents and become the most prosperous farmer across the country.

Each player has their own small board with spaces for city buildings, plantations, and resources. Shared between the players are three ships, a trading house, and a supply of resources and doubloons.

The resource cycle of the game is that players grow crops that they exchange for points or doubloons. Doubloons can then be used to buy buildings, which allow players to produce more crops or give them other abilities. Buildings and plantations do not function unless they are staffed by workers.

During each round, players take turns selecting a role card from those on the table (such as "Trader" or "Builder"). When a role is chosen, every player gets to take the action associated with that role. The player who selected the role also receives a small privilege for doing so; for example, choosing the "Builder" role allows all players to construct a building, but the player who chose the role may do so at a discount on that turn. Unused roles gain a doubloon bonus at the end of each turn, and the next player who chooses that role gets to keep any doubloon bonus associated with it. This encourages players to make use of all the roles throughout a typical course of a game.

Puerto Rico 1897 uses a variable phase order mechanism in which a token is passed clockwise to the next player at the conclusion of a turn. The player with the token begins the round by choosing a role and taking the first action.

Players earn victory points for owning buildings, for shipping goods, and for occupied "large buildings". Each player\'s accumulated shipping chips are kept face down and come in denominations of one or five. This prevents other players from being able to determine the exact score of another player. Goods and doubloons are placed in clear view of other players, and the totals of each can always be requested by a player. As the game enters its later stages, the unknown quantity of shipping tokens and its denominations require players to consider their options before choosing a role that can end the game.

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